TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Info til alle: kommende ny forumprogramvare

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #278382  av Daniel_hoy
 
Marcus skrev:Mozilla Firefox/Safari (Mac): Eple+klikk på link
Mozilla Firefox/Safari (windows): Ctrl+Klikk på link for ny TAB. Shift+klikk på link for nytt vindu.
Internet Explorer: Prøv ctrl eller shift. Husker ikke hva det var her...

Går automatisk når du har gjort det en del ganger..
Ja og trykker jeg ned scrolleknappen på ei mus jeg har er funksjonen der også. Men det var ikke det jeg lurte på.
Og jeg bruker forresten Opera.

Hvor er det blitt av smilyes? Er det jeg som er blind?
Synes forresten det er litt vanskelig å lese når det er så like farger på skrift og bakgrunn. Tenker på når jeg trykker på nye innlegg.
Subsilver2 er et skin som er veldig likt det gamle. Er det masse arbeid/utfordringer med flere skins?

EDIT: Quote funksjonen ser ikke ut til å fungere.
 #278390  av celicat23
 
Er det mulig og få lagt opp så man har tilgang til "se nye innlegg" når man er inne i en tråd også? Enklere det, enn og måtte gå tilbake til forumets hovedside hver gang.

Og når man er ikke i "se nye innlegg" - er det mulig og få fremhevet hvilket underforum de nye meldingene tilhører? Tittelen på trådene kommer stort og fint frem, men hvilken del av forumet de hører under står litt lite og kronglete til.
 #278402  av CelicaTurbo
 
Et par ting å svare på da:

- Lenker åpner i nytt vindu: I hovedsak er det kun interessant for lenker som leder bort fra forumets egne sider. Å endre stil-filene slik at dette gjøres på alle lenker er ikke noe jeg vil gjøre siden jeg da bryter standardinstallasjonen for en liten detalj som har liten innvirkning for folk flest. Å gjøre slike endringer vanskeliggjør fremtidige oppdateringer til nye versjoner og vedlikehold av den installasjonen vi har pga at enhver endring av det som er standard kan medføre at arbeidsmengden ved oppdatering øker kraftig. Det er ikke værre på dette forumet enn en hvilken som helst annen nettside, høyretrykk på lenken og velg å åpne den i nytt vindu. Ev. hold inne "Shift"-tasten mens du trykker lenken for å åpne i nytt vindu, eller finn den tilsvarende tasten for din nettleser ;)

- Quote og bbcode fungerer nå igjen. Det var et problem med rettighetene på kun dette delforumet som medførte at dette ikke var tilgjengelig.

- Det er ikke mulig å få "se nye innlegg" på toppen av enhver side, av samme grunn som jeg gir i første punkt i denne posten. Det som derimot er verdt å merke seg er at det ser ut til at bruksmønsteret på det nye forumet er endret. Jeg er litt usikker på hvor langt tilbake "nye innlegg"-lenken egentlig går, tiden vil vise. Det er som sannsynligvis er en like grei fremgangsmåte er å trykke "vis aktive emner" og deretter ha den siden som basis for videre aktivitet i forumet. Dvs høyretrykke på emnelenkene på siden for å åpne den i nytt vindu, slik at siden "se aktive emner" alltid er tilgjengelig i vinduet bak. Da slipper man å trykke seg rundt på forumet for å komme tilbake til listen over nye innlegg.

- Det er litt utydelig i hvilke forumet det er uleste poster, men det er en fargeforskjell på ikonet til både forum og diskusjon så se litt bedre etter ;) Det er mulig jeg her bør gjøre noe for å gjøre dette tydeligere, spesielt med tanke på svaksynte eller fargeblinde.

