TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Info til alle: kommende ny forumprogramvare

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #278479  av CelicaTurbo
 
lexusmann skrev:Blir hele tiden hevet ut å må logge inn igjen...skal det være sånn?er visst ikke helt med i dette nye... :oops:
Prøv lenken nederst på siden: "slett alle forumets informasjonskapsler" og prøv å logge på igjen.

Th4 Ghost skrev:Hmm. Iallefall lag muligheten slik at hver enkelt av oss kan få det til å se ut som det gamle igjen. Å sitte og lese poster i timesvis på en hvit bakgrunn er ikke bare irriterende men kan også ødelegge øynene
Om hvit bakgrunn var skadelig for øynene så hadde vel ikke word og andre tekstbehandlingsprogrammer hatt hvit bakgrunn? ;) Hvit bakgrunn er noe av det beste for øynene, men det er avhengig av at det også er lyst i omgivelsene rundt skjermen din for at kontrastnivået ikke blir for stort når du flytter blikket. Men for å svare på spørsmålet ditt så har jeg allerede gjort det: det står lengre opp at du selv kan bytte til det gamle utseendet ved å gå inn på ditt brukerkontrollpanel, lenke øverst til venstre.
 #278495  av celicat23
 
Daniel_hoy skrev:
celicat23 skrev:Er det mulig og få lagt opp så man har tilgang til "se nye innlegg" når man er inne i en tråd også?
Skift "Min formumstil" til subsilver2. Da er se nye innlegg knappen her med meg, og ser heller ikke noe feil med bildet du la ut. Veldig bra bilde forresten. :D
Takker!! At dette skin'et ikke er lagt til som DEFAULT skjønner jeg ikke. Er jo mye bedre enn det som er. Anbefaler alle og skifte ASAP. Mye mer praktisk!!
 #278504  av PÃ¥l
 
En liten feil jeg oppdaget nettopp: Når jeg søker på nye innlegg, og får lista opp, står det f eks: Nedetid på forum i fredag kveld!
CelicaTurbo 24 Jan 2008 20:21 inn Informasjon fra webmaster

Her er nok det englelske ordet "in" byttet ut med det norske "inn". Skal jo være "i". Bare en liten observasjon :)
 #278557  av Th4 Ghost
 
Celica Turbo skrev:
Th4 Ghost skrev:Hmm. Iallefall lag muligheten slik at hver enkelt av oss kan få det til å se ut som det gamle igjen. Å sitte og lese poster i timesvis på en hvit bakgrunn er ikke bare irriterende men kan også ødelegge øynene
Om hvit bakgrunn var skadelig for øynene så hadde vel ikke word og andre tekstbehandlingsprogrammer hatt hvit bakgrunn? ;) Hvit bakgrunn er noe av det beste for øynene, men det er avhengig av at det også er lyst i omgivelsene rundt skjermen din for at kontrastnivået ikke blir for stort når du flytter blikket. Men for å svare på spørsmålet ditt så har jeg allerede gjort det: det står lengre opp at du selv kan bytte til det gamle utseendet ved å gå inn på ditt brukerkontrollpanel, lenke øverst til venstre.
[/quote]

Tror for å være helt ærlig at Word ikke bryr seg overhode. Men du har vel et poeng, det har noe med kontrasten å gjøre..og jeg sitter ikke på den lyseste plassen i huset, selv med alle lysene på. Jeg har funnet ut at man kan få det til å se ut som phpbb2, men det blir fremdeles ikke med den brune bakgrunnen som var før.. Den er fremdeles like hvit og jævlig :P
 #278585  av CelicaTurbo
 
hehe, vel vær glad vi ikke har sort bakgrunn og rød tekst da.. da hadde du blitt svimmel av all teksten som "flyter" rundt i bildet ;) Men var virkelig bakgrunnsfargen tidligere brun? :lol:

Men men, det ser ut til at det er noe som ikke fungerer skikkelig med skins. Jeg har ihvertfall problemer med å bytte skin for meg selv av en eller annen grunn..


