TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Coilovers til mk3 mr2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #463749  av OleST
 
Noen som har erfaring med Tein mono sport coilovers til sw30? Finner ingen direkte bekreftelse på at de leveres med tuv godkjenning men har funnet info som tilsier at tein ordner dette mot ett lite gebyr. Frister å velge Tein mono sport over KW v3 da tein leverer elektrisk hardhetsjustering som kan ettermonteres. (Tein EDFC Active pro)

Må vel ha tuv for å få godkjent coilovers/senk?
 #463750  av Makk
 
Ja på en bil som ikke er veteran må du ha TÜV.

Tein er jo kvalitetsprodukt, så der skal en ikke være redd å kjøpe, men legg deg til merke at du får coilovere som har "TÜV" papirer, men de papirene sier bare at dem er godkjent for bruk i EU blablabla, det du MÅ ha er TÜV papirer som sier at de her er til DEN biltypen :)

Holder ikke med en generell TÜV godkjenning på at det er bra greier, det papiret er bortkastet arbeid og sikkert noe enkelte produsenter skilter med fordi da slapp dem betale for testsenteret skulle gjøre sitt med settet dems, har sett det før og når jeg mailet produsent å spurte om den bilspesifikke TÜV kom svaret at det var ikke tilgjengelig, 2 forskjellige coilover sett.

Til slutt ga jeg faen å kjøpte BC uten noenting å gråt meg gjennom EU i 4 år med sob story om hvordan delene var ute av produksjon :lol: :lol:
 #463751  av OleST
 
Nei uff, da blir det gule koni og eibach pro kit senkefjører.
 #463753  av OleST
 
Tuv på begge delene :)