TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prisantydning original supercharged MR2 MK1?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #453602  av Morkets
 
Hei folkens :)
Jeg vurderer sterkt å selge min MR2 kompressor. Dette er såvidt meg bekjent den eneste originale registrerte kompressormatede MR2en i Norge. Problemet er at jeg har ingen anelse om hva jeg kan få for den. Har ingenting å sammenligne med, forståelig nok :)
Jeg kjøpte bilen for 6 år siden og da betalte jeg 75000 for den, og bilen var ikke kjørbar. Jeg måtte spandere ca 20000 for å få den kjørbar.
Min tankegang sier at siden bilen i seg selv er så unik, og blir veteran om halvannet år, så ramler den ikke i pris, men bør jo stige i verdi.
Bilen har ikke vært på veien siden 2012, men har vært startet noen ganger i året og kjørt litt på gårdstunet for at ting ikke skal stå seg ihjel :)
Kilometerstand er ca 165000 km.

Hva mener dere er en realistisk pris på denne bilen?
 #453603  av angrykid
 
Du kan prøve på 100 000, men jeg tviler sterkt på at markedet er villig til å betale så mye for den. Selv om den er unik på veldig mange måter, så er det ikke sikkert at den er lettsolgt på noe vis. Du får ha lykke til med salget. Håper du får hva du forventer. :)
 #453607  av ArildM
 
Få på skilter og bruk den da vel :) Du får sjeldent godt betalt for å ta vare på en slik i alle fall til den er veteran :)
Nå vil jeg si at alt mellom 60-100 lapper er mulig, alt avhenger av om du finner rette kjøper :) Ville ha begynt på rundt 100 for å lodde markedet om du ikke må selge umiddelbart? En fin vårdag, og en kjøper med litt 80talls nostalgi, så er det ikke umulig. Det meste jeg har sett en MR2 gå for er vel 65lapper, men det er faktisk noen år tilbake siden, nå er det sjeldent å finne gode eksemplarer. Er det en original SC er det vel verdt noen kroner ekstra :)
Er det den som ble testet på Autofil i sin tid eller? :)
 #453611  av Morkets
 
Jeg må ikke selge den umiddelbart. Jeg må faktisk ikke selge den i det hele tatt egentlig :)
Grunnen til at jeg vurderer salg er at bilen bare står i garasjen under trekk og opptar plass. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å få tid til å stelle/ta den i bruk med det første. Derfor håper jeg at en annen entusiast som har litt bedre tid enn meg ville overta den.
Men, jeg selger ikke bilen for enhver pris. Da kan den bare stå i garasjen :)
Dette er bilen som var med i Autofil ja :)
 #453614  av Inz4ne
 
Vanskelig å gi et svar på det, var jo en ombygd en som så ut til å være i god stand som ble solgt for rundt 35k for par år siden om jeg husker riktig. klart en original er verdt mer, men pris må nesten tas utifra tillstand på bilen, husk og på at når de blir veteraner om ikke lenge så må prisen stå i stil til det som er på det utenlandske markedet. Men siden du ikke må selge så kan du jo bare sette en pris du blir fornøyd om du får og om du ikke får det så kan du beholde den selv :)
 #453643  av ArildM
 
Morsomt å høre at "Broom" MR2en lever enda, husker jeg så den videoen ørten ganger i sin tid :)
Lykke til med salget, håper en skikkelig entusiast kjøper den :)