edit: jeg sjekket det gamle designet, og fargene som er i bruk der på bakgrunner er så godt som identiske som fargene som bruker i dette forumets standard og modifisert standard-utseendet. Det er en knapt synlig gråere tone i blåfargen, mens dette har svak svak grønn tone istedet.. jeg stilte opp vinduene side ved side og kun da klarte jeg å se en minimal forskjell.. så, var det brunt tidligere så var ikke det på dette forumet ihvertfall, og bakgrunnen nå er like lys og hvitaktig som det var før også så langt jeg kan se ;)
 #278593  av CelicaTurbo
 
Pål skrev:En liten feil jeg oppdaget nettopp: Når jeg søker på nye innlegg, og får lista opp, står det f eks: Nedetid på forum i fredag kveld!
CelicaTurbo 24 Jan 2008 20:21 inn Informasjon fra webmaster

Her er nok det englelske ordet "in" byttet ut med det norske "inn". Skal jo være "i". Bare en liten observasjon :)
Det er notert i bakskallen min, jeg skal ta en titt på det om litt :)
 #278597  av CelicaTurbo
 
Jeg kommer til å skrive en ny annonsering om kort tid når jeg har litt mer oversikt over de utfordringene vi har med den nye versjonen, samt litt generell informasjon. Noe av det jeg er opptatt av nå er:

- det ser ut som om det er problematisk å endre forumstil uten å få en feilmelding, mens det ved enkelte tilfeller fungerer.
- forumdesignet laster inn alle bildefiler to ganger for hver visning, og det ser ut til at det er slik på alle andre phpbb3-forum med standardskin, kanskje dette bare er noe på min lokalmaskin? Effekten er at når siden åpnes så vises først alt korrekt, deretter forsvinner alle knappene og de lastes inn igjen alt for tregt.

Andre kommentarer:

- Det er nå enkelt for moderatorer å sende advarsler på regelbrudd eller uønsket posting på forumet. Dette gjør det mulig å få oversikt over trender samt. Det betyr at vi kan ta tak i personer som på fast basis bryter regler uten å gjøre det så alvorlig at det hittil har fått konsekvenser. I praksis betyr det at terskelen for advarsler nå er betydelig lavere enn tidligere, men en advarsel er også verdt mindre enn før. Dvs at om du får en advarsel for å poste off-topic i en diskusjon så er det ingen krise og det er ingen grunn til å svette av den grunn. Ingen moderatorer vil tenke stygt om deg og du blir ikke synlig hengt ut på forumet på noe vis. Men om du derimot står med 10 advarsler på moderatorpanelet for tilsvarende tilfeller så betyr det at noen vil sende deg en skarpere melding etterhvert ;) Det betyr at alle kan være uheldige å få advarsler og det vil ikke bety noe som helst for vedkommende, mens noen gjengangere kan lettere identifiseres. En advarsel er ingen straff, se heller på det som en billett. :lol: En slik advarsel blir automatisk slettet etter tre måneder om jeg husker rett. Det er ikke meningen at hver minste ting skal skape en advarsel så klart.

- Brukere kan nå selv rapportere poster som de mener bryter regler eller er upassende. Hvem som helst kan rapportere et innlegg, selv om du ikke er involvert i selve diskusjonen. Det som da skjer er at posten listes opp i moderatorpanelet og en moderator kan sjekke posten for å vurdere innholdet der selv. Det betyr at vi kjappere kan reagere på diskusjoner som går skeis uten å selv følge med på alt som skjer på forumet. Du kan rapportere et post ved å trykke et lite ikon i form av et utropstegn i posten. Hold musepekeren over ikonet for å se en beskrivelse av funksjonen om du vil være sikker på å trykke rett. Å rapportere et innlegg er anonymt ovenfor brukeren som har skrevet posten, og denne funksjonen er ment som et betydelig enklere og mer effektivt alternativ til de private meldingene som ble sendt til enkeltmoderatorer før. Jeg håper at folk er flinke til å huske at de har denne muligheten, men også at den ikke blir misbrukt så klart.

- Alle moderatorhandlinger blir nå logget, så om det er noen uenigheter rundt moderering kan vi se hvem som har gjort hva.
 #278602  av ArildM
 
Skiftet skin til subsilver2 selv nå, må si som andre sier bedre enn Default skinnet.

