TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Noe galt med "view new posts"??

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #182772  av maxgets
 
Når jeg har trykket på "view new posts" og trykker på en tråd og går tilbake uten å se så lenge på tråden får jeg opp dette "You cannot make another search so soon after your last; please try again in a short while"

Litt småirriterende av og til =)

 #182779  av kennethx
 
Vis nye posts er ett "søk", og det ligger nok inne en begrensning på hvor ofte man kan gjøre ett søk..

Du kan enkelt unngå denne problemstillingen ved å høyre klikke på posts og velge åpne i nytt vindu/tab el.l. Når du er ferdig å lese posten lukker du bare dette vinduet, og vips er du tilbake til vis nye posts... :)
Sist redigert av kennethx den 24 jun 2006 16:20, redigert 1 gang totalt.

 #182803  av CelicaTurbo
 
hm, jeg takker for tipset om den problemstillingen. Saken er at med den nye versjonen er det innført begrensning i tid mellom hvert søk, og "vis nye poster" er et søk. Grunnen til å innføre en slik begrensning er hovedsaklig cpu-last på server men denne serveren ikke har noe problem med det har jeg redusert tidsbegrensningen til 5 sekunder istedenfor 15. Det er fremdeles en 15 sekunder tidsgrense mellom hver lagret post.

Men, som Kennethx sier er det et bedre og mer effektivt bruksmønster å istedet å høyretrykke på den diskusjoen du vil lese og velge "åpne i nytt vindu". Når du da lukker vindet vet du at "vis nye poster" er åpent bak og du slipper å vente på responsen fra back-knappen. Jeg pleier faktisk å gjøre det slik at jeg først åpner alle diskusjoner jeg vil lese før jeg begynner å lese noe som helst; jeg høyretrykker da og åpner en diskusjon i nytt vindu, og mens den diskusjonen laster så trykker jeg alt+tab for å vende tilbake til "vis nye poster"-vinduet og finner da neste diskusjon jeg vil lese, intill jeg har gått gjennom hele listen over nye poster. Da har jeg xx antall vinduer med diskusjoner og når alle er lukket er jeg ferdig på forumet ;)