- Det er også en forskjell ved hvordan uleste poster håndteres. Tidligere var alle poster satt som "ulest" om de var skrevet etter det siste registrerte tidspunkt for ditt besøk. Selv om du ikke leste en post ville den fremdeles stå som "lest" ved neste besøk pga at postens datomerking var eldre enn ditt siste besøk. Nå lagres lest/ulest status i databasen for hver enkelt bruker. Da er lenken "marker alle emner som lest" på toppen av forumsiden ganske nyttig.

- Utseendet "subsilver2" er nå installert slik at dere som vil at forumet skal ligne på slik det gjorde tidligere selv kan velge dette på deres brukerkontrollpanel (lenke øverst på siden). Merk at jeg i fremtiden kan velge å fjerne dette utseendet om det av en eller annen grunn ikke oppdateres av utviklerne. Jeg vil også anbefale folk å heller venne seg til å bruke dette nye utseendet siden dette vil være stadig mer brukt over hele internet, mens det andre vil fort bli glemt. Det nye utseendet er også betydelig bedre tilpasset den nye funksjonaliteten i forumet og er derfor mer praktisk og oversiktlig når man er vant til det. Spesielt moderatorer bør merke seg forskjellen der.

- Lenker i FAQ og andre lenker i emner som leder til andre poster vil ikke fungere pga at url'en peker til det gamle forumet som er deaktivert. FAQ kommer jeg til å endre manuelt mens jeg er litt mer usikker på hvordan jeg skal håndtere andre linker.

- Merk at nye poster nå også har en knapp "lagre" i tillegg til "forhåndsvis" og "ok" som tidligere. Knappen "lagre" lagrer posten som en kladd, og meldingen blir da ikke publisert som en post men istedet lagret i en folder som du har tilgjenglig fra ditt brukerkontrollpanel. Du kan da velge "laster kladd" for å fullføre og publisere den.
 #278403  av CelicaTurbo
 
celicat23 skrev:Og når man er ikke i "se nye innlegg" - er det mulig og få fremhevet hvilket underforum de nye meldingene tilhører? Tittelen på trådene kommer stort og fint frem, men hvilken del av forumet de hører under står litt lite og kronglete til.
Jeg synes det ser helt greit ut jeg da, kanskje litt liten tekst men størrelsen er jo den samme som den andre vilkårlige informasjonen om emnet om du ser bort i fra selve emnetittelen. Om lenken til underforum gjøres større vil det påvirke hele sidevisningen ;)
 #278415  av Speeder
 
Att ikke 'nye innlegg' fjernes når du logger inn, men når du faktisk leser tråden er genialt. Vært ett lite irritasjonsmoment for min del i allefall. Nå gjenstår det bare å venne seg til layouten så blir dette meget bra!
 #278416  av James
 
Ser jo bra ut dette her... Ser forbedringspunktene! Litt uvant til å begynne med ,men kommer raskt inn i det :)
Men hva har skjedd med "Min garasje"? Finner den ikke igjen her noe sted...
 #278417  av tojo
 
James skrev:Ser jo bra ut dette her... Ser forbedringspunktene! Litt uvant til å begynne med ,men kommer raskt inn i det :)
Men hva har skjedd med "Min garasje"? Finner den ikke igjen her noe sted...
Svaret finner du i første innlegg :wink: :
CelicaTurbo skrev:- For alle dere som har biler registrert i Garage, det er mulig denne informasjonen går tapt. Garage er i beta-stadiet av utvikling for neste versjon av forumprogramvaren og en konverteringsmekanisme fra tidligere versjoner av Garage er ikke klart. Det gir meg to problemstillinger som gjør at Garage ikke vil være tilgjengelig den første måneden etter oppgraderingen av forumet: Jeg er usikker på om jeg skal vente til en tryggere versjon av Garage er tilgjengelig før jeg installerer det, og jeg er usikker på om utvikleren holder lovnadene sine med tanke på å tilgjengeliggjøre en konverteringsmekanisme innen rimelig tid. Det er mulig at når Garage blir tilgjengeliggjort vil alle registeringer være borte.
 #278421  av James
 
