TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Radiator til SW20

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #453503  av D20
 
Hei! Jeg må muligens ha en ny radiator til min kjære MR2, så da lurer jeg på en liten ting. Passer radiatorene til 3S-GTE og 3S-GE om hverandre?
Har sett litt på nettet og finner bare radiatorer som er spesifisert med 3S-GTE og jeg har GE :cry:
Er forresten heeeelt fersk her på forumet :D
 #453504  av Makk
 
Turboradden er litt bredere og med større vifter men samme høyde og tjukkelse, men det løser du med å snu ene slangen 180 grader slik at svingen på slangen rekker andre veien.

Toyota engineering geniouses :mrgreen:
 #453632  av D20
 
Makk skrev:Turboradden er litt bredere og med større vifter men samme høyde og tjukkelse, men det løser du med å snu ene slangen 180 grader slik at svingen på slangen rekker andre veien.

Toyota engineering geniouses :mrgreen:
Men fester og alt er like, så det bare er å skru den på plass på lik måte som den gamle? :?:
 #453637  av Makk
 
99 prosent sikker.

Får samme option iallefall på aftermarket radiatorer på tuning sider etc.

Infoen jeg fant på forskjellen var som jeg beskrev ovenfor.

Jeg hadde alurad på en delebil jeg kjøpte, den var samme som den i turbobilen jeg har nå og Delebilen var 3sge.
 #453639  av D20
 
Makk skrev:99 prosent sikker.

Får samme option iallefall på aftermarket radiatorer på tuning sider etc.

Infoen jeg fant på forskjellen var som jeg beskrev ovenfor.

Jeg hadde alurad på en delebil jeg kjøpte, den var samme som den i turbobilen jeg har nå og Delebilen var 3sge.
Takk for raskt svar! :D
Noen forslag til hvor det lønner seg å bestille ny radiator? Eller deler til Mr2 generelt?
 #453647  av ArildM
 
Jeg kjøper mye på Toyota.
Evt har du twosrus, mr2ben og fensport sånn i farta (Google it)?
Skal også ligge en egen tråd på forumet med masse lenker, her når jeg tenker meg om:
viewtopic.php?f=64&t=38202
 #453655  av Makk
 
Fensport og Twosrus har knallbra kundestøtte og bred kunnskap om de fleste toyota.
Slipper VAT på fensport, twosrus har litt dyr frakt så der må du bestille mye for at det skal lønne seg.

Har bygd så godt som hele gt4'en min med deler fra Fensport og det har vært smack on hver eneste gang :)

MR2ben gidder knapt svare på hverken mail eller telefon om produktene sine, kan bare lure på hvordan det går om det er et problem med en vare, jeg synes også han er mye dyrere enn de to andre nevnte.

Kjøp en billig mishimoto fra fensport, bare den ikke lekker slik som min gjorde, fikk en ny en gratis dog :)
 #453792  av D20
 
Takk for hjelpen så langt karer! :D
Hvordan skal jeg lufte systemet når jeg skal fylle på kjølevæske igjen?
 #453793  av Makk
 
Åpne under plastdeksel i frunken bak mot torpedoen midt på bilen der finner du luftinga for varmeapparatet, så skal varmeapparatet stå på full varme og defrost.

start opp uten radiatorcap og fyll etter det du klarer, kald motor og kald væske går helt fint.

la tempen stige sånn det begynner å sirkulere skikkelig, åpne der foran og se om der kommer luft, resten av systemet har høyeste punkt der du fyller på baki motoren.

Kjør en runde, La den bli kald igjen, etterfyll igjen.
 #453850  av D20
 
Noen av dere som har handlet på Fensport tidligere?
Fikk mail om at jeg måtte oppgi et slags ID nummer for at de skulle kunne sende til Norge :roll:
 #453853  av Makk
 
Personnummer.

Ja, 20 ganger, beste sjappa av dem alle og veit alt om 3sgte :)
 #453865  av D20
 
Makk skrev:Personnummer.

Ja, 20 ganger, beste sjappa av dem alle og veit alt om 3sgte :)

Aha.. Så da er det bare å oppgi personnr på mail?
Virka bare litt rart :roll:

Hvor lang tid har det tatt før du har fått varene når du har bestilt? :)
 #453866  av Makk
 
1-2 uker og yes!

Kommer til norge på 2 dager, resten er vårt fantastisk treige kommunistpostvesen som sørger for med all sin toll og herlighet i Oslo.
 #453867  av CelicaTurbo
 
Det er ikke Tollpost? Har vært det før når jeg har bestilt fra Fensport. Posten pleier å være meget hurtige med fortolling, men Tollpost er elendige. Har opplevd at de brukte tre uker på fortolling en gang, og appåtil var fortollingen mye dyrere enn hva Posten tar.
 #453868  av Makk
 
Har opplevd litt forskjellige fra fensport, dem sender via royal mail som sikkert har sine avtaler etter kapasitet.

Har fått fra fedex, postnord og dhl.

Fedex og dhl er de største rasshøla ivertfall, flere hundre kroner i gebyr i tillegg....