Tror dette kommer seg når alle småbugsene er fixet :)
 #278898  av ArildM
 
- forumdesignet laster inn alle bildefiler to ganger for hver visning, og det ser ut til at det er slik på alle andre phpbb3-forum med standardskin, kanskje dette bare er noe på min lokalmaskin? Effekten er at når siden åpnes så vises først alt korrekt, deretter forsvinner alle knappene og de lastes inn igjen alt for tregt.
Har ikke sett noe til den buggen med noen av skinnene.
Bruker Firefox/2.0.0.11 så det kan kanskje ha noe med det å gjøre.

Har et spørsmål forøvrig, har forumet blitt tregere nå?
Synes det ble merkbart tregere etter overgagnen til PhpBB3 :?

Sitter på 8mbit her så det er ikke linjen det står på, og må si at siden er merkbart tregere nå. Ventetid på 5-10sekunder for å få gjort enhver operasjon i verste fall.
 #278907  av CelicaTurbo
 
Jeg merker ikke noe tregere respons i sidevisning eller når jeg trykker knapp, der går det meget fort, men det tar litt lengre tid for meg fra siden begynner å laste til den er helt ferdig innlastet. Ser ut til at det er ganske mange skjulte bilder for å få til sideoppstillingen, samt bøttevis av mindre ikoner over alt.
 #279094  av Kanakkas
 
Samme her, betydelig tregere enn det gamle forumet. har også opplevd at siden må "oppdateres" får å i det heletatt bli vist.
 #279097  av ArildM
 
No big deal, men har rangering av brukere etter antall innlegg forsvunnet?
Tenker på der det sto no ala noob/rookie/pro/elite alt etter antall innlegg.
 #279122  av lexusmann
 
CelicaTurbo skrev:
lexusmann skrev:Blir hele tiden hevet ut å må logge inn igjen...skal det være sånn?er visst ikke helt med i dette nye... :oops:
Prøv lenken nederst på siden: "slett alle forumets informasjonskapsler" og prøv å logge på igjen.

Th4 Ghost skrev:Hmm. Iallefall lag muligheten slik at hver enkelt av oss kan få det til å se ut som det gamle igjen. Å sitte og lese poster i timesvis på en hvit bakgrunn er ikke bare irriterende men kan også ødelegge øynene
Om hvit bakgrunn var skadelig for øynene så hadde vel ikke word og andre tekstbehandlingsprogrammer hatt hvit bakgrunn? ;) Hvit bakgrunn er noe av det beste for øynene, men det er avhengig av at det også er lyst i omgivelsene rundt skjermen din for at kontrastnivået ikke blir for stort når du flytter blikket. Men for å svare på spørsmålet ditt så har jeg allerede gjort det: det står lengre opp at du selv kan bytte til det gamle utseendet ved å gå inn på ditt brukerkontrollpanel, lenke øverst til venstre.
Hjelper ikke det med cookies...skal det være sånn??? Arrrrgh!!! :evil: Skjer hele tiden jo???!!!!!!
 #279127  av CelicaTurbo
 
lexusmann skrev:
CelicaTurbo skrev:Prøv lenken nederst på siden: "slett alle forumets informasjonskapsler" og prøv å logge på igjen.
Hjelper ikke det med cookies...skal det være sånn??? Arrrrgh!!! :evil: Skjer hele tiden jo???!!!!!!
Jeg kan ikke si at jeg har noen gode forslag annet enn cookies, og jeg har heller ikke hørt om andre som har dette problemet? Hadde ikke du også noen problemer med det gamle forumet, kanskje i forbindelse med bilder?
ArildM skrev:No big deal, men har rangering av brukere etter antall innlegg forsvunnet?
Tenker på der det sto no ala noob/rookie/pro/elite alt etter antall innlegg.
Det stemmer, jeg bestemte meg for å fjerne det pga at jeg følte at det hadde lite for seg. Det er f.eks vanskelig å definere hvilke stadier man skal ha i rankingen og jeg følte at de gamle rankene ikke var spesielt representable. Det er ingen sammenheng med rankingen og hvor kunnskapsrike medlemmer er f.eks, men en slik ranking kan gi inntrykk av at det er slik ;)
Kanakkas skrev:Samme her, betydelig tregere enn det gamle forumet. har også opplevd at siden må "oppdateres" får å i det heletatt bli vist.
Er dette ved bruk av Internet Explorer eller annen nettleser? Prøv gjerne om det også er slik med Subsilver2-skinnet.