tojo skrev:
James skrev:Ser jo bra ut dette her... Ser forbedringspunktene! Litt uvant til å begynne med ,men kommer raskt inn i det :)
Men hva har skjedd med "Min garasje"? Finner den ikke igjen her noe sted...
Svaret finner du i første innlegg :wink: :
CelicaTurbo skrev:- For alle dere som har biler registrert i Garage, det er mulig denne informasjonen går tapt. Garage er i beta-stadiet av utvikling for neste versjon av forumprogramvaren og en konverteringsmekanisme fra tidligere versjoner av Garage er ikke klart. Det gir meg to problemstillinger som gjør at Garage ikke vil være tilgjengelig den første måneden etter oppgraderingen av forumet: Jeg er usikker på om jeg skal vente til en tryggere versjon av Garage er tilgjengelig før jeg installerer det, og jeg er usikker på om utvikleren holder lovnadene sine med tanke på å tilgjengeliggjøre en konverteringsmekanisme innen rimelig tid. Det er mulig at når Garage blir tilgjengeliggjort vil alle registeringer være borte.
åå...leste bare kjapt gjennom noe av det en dag her. takk Tojo :wink: Litt kiipt at alt man hadde lagt til i garasjen mest sansynlig er tapt da...
 #278446  av CelicaTurbo
 
Angående Garage så er den modifikasjonen for denne forumversjonen fremdeles på et tidlig teststadium i utviklingen. Utvikleren sier selv at han anbefaler folk å ikke bruke det i annet enn testmiljøer, så derfor venter jeg til han sier at dette er blitt trygt og stabilt. Tidsramme for det ser ut til å være 1-1.5 måned. Så det er altså vår tidsramme for å få Garage tilbake. Det er andre forumet som bruker Garage slik det er nå, men det er altså en testversjon og om jeg velger å gå for det så er det ikke sikkert at jeg kan senere oppgradere den testversjonen til en full versjon uten problemer.

Angående innholdet i gamle Garage så er dette tatt vare på og utvikleren av Garage sier han jobber på en automatisk konvertering av dette innholdet fra gammel versjon til ny versjon, men dette er ikke klart enda og det er ingen kommentar om når han forventer at det skal være klart. Derfor kan jeg ikke si for sikkert om det gamle innholdet kommer tilbake eller ikke ;)

En siste ting, utvikleren av Garage sier selv at det er nylige hendelser i privatlivet og familien som krever hans oppmerksomhet for tiden, derfor vil han ikke love noe om når Garage er ute av beta-versjon, og om han i det hele tatt kommer til å fortsette utviklingen av Garage. Det vil si at det er mulig vi bør finne et annet produkt, men jeg kjenner ikke til noe som er like bra.
 #278459  av Th4 Ghost
 
Hmm. Iallefall lag muligheten slik at hver enkelt av oss kan få det til å se ut som det gamle igjen. Å sitte og lese poster i timesvis på en hvit bakgrunn er ikke bare irriterende men kan også ødelegge øynene
 #278471  av celicat23
 
Merket en ting når jeg la opp ett bilde nå: man får ikke se hele bilde hvis det er større enn tekstfeltet. Ingen automatisk forminskning av bilde eller noe: halve bilde blir bare borte. Skal det være slik?

Eksempel:
Bilde
 #278474  av lexusmann
 
Blir hele tiden hevet ut å må logge inn igjen...skal det være sånn?er visst ikke helt med i dette nye... :oops:
 #278475  av Daniel_hoy
 
celicat23 skrev:Er det mulig og få lagt opp så man har tilgang til "se nye innlegg" når man er inne i en tråd også?
Skift "Min formumstil" til subsilver2. Da er se nye innlegg knappen her med meg, og ser heller ikke noe feil med bildet du la ut. Veldig bra bilde forresten. :D
 #278478  av lexusmann
 
...og nå får jeg ikke logget ut heller....hmmm, merkelig dette...