TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Turbo - Speedometer, gassvaier brakett, dynamo og tuning.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #457462  av Jibber16
 
Hei!

Har fire utfordringer som må løses.

1: Har bygget om gobilen, står nå en 3SGTE 95 mod (245 hk)motor i med elektronisk sensor for måling av fart på girkassen. Jeg har gammelt speedometer med kabel. (NB: Den gamle motoren og speedometer kabelen er solgt)

Utfordring: Hva er enklest og koster minst for å få løst dette? Tips og triks?

2: Gassvaierbrakett på motoren (står med innsugslange fra intercooler) har jeg ikke.

Utfordring: Hvordan fikse dette? Evt tips til å lage selv?

3: Dynamoen er gåen, har tatt den ut av motoren. Serienummer er skapet vekk. (Oval kontakt)

Utfordring: Bestillte sist fra MR2 ben, ble da tilsendt defekt dynamo, ble like dyrt som å bestille her i Norge. Hva anbefaler dere? Hvordan få bestillt rett type?

4: Når ovenfornevnte problem er fikset skal jeg få bilen til å gå slik den skal. Dvs så lader den ujevnt på turbotrykket.

Specs:
3/2,5 " eksos fra manifoil.
Alle slanger i motor byttet
Oppgradert intercooler
Exedy clutch (Trinn II)
Greddy boost controller
Oppgradert luftfilter

Bor på vestlandet, antar jeg må få den tunet hos et profesjonellt verksted. Hvem/hva anbefales for å få denne til å gå optimalt ? Dvs ikke koste på den mange tusen på mapping?
 #457465  av ArildM
 
Toyparts i bergen.

Dynamo anbefaler jeg å kjøpe fra Mekonomen eller tilsvarende deleselger som har garanti på produktet. Har prøvd veldig mye dynamoer fra utlandet, og sjeldent er det noe man blir fornøyd med.

Evt Toyota om du vil koste på noe som varer lenge.