TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • strammere linje eller er vi noen slappe jævler?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #127097  av CelicaTurbo
 
Jeg har sett meg lei på at alt for mange av forumets bruker skiter i reglene som er satt for forumet ( les de her! ), og resultatet blir at enten må jeg og moderatorne sette en hardere linje eller så får forumet dø av useriøsitet og kaos. Mange andre forum er meget aktive med å stenge diskusjoner uten varsel om de bryter forumets regler/retningslinjer, slik som postinger under feil del av forumet, posting med bare store bokstaver, poster med unyttig eller lite beskrivende emnetekst osv.. Andre forum har lagt inn automatisk grensesetting, som f.eks at ingen poster med færre enn tre ord i emneteksten vil godtas. Personlig synes jeg slike forum er lite vennlige og man vil da aktivt skremme bort brukere istedenfor. En aktiv linje her på forumet vil derfor ikke bety stenging av diskusjoner og brukere, men at vi moderatorer selv aktivt må gjøre den jobben som dere har vært for late til å gjøre, slik som å skrive en skikkelig emnetekst. Jeg håper de fleste her forstår at dette ikke er noe som jeg eller moderatorene hopper i taket over å gjøre, vi er snarere ganske lei av å leke barnehagetanter. Det er på tide at folk her forstår at deres latskap skaper merarbeid for andre mennesker, og derfor setter seg inn i gjeldende regler slik at vi slipper alt for mye redigeringer.

 #127131  av Dalan
 
Stram opp, begynner å bli såpass mange brukere her nå at det må kjøres hardere på disse reglene for at det skal bli litt orden her.
Sånn som ordentlig emne i topic, skrive så folk forstår osv. osv.

 #127134  av Fredrik
 
Gjør ingenting om dere strammer opp litt, og hvis dere skal stenge tråder så går det an å skrive en kort begrunnelse om hvorfor..

Da blir ting litt mer saklig og man slipper bilforumet.net tendensene ;)

 #127142  av CelicaTurbo
 
om tråder blir stengt så blir det så klart begrunnet, men jeg ser ikke for meg at vi skal stenge tråder bare pga dårlig emnefelt eller noe slikt.

 #128406  av CelicaTurbo
 
vel, det ser ikke ut til at en strammere linje har fungert i det hele tatt siden jeg startet offensiven mot slappe og late postere, så om folk ikke snart skjerper seg og tenker over at dette forumet har et regelsett som skal følges for alles beste, så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å begynne med svartelister og karantene ved f.eks tre gangers overtramp :roll:

 #128428  av GT_rider
 
Er bare å sette i gang, så tar kanskje folk hintet :roll:

 #186718  av Neemi
 
Drar opp denne igjen litt jeg.

Ts-ogn får stadig flere og flere medlemmer og vi vokser og blir større og større.
Selvfølgelig er dette i seg selv veldig positivt, vi ønsker jo alle hjertelig velkommen og har jo jobbet for å få inn fler både ved å bruke jungeltelegrafen og å levere ut visittkort ved spottings.

Desverre fører dette også til at det er mye ymse posting på forumet.
Den siste perioden har det vært fryktelig mye dobbeltposting om samme sak i flere forumdeler, og det virker som om både nyere og eldre medlemmer rett og slett ikke gidder å lese reglene eller det å prøve å søke på ting.
Det resulterer selvfølgelig i mange poster om akkurat det samme, og deretter vil søking i forumet bare gi flere og flere treff om ting som kanskje ikke engang er relevant og så ender det igjen med at folk lager en ny tråd fordi de ikke finner svar på det de trenger.

Selvfølgelig er det en stor jobb å skulle holde orden på et forum, og det har vært forsøkt tidligere å stramme inn og det har som her blitt annonsert at det er på tide å skjerpe inn.
Men jeg synes stadig det sklir ut.

Hva med å ha flere eller andre moderatorer?
Pr idag er det kun to av de som er ført opp som moderatorer som er synlig som dette, og to personer kan vel knapt rekke over alt som finnes her? Synes forøvrig dere gjør en kjempejobb!
Ingenting vondt om de to andre, men er det ikke bedre å ha moderatorer som har tid og lyst å gjøre en jobb?
Jeg tror også at brukerne blir mer obs på å skjerpe seg dersom moderatorene er litt mer synlige.

En annen ide er "søppelbøtta" som de har på 200sx-forumet.
Gamle utgåtte kjøp/salg tråder og dobbeltpostinger som stenges havner i denne og blir til slutt slettet.
Da får man også mindre trøbbel i forhold til alt for mange urelevante treff ved søk.

 #186740  av Zepticon
 
Vell. denne posten har jeg ikke sett før i det hele tatt, men de reglene/problemene som nevnes er ikke noe problem for meg. Er selv admin på Mazda Owners Group Norway forumet og der har vi hadd noen runder ang slikt som dette :roll:

Det var vell mest veldig mye offtopic som var det egentlige problemet, og at det ble mer offtopic enn bilprat, men det ser ut til å bedre seg nå.

