TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forklaring av hva som skjedde med server de tre siste dagene

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #120412  av CelicaTurbo
 
Hvor skal jeg begynne da? En gang i løpet av natt til torsdag 21. juli ble det strømbrudd i området hvor vår server er lokalisert og dette strømbruddet førte til at routermaskinen i nettverket måtte restarte men pga et problem med harddisken på denne maskinen så gikk ikke det så veldig bra, med det resultatet at sidene var utilgjengelig frem til tidlig i morges, lørdag 23. juli. I en periode fra fredag ettermiddag frem til i morges var en router på plass men den var ikke ferdig konfigurert til å lede alle forspørsler på vårt (og mange andres) domene til feil webserver (en helt annen maskin), hvilket førte til at en fil- og katalogstruktur ble vist når folk gikk til addressen http://www.ts-ogn.no. Det var ikke akkurat heldig for noen av filene var ikke slikt som vi vil ha ts-ogn sitt domene knyttet til :roll: Jeg fikk forklaring av nett-admin i dag og det som hadde skjedd var at webserver-prosessen på maskinen som svarte på domeneforspørselen var egentlig stoppet slik at ingenting skjedde, men etter nok et strømbrudd mens han var ute for kvelden så startet maskinene opp igjen og da ble også webserver-prosessen startet, med det resultat at dere kunne laste ned noen mp3'er og noen bilder osv ;) Bare så det er klart: det var ikke mine filer (det er mange som har sendt meg melding på messenger med spørsmål om det gitt) :lol:

Men men, da håper jeg at sidene fungerer bra og er stabile fremmover. Om det blir videre problemer så flytter jeg sidene til en annen server men jeg vil unngå det så lenge vi har dette tilbudet med gratis server og fri båndbredde (mediadisken hvor dere kan laste opp svære filer og deretter spre linken til flere forum tar seriøst mye båndbredde, mer enn hva vi kan tillate oss på alternativ server).