TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sponsing fra Toyota Norge?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #157206  av arctic_celi
 
Driver å leser rundt om kring på forumet og har forstått det slik at CelicaTurbo driver faktisk å tar utgiftene for å ha dette forumet på nett?
Stemmer det? eller får dere litt sponsing?
Er det noen som har tatt kontakt med Toyota Norge å spurt om vi kan få sponset "våre" utgifter, samt kanskje få organisert et TS-OGN treff i regi av Toyota?

Jeg kan ikke forstå at de ikke vil bli med på noe slikt.
De få kronene de kommer til å bruke på noe slikt vil de få mangedobbelt tilbake iforhold til produktvare bygging.
Ikke bare innenfor Toyota miljøet men også i andre miljø som vil se på "vårt" miljø med stor missunnelse.
Tror dere ikke at aviser og bilblader vil fatte interresse og dekke en slik event? Det tror jeg....

Jeg driver å leser en bok med navnet "Coporate Religion" av Jesper Kunde og det handler om akkurat dette.
Det handler om å ikke bare å markedsføre produktet, men det hander om å markedsføre merket.
Det er om å skape noe mer en bare biler i dette tilfellet...
skape en Toyota kultur... Skape et samhold mellom de som en kunder...

Noe som denne siden faktisk gjør... og det gjør den gratis for Toyota...
så jeg kan ikke forstå at de kommer til å takke nei hvis det blir tatt kontakt med de og dette blir forklart på en rett måte.
Hvis ikke så kan jeg sende "Coporate Religion" til de og kreve at markedsdirektøren leser den :lol: og da kommer han til å snu... ingen tvil der ;)

Eneste problemet jeg ser er at dette er kun en Toyota Sportscar Owners Group Norway ikke bare Toyota Owners Group Norway

Men selvfølgelig... da blir det satt krav til regnskap og en helt annen oppfølgning... så det er den negative siden av det hele.

 #157209  av chris
 
Må huske at Toyota har som holdning at de kun skal selge og profilere biler "for den store masse".. og de gir blanke i celica og mr2 og supra.. så noen form for sponsing derfra er bare å se langt etter.

 #157213  av arctic_celi
 
Det har du helt rett i... de skal selge biler til den store masse.. men tror fremdeles det er mulig å ordne. Det vil sikkert bli fokusert på andre biler.. fks de nye modellene som langsert. Men tror det skal bli godt med rom for oss her også.

Men har man ikke prøvd, så kan man ikke vite svaret!

 #157215  av CelicaTurbo
 
Vi er vel ikke akkurat markedet som Toyota sentralt normalt vil støtte, men vi har mottatt sponsormateriell fra enkelte forhandlere, slik som premier til våre treff og flagg osv. Det er mulig at Toyota kunne ha sponset, men jeg kjenner ikke til noen andre klubber i Norge som er sponset av importør. En økonomisk sponsing taler jo imot hele prinsippet mitt bak å drive ts-ogn gratis, nemlig at uten økonomi slipper man et ansvarlig styre og et synlig regnskap utad, og det setter til side enhver tvil om at pengene blir brukt til noe fornuftig (når det ikke blir brukt penger). Angående mine kostnader så er de ganske lave, vi har i lengre tid vært på gratis server intill nylig. Nå betaler jeg lav månedspris som gir tilgang på en kjappere og bedre server hvor jeg også har mye bedre styring over selv, og bedre informasjon om hva som skjer med tanke på driften av server.

edit: altså, hvorfor hente penger så lenge det ikke er behov for penger?

 #157224  av arctic_celi
 
Hvis ikke site admin/ledelsen er klar for å ha omløp med penger i klubben så er vel ikke dette et tema. Da er det vel mer akktuelt om noen har lyst til å starte togn.no (Toyota Sportscar Owners Group Norway) og linke seg til http://www.toyotaownersclub.com.
Er også for at det skal være gratis for forbrukeren...og det er jo fremdeles mulig når man får sponsor penger...
forskjellen er jo bare at man må føre et regnskap og har et hvis anvar mot sponsor.

Det er jo synd at admin/ledelsen må betale for dette,
spesielt siden jeg tror det er mer potensiale i dette hvis det er noen som har turt å ta steget.

(Det er kanskje ikke så vanlig at slike klubber blir sponset i Norge, men i USA er det veldig vanlig.... Toyota hadde jo en kjempe "tour" med Sicon i USA foreksempel.. men det er jo litt forskjell på hvordan nordmenn og amerikanerne tenker...)

 #157296  av Neemi
 
Jeg var i kontakt med Toyota Norge ifjor for å høre hva de kunne hjelpe oss med for å profilere at vi var Toyota eiere bedre i forbindelse med treff og lignende.
Dette er jo noe som da ville tjene både oss og de.
Alt de hadde å støtte med den gangen var en stor Toyota-banner, og denne var i bruk på alle større treff vi var på i fjor, og vil også være med i år.

Når det gjelder å ha en klubb som tar seg betalt og som er mer for alle toyota eiere, og ikke bare sportsbileiere, så eksisterer dette allerede parallelt med oss i dag.
Grunnen til dette og bakgrunnen for det hele finner du om du søker litt på forumet.

 #157297  av Lilli
 
Sidene her er vel ikke så populære hos forhandlere...har hørt at enkelte har "sperret" siden for ansatte...

 #157298  av sindrejl
 
Lilli skrev:Sidene her er vel ikke så populære hos forhandlere...har hørt at enkelte har "sperret" siden for ansatte...
jaha? hvorfor da egentlig?

