Har nylig kjøpt en Toyota MR2 mk2, med 3S-GE (2.0l gti) som mangler komp på alle sylindre. Forige eier fortalte at han kjørte normalt, og plutselig daua motoren helt. Han forklarte det som om man bare skrudde av tenninga. Etter nermere undersøkelse viser det seg at bilen har 0 komp på sylindrene! Tok av toppen og inspiserte, og stempler å ventiler ser helt fine ut. Men la merke til at fremre kambukk på innsugskammen var hadde kraftige riper\kutt, som om den ikke skulle ha fått olje på akuratt dette ene lageret! Så min konklusjon er at noe feil er skjedd med kammen som har gitt motstand på registerreim, slik at reima har hoppet over 2-3 tenner, og ventiler stod i åpen stilling, også at dette er årsaken til 0 komp! Ellers når jeg turner motoren, er det ingen ulyder. Men ønsker en "second opinion" fra dere på forumet, som er litt mer kyndige en meg. Jeg er ingen mekaniker, så fra min side, er min konklusjon kun basert på ren synsing !
Importer en Beams motor, sett den inn i bilen. Ferdig?
0 komp er nok uansett hvordan du snur og vender på det enden på visa for motoren som står i, i alle fall sånn rent økonomisk sett?