TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ris og ros firmaer

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #228988  av chris
 
Har fått et par forespørsler om vi kunne hatt en slags del på forumet hvor folk kan poste negative og positive erfaringer når det gjelder firmaer.. man er kanskje litt på vaklete grunn med noe sånt da, for det blir vel vanskelig å vite hvor grensa går, og hva som er useriøs kritikk osv.
Er jo viktig at noe sånt er skikkelig konstruktivt, og ikke at det er noen fjortiss-forståsegpåere som har hørt noen som har en kompis som har en bror som har ei søster som har en kompis som har en pappa som har hørt om noen som har en litt negativ oppfatning av et firma..

Noen meninger rundt dette?

 #228990  av Christian
 
Er en grei ide, men den må nok i så fall overvåkes gangske nøye av moderatorene. All ros er jo greit, men negative erfaringer må kunne "bevises" på en eller annen måte.

 #229010  av Matsern
 
Jeg prøvde meg på det der på 200sx forumet og det blei kjapt nedstemt.. Synd at det kun er lov å poste positive ting om folk.. Umulig å gi folk en advarsel :(

 #229029  av celicat23
 
Det hadde vært en kjempe kjekk ting og hatt det, så vi kan få en formening om hvilke firma som man burde styre unna - og hvilke som er til og stole på.

Men det må være noen regler for og få poste om ett firma. Først og fremst så må det være noe du SELV har opplevd - og ikke "en kompis av meg..." eller "jeg har hørt om....". Og det må være saklig. Poster som "denne butikken er så jævla tapere 'ass" kan ikke tolereres.

 #230408  av CelicaTurbo
 
Jeg skulle ønske vi kunne ha noe slik men jeg frykter at det blir lite skryt og en hel rad med kollektiv skittslenging mot firmaer, hvor mange firmaer sannsynligvis ikke fortjener den negative omtalen. Selv de beste firmaer har kunder som opplever negativ service hos dem, men slike diskusjoner på internet kan fort flomme over av folk skriver dritt på grunnlag av hva klager skriver og ting de har hørt, men ikke selvopplevd. Og slike diskusjoner kan spre holdninger og inntrykk som kan ta livet av de beste firmaer, en fjær som blir ti høns osv...

Som administrator er ikke jeg villig til å ta på meg ansvaret for om noen firmaer blir urettferdig rammet av slikt. Da synes jeg heller at det skal være slik vi har det nå, hvor folk kan fremme negative (men konkrete) erfaringer i diskusjoner, men hvor vi ikke oppfordrer folk til å diskutere det... det er ikke et eneste forum jeg har sett med et slikt område, hvor det faktisk har fungert bra..