 #157323  av Erlend
 
Lilli skrev:Sidene her er vel ikke så populære hos forhandlere...har hørt at enkelte har "sperret" siden for ansatte...
Dette var nytt for meg :)

Angående resten av diskusjonen støtter jeg det å beholde TS-OGN gratis og uavhengig, så får heller Kristian legge ut en anmodning om kronerulling skal det bli for vanskelig.
Og ellers synes jeg det er veldig sjarm at TS-OGN er mest for sportsbilene til Toyota og ikke alle Toyotaer generelt...Det gjør oss ganske unike i landet :)

 #157326  av sindrejl
 
Erlend skrev:
Lilli skrev:Sidene her er vel ikke så populære hos forhandlere...har hørt at enkelte har "sperret" siden for ansatte...
Dette var nytt for meg :)

Angående resten av diskusjonen støtter jeg det å beholde TS-OGN gratis og uavhengig, så får heller Kristian legge ut en anmodning om kronerulling skal det bli for vanskelig.
Og ellers synes jeg det er veldig sjarm at TS-OGN er mest for sportsbilene til Toyota og ikke alle Toyotaer generelt...Det gjør oss ganske unike i landet :)
tror ikke noen har noe imot sponsing.. problemet er at får man penger på Kristian registrere sidene som en klubb, skal man registrere som klubb må vi betale for det og Kristian må føre regnskap for både spons og klubben.. MASSE arbeid !

 #157363  av arctic_celi
 
Neemi skrev:Jeg var i kontakt med Toyota Norge ifjor for å høre hva de kunne hjelpe oss med for å profilere at vi var Toyota eiere bedre i forbindelse med treff og lignende.
Bra Nemi :) Har vi en talsperson? :)
Jeg bare lurer hva du/dere foreslo til Toyota. Satset dere på å få en banner og flagg... enkle promo ting... eller nevnte dere noen høytflygende ting og fikk denne banneren bare for å få noe...slik at Toyota ikke følte seg kip? Bare lurer hvordan Toyota var i møte med dere. :wink:


Når det gjelder å ha en klubb som tar seg betalt

Dette er jeg helt i mot, tror medlemsantallet vil synke drastisk og ser ikke helt poenget i å ha kontigent. Poenget mitt var at admin/leder skal slippe å legge ut + at man kanskje kan få ordnet noe ekstra som man ikke har fått til ellers. Alt for å gjøre mer attraktiv å være medlem.

Ser at den siden du refferer til har kun 142 medlemmer... og ja... det er ikke spess å skryte av... og de har vel 1/3 av brukerne som vi har i "vårt" forum. Dårlige greier det.
som er mer for alle toyota eiere,og ikke bare sportsbileiere, så eksisterer dette allerede parallelt med oss i dag.
Referer du til http://www.tscn.no ja?? Den heter jo Toyota Sporsbil Club Norge??? Men ser at den satser mer på "main stream cars"...

Som sagt... var bare et forslag fra min side... men alt er opp til leder/admin... det er jo tross alt han som vil få ansvaret for de potensielle sponsormidlene som kommer inn. Jeg tror at det vil vi få hvis vi legger det frem rett og de rette folkene viser sitt ansikt så kan dører åpne seg.

Vil vi det? Eller er vi veldig fornøyd med det vi har?
Er det lurt å finne ut hva man får, før man takker nei?
Er det vært bryet å forbrede seg for en slikt møte, presantere og prøve å ordne noe?

Jeg bare spørr jeg :roll:

 #157364  av arctic_celi
 
Bare regnet på hva Toyota Sportsbil Club Norge drar inn på medlemmene:

142medlemmer * 250kr = 35 500kr

Ikke for å virke som en rik jævel.. fordi det er jeg ikke... men 35 500 usle kr?!?!??!? 142 stykker at måtta tatt seg bryet med å betale dette.... og de får 35 500kr ut av det? (minus alle de utgiftene de har med å sende ut kort , bladet... osv osv osv) Det.... det blir nesten for dumt?
Blad er også noe som bortkasta penger, når man kan legge ut artikkelene ut på nett som en nettavis. Da er de pengene spart...

Ser ikke helt poenget i medlemsavgift nei....

 #157371  av Speeder
 
sindrejl skrev:
Lilli skrev:Sidene her er vel ikke så populære hos forhandlere...har hørt at enkelte har "sperret" siden for ansatte...
jaha? hvorfor da egentlig?
Sikkert fordi de surfer, istede for å jobbe :lol:

 #157373  av CelicaTurbo
 
Jeg har jammen det ikke hørt at forhandlere sperrer disse sidene før, men, eneste forklaringen er vel at det går utover arbeidstiden tenker jeg? Kan vanskelig se for meg at forhandlere har noe behov for å boikotte ts-ogn ihvertfall :)

Ellers angående TSCN og medlemsavgift så har de ingen unaturlig høy pris og medlemmene får også en velkomstpakke tilbake for investeringen. Jeg ser ikke for meg at vi ville ha gjort noe lignende der men om det blir aktuellt å hente inn penger (ved f.eks salg av medlemskort tilknyttet rabattordninger, som jeg har lurt på) så er det definitivt mest aktuellt å knytte denne inntekten til støtte av landstreff og andre fellesaktiviteter.

 #157375  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev: Jeg har jammen det ikke hørt at forhandlere sperrer disse sidene før, men, eneste forklaringen er vel at det går utover arbeidstiden tenker jeg? Kan vanskelig se for meg at forhandlere har noe behov for å boikotte ts-ogn ihvertfall :)
Er ganske så sikkert der sakens kjerne ligger ja :) Har selv drevet butikk...og vet hvor mye tid ett forum kan "stjele" av arbeidstiden :wink: