TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • flytting av server

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #150397  av CelicaTurbo
 
Pga at jeg føler jeg mangler styring over vår nåværende server (rent administratorteknisk) og at det tidvis er vanskelig å nå administratorer, samt at det har vært noen tilfeller av 99% full databasedisk med fare for tap av data i databasen så har jeg bestemt meg for å flytte ts-ogn til annen server. Det vil skje i helgen og jeg satser på kortest mulig nedetid, men noen timer kan forventes. Jeg vil også bytte rammeverk som blir brukt for innhold på forsiden men dette vil ikke bli ferdigstilt før jeg gjennomfører selve flyttingen, så om det ser litt annerledes og innholdsløst ut på forsiden så får dere leve med det intill videre. Tilgangen til public ftp i form av mediadisken er ikke mulig på nye serveren så dette får vi pent klare oss uten intill videre. Alt i alt mener jeg vi vil flytte til en bedre løsning og jeg håper at det nye rammeverket vil bidra til at forsiden vår blir vesentlig mer oppdatert ;)
Sist redigert av CelicaTurbo den 30 jun 2006 19:35, redigert 1 gang totalt.

 #150438  av CelicaTurbo
 
tja, jeg ber trolig om å få tilsendt disken så får jeg se hva som kan ordnes senere. Det er ihvertfall ikke holdbart at jeg må overvåke diskplassen til enhver tid pga at databasedisken kun har noen få 100kb ledig, reaksjonstiden på administratorene er på flere dager og jeg står maktesløs og kan gjøre ingenting :wink:

 #150647  av lexusmann
 
chris,hvor lang tid ser du deg at dette vil ta??

 #150700  av chris
 
lexusmann skrev:chris,hvor lang tid ser du deg at dette vil ta??
Spør heller Kris :P

 #150718  av lexusmann
 
:oops: feil adresse :lol:
Mente selfølgelig CelicaTurbo, vår eminente admin....

 #150739  av CelicaTurbo
 
som sagt, noen timer.. det avhenger mest av hvor lang tid det tar før domeneendringen er oppdatert hos internetleverandørene, så hos noen kan sidene fungere noen minutter etter endringen mens hos andre kan det ta et døgn.. normalt er det gjort innen 6 timer. Vet ikke helt når selve flyttingen skjer, men ser ut til at det blir i løpet av morgendagen.

 #150929  av CelicaTurbo
 
server er nå flyttet, om noen opplever problemer eller feilmeldinger så er jeg meget takknemlig for info om det ;)