Vi har derfor innført automatisk sletting av poster som ikke er skrevet i på 30 dager i offtoppopic /småprat delen. Det samme gjelder i kjøp å salg delen, bare at der har vi 50 dager.

 #186762  av nomad25
 
Er enig i det som nevnes ovenfor, det er jo meget irriterende å søke etter noe og få opp 10sider med det samme emnet i forskjellige postinger. Har ikke så rask linje at det er verd å få opp postinger der det står: "Søk på forumet, så finner du det nok" :evil:

Det høres forøvrig ut som at Nemi er veldig lysten på moderator stilling :mrgreen:

 #186788  av Neemi
 
Vi har derfor innført automatisk sletting av poster som ikke er skrevet i på 30 dager i offtoppopic /småprat delen. Det samme gjelder i kjøp å salg delen, bare at der har vi 50 dager
.

Noe ala dette burde jo kunne hjelpe noe.
Jeg mener.......hvem trenger å vite at jeg ønsket å kjøpe feks dempere og fikk kjøpt det for 7 mnd siden? Den infoen vil jo ikke være relevant for noen senere og vil bare gi unødige treff når andre søker for å finne info senere.
Det høres forøvrig ut som at Nemi er veldig lysten på moderator stilling.
Hvem som modererer spiller igrunn ingen rolle.
Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg selv engang vil være en av de som er nok her inne på forumet til enhver tid for å gjøre en slik jobb, men jeg vet det finnes flere andre som er og som allerede prøver å gjøre en innsats for å få andre til å søke og å hjelpe til.
Dersom det blir aktuelt å sette inn fler og ingen andre vil kan jeg selvfølgelig ta på meg en slik oppgave.
Har egentlig bare sett meg lei på mye dobbel-/trippelpostinger og det å få opp 10 sider når jeg søker på noe, og halvparten av det er kanskje det samme eller ting som ikke blir relevant nettopp fordi det samme går om igjen og om igjen og om igjen.

 #186797  av CelicaTurbo
 
Hm, flere moderatorer tror jeg vi trenger ja så jeg skal tenke over hvem jeg vil kontakte med forespørsel i løpet av de nærmeste dagene. En "søppelbøtte"-kategori hadde kanskje vært noe, men jeg er redd den ikke vil bli brukt..

 #186817  av nomad25
 
Jeg synes det er blitt gjort en meget bra jobb hvis man tenker forholdet medlemmer kontra moderatorer. Jeg synes "media" er for rotete, det er jo hive inn all mulig dritt - dette skal vel i all hovedsak dreie seg om bil rettet stoff. En japansk dame som spiser nudler på en kinkig måte er vel jeg igrunnen ikke interessert i når jeg er på forumet. Jeg er inne hver dag flere timer tilsammen, jeg ble medlem ifjor og har derfor sett det nødvendig å orientere meg litt om hvor de forskjellige ting er på forumet. Det er jo en del gamle "poster" som neemi nevner som ikke har noe relevanse per idag.

Neemi var ikke meningen å tråkke deg på foten :D

 #186861  av Neemi
 
En "søppelbøtte"-kategori hadde kanskje vært noe, men jeg er redd den ikke vil bli brukt..
Det vil jo være moderatorers oppgave i såfall.
Å flytte de trådene som hører hjemme der dit.
Blir vel omtrent som når man flytter mellom andre deler?
SÃ¥ slettes de automatisk derfra etter en viss periode?
Neemi var ikke meningen å tråkke deg på foten
Føler meg ikke tråkket på heller ;)

 #186910  av GT4 CS
 
Bra denne tråden har kommet opp igjen. Er selv lei av all dobbelpostingen, de samme spørsmål om og om igjen. Og det igjen fører til mye rot da man skal forsøke og søke seg frem til info. Heldigvis er det slutt på all drittslengingen som var en periode.
Om de som er moderatorer begyner og slette dobbelposting og slette poster der regelbrudd forekommer synes jeg det bare vil være positivt. Men selv om jeg synes som neemi at moderatorene gjør en kjempe jobb skulle vi nokk hatt flere, for de har jo ikke mulighet og sitte og overvåke forumet 24 timer i døgnet. En annen ting som kunne vært kjekt og ha var en funksjon der vi kunne raportere direkte til moderator, det blir litt enklere en og sende pm med link, selv om det og er en grei løsning.
Egentlig er jo denne diskusjonen helt unødvendig da reglene som gjelder for dette forumet er enkle og følge og rimelige. Og i et forum der moderatorene må iverksette nazi tendenser for og holde orden blir ikke like kos for de som klarer og følge de enkle reglene

 #187052  av GT_rider
 
Er også enig i at det trengs en liten skjerping ehr inne. All dobbelpostingen, og unødvendige poster fra folk som i mange tilfeller ikke gidder å søke før de poster er noe man blir litt lei av i lengden.

Og ja..flere moderatorer hadde nok ikke vært så dumt, for de som er her kan som sagt ikke bare sitte forran skjermen, så om noen av de som har vært registrert her inne noen år, og har litt "kjøtt på beina" hadde kunnet ta på seg den oppgaven, så hadde jo det vært kjempe.:) Det er unasett opp til Kristian å avgjøre :wink: