TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Economy lampe lyser kun grønn pÃ¥ MR2 AW11

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #454932  av Anders gullstein
 
Noen som har vært borti liknende problem? Economy lampen lyser kun grønn uansett hvordan gasspådraget er på min 1986 MR2. Har byttet alle vakuumslanger og det er ingen feilkoder som kommer opp under diagnose.
 #454941  av Anders gullstein
 
Har det bare vært så enkelt :wink:
Det er lys diode, så de varer bilens levetid og vel så det tenker jeg. Den grønne skal slukke når den rød tennes. Mistenker også at T-VIS ikke er med, så jeg feilsøker i det området der. Noen andre som har slike erfaringer?
 #454943  av ArildM
 
6-7år siden jeg hadde 16v motor i min, så den lampa der lyser alltid grønt hos meg :wink:
 #454947  av lasse
 
Det burde vel ikke være værre enn en slags MAP sensor som ligger å føler på vakum, og deretter har åpent/lukket signal ut på to ledninger.
Jeg hadde en sw20 engang der vakumslangene var totalt feilplassert, og der hadde jeg motsatt problem, lyste kun gult.
Om jeg virkelig skal tippe, så mener jeg det var en liten rund-ish hvit plastdings på torpedoveggen mot bagasjerommet med en toleder ledning og en vakumslange inn i seg som styrte signalet, men igjen, det er jeg absolutt ikke sikker på(sikkert 7-8 år siden) og i tillegg var det på en sw20...
Sjekket at alt av ledninger er knipset på plass der de skal være da? Evt gått over med kontaktspray/sjekket for irr?
 #454954  av Anders gullstein
 
Det stemmer, denne har jeg byttet en gang tidligere for kanskje 8-10 år siden. rart om det er den igjen, men kan jo være det. Samme delen er å finne på mange Toyotaer, så det skal være mulig å få tak i en.
 #454959  av lasse
 
Ja, de fleste Toyota fra slutten av -80 og godt opp på -90 tallet har jo denne økonomilampa, så burde jo være en smal sak å få tak i.
Jeg har vel forsåvidt en sånn hvit sensordings liggende fra en Camry ett eller annet sted, kan se om jeg finner den, jeg trenger den ihvertfall ikke...