TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Info til alle: kommende ny forumprogramvare

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #278010  av CelicaTurbo
 
Jeg kommer til å oppdatere forumprogramvaren vår om kort tid. I den forbindelse har jeg et par ting å informere om:

- Når nytt forum er lansert er det en mager mulighet for at noen vil få problemer med passordet sitt pga konverteringen fra gammel versjon og språkinnstillinger. Bruk da lenken "glemt passord" som er synlig etter feilet pålogging for å nullstille passordet ditt. Nytt passord blir da sendt til den eposten som du har opplyst om på din profilside. Er den feil eller utdatert, endre den nå!

- Det gamle forumet kan være utilgjengelig i korte perioder ettersom jeg tester konvertering til det nye forumet.

- Designet på forumet vil være ganske annerledes. Om du synes det er litt vanskelig så ta deg et minutt og bare se rundt på siden og studér knapper og lenker så finner du fort ut av det.

- Avatarene vil i det nye designet som standard ligge på høyre siden av diskusjonene, istedenfor venstre slik det er nå. Jeg vil trolig endre det relativt fort.

- For alle dere som har biler registrert i Garage, det er mulig denne informasjonen går tapt. Garage er i beta-stadiet av utvikling for neste versjon av forumprogramvaren og en konverteringsmekanisme fra tidligere versjoner av Garage er ikke klart. Det gir meg to problemstillinger som gjør at Garage ikke vil være tilgjengelig den første måneden etter oppgraderingen av forumet: Jeg er usikker på om jeg skal vente til en tryggere versjon av Garage er tilgjengelig før jeg installerer det, og jeg er usikker på om utvikleren holder lovnadene sine med tanke på å tilgjengeliggjøre en konverteringsmekanisme innen rimelig tid. Det er mulig at når Garage blir tilgjengeliggjort vil alle registeringer være borte.

 #278072  av Daniel_hoy
 
Er det samme som http://www.mc-forumet.no ?
Det er iallefall skikkelig irriterende og jeg blir ikke vant til det. Men der er iallefall mulighet til å velge slik at det ser nesten ut som "vanlig". Så ikke bytt før det er en mulighet

 #278079  av milcom
 
Må si meg enig med daniel_hoy, samme som på 200sx-ogn, sinnsykt uoversiktelig inne i trådene:/

 #278084  av Amund
 
Samme greiene på essokickers.com
Men der kan ein sjølv velge korleis det skal sjå ut... Kan få det til å vere 98% likt phpbb2 faktisk....

 #278091  av CelicaTurbo
 
Jepp, samme greiene, så det er litt uvant men det er bare en vanesak folkens, slikt lærer de fleste fort. Det blir som å parkere på en annen parkeringsplass enn vanlig når du ankommer jobb på morgenen; føles litt uvant men alle plasser er jo egentlig like :lol:

Men, nå bytter ikke jeg forumprogramvaren pga at jeg vil ha dette nye utseendet, men pga sikkerheten og en del nye forbedrede funksjoner. Jeg skal se om det er noen andre utseender som er aktuelle å bruke istedet, men det er mest aktuellt med et skin som er utviklet av phpBB-folkene selv siden jeg må være trygg på at utseendet videreutvikles og oppdateres i takt med nye versjoner av forumprogramvaren ;)

 #278094  av Amund
 
Kennethx oppdaterte essokickers i vert fall, men du har vel allerede snakka med han om kva han gjorde regner eg med :wink:

 #278095  av ArildM
 
Syns det nye så bra ut jeg.

Etter at jeg har begynt å bruke "Vis nye innlegg (XX)" på forsiden går forumbrowsing som en lek :)

 #278096  av kennethx
 
Amund skrev:Kennethx oppdaterte essokickers i vert fall, men du har vel allerede snakka med han om kva han gjorde regner eg med :wink:
Og henning har gjort det på 200sx forumet ;)

Tror ikke det er grunn til å frykte at avatarene bare blir tilgjengelig på høyre siden nei :)

 #278105  av CelicaTurbo
 
kennethx skrev:Tror ikke det er grunn til å frykte at avatarene bare blir tilgjengelig på høyre siden nei :)
Tja, jeg vet ikke jeg.. etter å ha prøvd ut det nye skinnet vs det som ligner på det vi bruker her nå så må jeg si at jeg liker det nye betydelig bedre. Det er ryddigere og mer funksjonelt, og det føles mer moderne.. At avatarene var på venstre side i forumvisningen var litt uvant men føltes egentlig ganske praktisk det også siden det da ble mer fokus på selve teksten istedet.. :lol:

Jeg gjennomførte en testkonvertering i går og det gikk problemfritt men det tok ekstremt lang tid. Det ser ut til at jeg må regne med 4.5 timer på å konvertere databasen og ca 5-6 timer på å gjennoppbygge søkeindeksen så når det endelige byttet skjer blir det nok en nedetid på en kveld og et stykke utover natten..

 #278110  av Marcus
 
Høres bra ut :)
PÃ¥ tide dette hvertfall..

men uansett kan du jo bare ta en sql-dump av garage-greia å kjør det inn senere hvis pluginen kommer til å støtte det etterhvert. Dataene kommer jo ikke til å gå tapt på den måten :wink:

Legg inn noen skins med det samme da, så vi har mulighet til å slippe standardskinnet hvis vi ikke klarer å holde ut :lol:

 #278112  av CelicaTurbo
 
Marcus skrev:Høres bra ut :)
PÃ¥ tide dette hvertfall..

men uansett kan du jo bare ta en sql-dump av garage-greia å kjør det inn senere hvis pluginen kommer til å støtte det etterhvert. Dataene kommer jo ikke til å gå tapt på den måten :wink:

Legg inn noen skins med det samme da, så vi har mulighet til å slippe standardskinnet hvis vi ikke klarer å holde ut :lol:
Dataene til Garage blir tatt vare på ja så om konverteringsfunksjon for den nye versjonen blir tilgjengeliggjort innen rimelig tid så mister vi ingenting. Om jeg setter opp nye Garage med tomt innhold så er jo det et bevist valg fra min side som et resultat av at en konvertering ikke ser ut til å bli aktuell.

Ellers angående skin så blir trolig de to standardskinnene installert, men det er lite trolig at jeg installerer noe annet enn det. Grunnen til det er at det kan medføre en del ekstra vedlikehold ved fremtidige oppgraderinger av forumprogramvaren, spesielt om utvikler av skinnet ikke følger på med å oppdatere sitt skin ;)

 #278134  av sindrejl
 
på mazda-ogn også kjører de det nye, synes det er helt ok jeg.. for min del egentlig likt som før, bare med knapper på andre plasser

 #278262  av CelicaTurbo
 
Da har jeg annonsert oppgraderingen av forumet for morgendagen, så regn med nedetip på forumet:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=278260
 #278379  av Marcus
 
Mozilla Firefox/Safari (Mac): Eple+klikk på link
Mozilla Firefox/Safari (windows): Ctrl+Klikk på link for ny TAB. Shift+klikk på link for nytt vindu.
Internet Explorer: Prøv ctrl eller shift. Husker ikke hva det var her...

Går automatisk når du har gjort det en del ganger..