TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Viftereim

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #70479  av jumbo
 
Er ikke superlett å komme til nei ;)

Prøv fra undersiden. Husker ikke helt, men tror det var enklere derfra.

 #70482  av erling
 
Enkleste er å plukke vekk den ene sideplata, den som ligger på plan med motorlokket. To skruer og en jordkabel så er den av. Da blir det plutselig klart som dagen. :wink:

 #70507  av R.larsen
 
Bare et lite tips, skift reimen din først som sist.
Ikke stram den nye "virkelig hardt" som det ble nevnt her tidligere, det som skjer når du strammer for mye er at du ødelegger lagrene i dynamoen din.
En ny reim med frisk gummi trenger ikke strammes så voldsomt.

Har jobbet som bilmekaniker i mange år og byttet mange dynamoer med
defekte lagre grunnet at folk har strammet og strammet på gamle harde reimer. :D

 #70551  av jumbo
 
Ja, veldig godt poeng. Ikke er ei ny reim nevneverdig dyr heller.

Uhm.. med mindre hu heter Heidi og har tilgang på kredittkorta dine selvsagt :wink:

 #70553  av kaimagne
 
jumbo skrev:Ja, veldig godt poeng. Ikke er ei ny reim nevneverdig dyr heller.

Uhm.. med mindre hu heter Heidi og har tilgang på kredittkorta dine selvsagt :wink:
Her er det tydeligvis egenopplevd erfaring som snakker... :mrgreen:

Kai Magne

 #70555  av jumbo
 
Hehe, det er blitt noen år siden er jeg redd :P

 #70607  av PÃ¥l
 
Takk til alle :) skal nok følge rådet ditt, R.larsen, og skifte reima. Hmm får prøve å få av sideplata da. er sjeleglad for at TS-OGN finnes :)

 #71586  av FireWalk
 
jumbo skrev:Ja, veldig godt poeng. Ikke er ei ny reim nevneverdig dyr heller.

Uhm.. med mindre hu heter Heidi og har tilgang på kredittkorta dine selvsagt :wink:

hehe! her er det erfaring som snakker ser jeg :p

Men jeg kjenner jo til problemet for å si det sånn.. kvinnfolk har en tendens til å bare MÅTTE Ha alt de ser når de går i butikker. sånt går hardt utover økonomien.

et år etter at jeg ble singel hadde jeg anskaffet meg hjemmekino med projektor, 250" lerret, Dolby THX sorround anlegg på 4000 watt, 2 biler, utallige sydenturer osv.. :p Og på nå er det ikke bare EI fast dame lenger heller... :wink:

alt dette istedetfor en sinnsyk garderobe med støvletter og sko og klær og kjoler og dritt som jeg egentlig aldri hadde fått noen glede av uansett...

Konklusjon: det KOSTER å ha dame!! ;) enten ho heter Heidi eller Toyota MR2. Hva som er dyrest i drift er vel litt individuelt, men jeg holder en finger på heidi eller hva de nå enn måtte hete. F.eks det som værre er: Lisbet (grøss :evil: )...


For ikke å spore helt av:

Reima mi og driver og hyler med oppstart. Men den hyler også etter at bilen har vært i drift lenge. F.eks om jeg stopper for å lukeparkere, så hyler den.. og folk snur seg og skjærer grimaser.... lite kjekt.....

hva koster en ny?