Hei!
Kjøpte meg en mr2 høsten 2014, og koste meg med den året etter
Endte med å flytte til Troms og bilen ble igjen til det ble vår og tørre veier igjen.
Det dreier seg om en 93 mod 3sge
Nå var bilen på EU for en måneds tid siden, og samme verksted skulle i samme slengen hive på noen flunk nye KW v3 coilovere. Alt gikk vel og bra, unntatt avgassen.
HC var på 866, og bilen hadde en veldig rik blanding. Etter litt surring så fant de ut at lambda og o2 sensoren hadde gitt seg, og byttet de ut. Da steg HC til 5000... Deretter gikk den av en eller annen grunn ned til 3000.
Fikk en tlf. i ettermiddag og nå har bilen begynt å hoste, harke og feiltenne. La bak meg 1000 mil på norske veier uten noe problem i fjor, og den har stått fint og tørt hele vinteren. Nå er den plutselig ikke kjørbar over lengre avstander.
Mekanikeren som jobber på bilen, som jeg i tillegg kjenner godt mener muligens hjernen har tatt kveld, men før jeg sier ja til nok en ting som skal "fikse" alt (og kanskje gjør vondt verre nok en gang), så spør jeg om råd her
Liten specliste:
apexi konisk luftfilter
hks 264 kammer (eller 272.. uvisst) samt kamdrev
mongoose eksos med de-cat montert på header av ukjent merke.
Jeg sitter litt på tanken om timing på kammene, og kanskje overlapping utgjør en del av problemet.
Hadde satt utrolig stor pris på alle svar, for jeg begynner å miste motet litt... Blitt en dyr vår for meg og bilen.
Bilen skal hentes i juni, og skal legge bak meg 220 mil i den bilen før jeg er hjemme igjen. Håper vi!
Kjøpte meg en mr2 høsten 2014, og koste meg med den året etter
Endte med å flytte til Troms og bilen ble igjen til det ble vår og tørre veier igjen.
Det dreier seg om en 93 mod 3sge
Nå var bilen på EU for en måneds tid siden, og samme verksted skulle i samme slengen hive på noen flunk nye KW v3 coilovere. Alt gikk vel og bra, unntatt avgassen.
HC var på 866, og bilen hadde en veldig rik blanding. Etter litt surring så fant de ut at lambda og o2 sensoren hadde gitt seg, og byttet de ut. Da steg HC til 5000... Deretter gikk den av en eller annen grunn ned til 3000.
Fikk en tlf. i ettermiddag og nå har bilen begynt å hoste, harke og feiltenne. La bak meg 1000 mil på norske veier uten noe problem i fjor, og den har stått fint og tørt hele vinteren. Nå er den plutselig ikke kjørbar over lengre avstander.
Mekanikeren som jobber på bilen, som jeg i tillegg kjenner godt mener muligens hjernen har tatt kveld, men før jeg sier ja til nok en ting som skal "fikse" alt (og kanskje gjør vondt verre nok en gang), så spør jeg om råd her
Liten specliste:
apexi konisk luftfilter
hks 264 kammer (eller 272.. uvisst) samt kamdrev
mongoose eksos med de-cat montert på header av ukjent merke.
Jeg sitter litt på tanken om timing på kammene, og kanskje overlapping utgjør en del av problemet.
Hadde satt utrolig stor pris på alle svar, for jeg begynner å miste motet litt... Blitt en dyr vår for meg og bilen.
Bilen skal hentes i juni, og skal legge bak meg 220 mil i den bilen før jeg er hjemme igjen. Håper vi!