TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Spesifikasjonspapirer (Bremser og Støtdempere)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #453932  av Jibber16
 
Hei!

Jeg er på jakt etter spesifikasjonpapirer (mål, tegninger, typegodkjenning) på MR2 MK2 3sgte 92 mod bremser, hjuloppheng og støtdempere.

Hvor får jeg tak i dette? Har sett gjennom MR2 91 -manualen, fant kun tegninger på NA bremser og hjuloppheng. Men uten mål etc.
 #453934  av ArildM
 
Sammenlinkn delenummer på Toyodiy?
Ellers tror jeg spesifikasjoner kan være vanskelig.
 #453935  av Zepticon
 
Jibber16 skrev:Hei!
Jeg er på jakt etter spesifikasjonpapirer (mål, tegninger, typegodkjenning) på MR2 MK2 3sgte 92 mod bremser, hjuloppheng og støtdempere.
Hvor får jeg tak i dette? Har sett gjennom MR2 91 -manualen, fant kun tegninger på NA bremser og hjuloppheng. Men uten mål etc.
Det du spør etter er vanskelig (les umulig) å få tak i. Regner med det er snakk om en ombygging av noe slag?
 #453936  av ArildM
 
Det er normalt sett nok å vise til karosseri-likhet og at du har benyttet samme deler som har blitt brukt sammen med motoren du har satt inn. Altså at du har samme bremser, fjærer oppheng osv slik som turboutgaven MR2 turbo hadde.

Kan du ikke vise til dette sliter du nok stort med å få godkjent et motorbytte.

På rev1 Sw20 vil vel dette tilsi at du i alle fall må bytte bremsene (93+)? Har strengt tatt ikke så veldig inngående kunnskap om emnet.

Her må du nok som nevnt over kunne vise til delenumre og at du har brukt samme delenummer på din bil som turbobilen hadde.
 #453939  av lasse
 
Hørt med Toyota?
Fikk skrevet ut delelister på chassiet på min bil, og tilsvarende på en samme årsmodell turbobil for noen år siden (fant ett chassienr på nettet)
Fikk dette hos den lokale forhandleren, med stempel og underskrift fra ansvarlig på delelageret :wink: