TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #459439  av Henning Roseth
 
Hei dere, jeg er en ny bruker her på dette forumet.
har netopp kjøpt min mange års drømme bil
den var bedre enn ventet..
kun et par små ting jeg har lyst til og gjøre med denne flotte bilen
88-mr2 mk1 super charger

jeg kunne tenkt meg og byttet felgene.
og da lurte jeg på om noen her har noen tips om hva om hvor jeg jeg få tak i det jeg har lyst på

mitt ønske er og få tak i nye 15 toms felger(4x100) helst med lav ET - litt kant,
2 x 7.5 toms bredde foran (205/50-15)
2 x 8.5 toms bredde bak (225/45-15)
Grunnen til disse breddene er at jeg liker litt strekk på gummien. syns det ser litt bedre ut.
samt jeg har googlet en del og funnet ut at dette er muligens best og bruke.. men vil gjerne har innspill fra dere.
fins det noen av dere som vet hvor jeg det er mulig og få tak i? linker evt?
bilder og tips tas godt imot. og evt meninger om dette.
Grunnen til at jeg helt ikke sette på 16 evt 17 toms på denne bilen, er at det er vist satt på senke sett og stab stag på denne bilen. den er relativt stiv og kjøre. og JEG tenkte det er lurt og prøve og beholde det siste som var igjen av konforen med og bruke mindre felger og mer gummi, hva synes dere??

Tusen takk på forhand

Henning
 #459652  av ArildM
 
Søk opp Bandit så ser du litt av de felgene jeg brukte.
Om jeg ikke tar feil kjørte jeg på 195/50/15 og hadde 15x8 ET25 foran og 15x8ET15 bak. Bak ble det for bredt, foran var det utmerket. Tror nok jeg ville ha kjørt 15x8 ET25 hele veien rundt om jeg skulle ha valgt på nytt.
Og jeg har prøvd 14-15-16-17 på MR2. 14 var konge på bane for du hadde mye bedre kontroll på når bilen slipper, 15 var et perfekt kompromi mellom utseende og kjøreegenskaper, og definitivt den dimensjonen jeg likte aller best de 15ish årene jeg hadde AW11 :)
 #459653  av ArildM
 
Om du har tilgang til å skru selv kan du faktisk prøve bilen uten stabstag. Kjørte i noen år uten på min bil som hadde coilovers. Total stivhet på bilen blir lavere, og jeg synes det var konge å kjøre med. Fikk mer feedback fra bilen uten at den ble som en båt. Men så hadde jeg også relativt stive og lave coilovers.
 #459690  av Henning Roseth
 
ArildM skrev:Om du har tilgang til å skru selv kan du faktisk prøve bilen uten stabstag. Kjørte i noen år uten på min bil som hadde coilovers. Total stivhet på bilen blir lavere, og jeg synes det var konge å kjøre med. Fikk mer feedback fra bilen uten at den ble som en båt. Men så hadde jeg også relativt stive og lave coilovers.
takk for fine svar:
har tenkt litt og jeg tror jeg skal gå for 15x8.0 felger, de jeg har sett meg ut har et 18..
http://mr2.phpwerx.net/turbocalc/tiresize.php?
ifølge denne calculatoren. er det best med ET19(225/45-15(9.0 toms)) bak og ET29(205/50-15(8.0 toms)) foran. for og få samme avstanden som orginalt på innsiden.
skal sjekke ut hvordan det vil se ut med 8 toms, samt 8.5, og evt 9.0
hadde lyst på 225.45-15 bak, men tror jeg går for 205/50-15 og evt bruker spacere bak for og fylle ut hjul buen.. hvis jeg ikke finner felger som passer.. 8.5 eller 9.0
dekkene jeg har lyst på er toyo r888
tar gjerne imot andre tips...