TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ta inn mr2 fra danmark

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #458984  av even2011
 
Hei ! 11år siden sist jeg var aktiv her,prøvde å logge på med det opprinnelige brukernavnet Andre1,men fikk det ikke til å funke .Jeg hadde en strøken mk1 som jeg dessverre var så dum at jeg solgte for 11år siden.bilde avbilen her.. Jeg har kikket mye på finn de 2 siste årene men finner ikke noe som er helt og fint.

Men i Danmark står det litt.. Denne med turbo må jeg si frister.. Men hvordan er det å få godkjent her på berget ?

https://www.dba.dk/toyota-mr2-16-gt-ben ... 040369682/

Denne var heller ikke dum.https://www.dba.dk/toyota-mr2-16-gt-ben ... 503708374/
Vedlegg
mr2 1.jpg
mr2 1.jpg (224.85 kiB) Vist 10050 ganger
 #458985  av Zepticon
 
Uproblematisk så lenge bilen er godkjent med modifikasjonene og dette er skrevet i dansk vognkort.
 #458998  av Phinex
 
Ja, man vender stadig tilbake :lol: Lykke til med kjøp! :)
 #459001  av ArildM
 
Når jeg importerte fra Sverige i 2006 måtte de ha noen typegodkjenningspapirer fra Toyota, ellers ikke noe problem. Ble godkjent med Tuv godkjent senk, andre felger og styling uten noe problem. Mulig ting er annerledes nå som den er veteran og det er blitt litt andre EU regler, men skal i alle fall ikke være vanskeligere :)
 #459002  av Zepticon
 
ArildM skrev:Når jeg importerte fra Sverige i 2006 måtte de ha noen typegodkjenningspapirer fra Toyota, ellers ikke noe problem. Ble godkjent med Tuv godkjent senk, andre felger og styling uten noe problem. Mulig ting er annerledes nå som den er veteran og det er blitt litt andre EU regler, men skal i alle fall ikke være vanskeligere :)
Jeg henta in min RX-7 FD fra Tyskland i 2014. Prosedyren var da veldig enkel, og jeg trengte ingen papirer utenom det jeg kom med fra Tyskland. Det ble litt spørsmål omkring motorvolum, men der hadde jeg med salgsbrosjyren som hadde rett tall.

De sjekka tysk vognkort, sjekka bilen, påpekte noe om røde/oransje reflekser og at jeg måtte ta vekk mine røde. Når det var gjort fikk jeg papirer og ble sendt til tollvesenet for å betale avgift. Tok under 3 timer fra jeg møtte opp og til jeg hadde vognkort og skilt.

Dette var da en 100% orginal bil uten noen modifikasjoner utenom felger. Disse hadde jeg dog TUV papierer på så de ble skrevet i vognkortet.