TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Begrensning av avatar størrelse.

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #132163  av Speeder
 
Sitter her på en laptop og når avataren tar halve skjembredden blir det ganske slitsomt å lese tråder. :lol:

Du har vel en mulighet til å legge in en sperre på avatarer over ett vist antall pixler Kristian?

Ikke att det er et kjempeproblem, men akkurat nå er det en som har lagt inn ett bilde litt over snittet :)

 #132171  av kennethx
 
Vis oss hvem det gjelder, så kan vi gjøre noe med det. Det finnes noen smutthull i avatarsjekken, ikke så lett å gjøre noe med de desverre.

 #132180  av kennethx
 
takk, ordnet det.

 #132211  av Speeder
 
Takk takk:)

Så att celicaturbo var aktiv i den tråden, derfor jeg ikke skrev nick.

Er det kun begrensning på kB størrelse og ikke pixler?

 #132315  av CelicaTurbo
 
hm, jeg har da ikke postet i den tråden og hadde nok fikset det med en gang hadde jeg sett den avataren ;) Men, det er begrensninger på 96x96 pixler og 12kb filstørrelse, men det er ikke alltid at php klarer å vurdere bildefilen og sjekke om kriteriene er korrekte, derfor hender det at folk klarer å registrere store bilder som avatarer (med god hensikt som regel antar jeg ;) )

 #132320  av Speeder
 
Hehe, ahdde ikk fått opp øya enda jeg tror jeg. Tenkte det var tråden om trykk en ct20B kan levere.. Men men nå er alt i skjønneste orden. :arrow:

 #132918  av Larsen
 
jepp sorry, fikk ikke lasta opp bilde på noen annen måte en via nettsiden. Da ble den overaskende stor i tilegg... 8)

 #243795  av laffy
 
Jeg får ikke lasta opp avatar pga at jeg får ikke bildet under 12 kb. Er en jpg fil, vet ikke om det finnes noen andre filtyper som tar mindre plass?

 #243859  av laffy
 
fant ut av det selv..
 #290613  av Zepticon
 
Photoshop har en fin option som heter "Save for web" som gjør at bildene blir betraktelig mindre enn vanlig.