TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nedetid pÃ¥ forum i fredag kveld!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #278260  av CelicaTurbo
 
I morgen, fredag, vil jeg oppdatere forumprogramvaren til ny versjon. Det innebærer en ganske tidkrevende konvertering av databasen. Det betyr at dette forumet vil være nede for telling i morgen kveld og kanskje litt utover natten.

Jeg vil ellers minne om informasjonen som linken under leder til, det er et par ting som er verdt å være klar over ;)

viewtopic.php?p=278134
 #278368  av CelicaTurbo
 
Forumet er nå oppgradert til siste versjon, gi meg beskjed om det er noen som merker noe til problemer. Jeg vil skrive litt mer informasjon om en del av den nye funksjonaliteten i morgen, men det er et par viktige ting å merke seg:

- Ta en titt på brukerkontrollpanelet ditt, lenke øverst til venstre på siden.
- Det er nå en felles gruppe moderatorer, så alle moderatorene har lik rettighet.
- Du kan nå rapportere innlegg som du mener er upassende eller som bryter regler. Det vil da bli varslet til moderatorene. På høyre ende over hvert innlegg er det et ikon/knapp for å gjøre dette. La muspekeren vile et sekund over ikonene der så dukker det opp tekst som beskriver hva ikonet betyr.
- Moderatorene har en del å sette seg inn i nå, deres verktøy er drastisk forbedret.
- Alle moderatorhandlinger blir nå også logget slik at modereringer kan kontrolleres i ettertid om det er behov for det.
- Det er nå mulig å utstede advarsler til brukere som bryter regler mer enn hva som tolereres. Advarslene blir lagret i forumet slik at moderatorene kan se dette og vi kan lettere ta en vurdering på ev. utestengelse om det blir nødvendig. Men, som tidligere så skal terskelen for utestengelse være høy ved uheldige feil, men lav ved bevist provoserende eller saboterende adferd. En advarsel blir automatisk slettet etter en tidsperiode.


Slik, da avslutter jeg dagen og tar meg av eventuelle problemer i morgendagen. Jeg vil oppfordre moderatorene spesielt til å sette seg inn i forumgrensesnittet og studere det skikkelig, legg også merke til moderatorkontrollpanelet som lar dere gjøre alt som tenkes kan, som å dele opp diskusjoner, samle diskusjoner, eller håndtere varsel om upassende innlegg etc.
 #278369  av CelicaTurbo
 
En ting til, søk fungerer ikke tilfredsstillende før i morgen. Søkeindeksen må gjenoppbygges og det vil ta litt tid.
 #278372  av Marcus
 
Ser man det!
Nydelig så langt :)


Merker det er litt vanskelig å se kjapt hvor nye innlegg har kommet, men det er jo en vanesak å bli kjent med de nye ikonene. Som med alt annet.
 #278498  av jumbo
 
Ser bra ut Kristian :D

Men for å gi litt pirk også... er det mulig å nedjustere bredden som settes av til avatar-feltet noe? (tenker på hele den venstre kolonna her, ikke avatarbildet spesielt) Det tar grisemye plass for folk som surfer på maskiner med litt lavere oppløsning.
 #278526  av CelicaTurbo
 
jumbo skrev:Ser bra ut Kristian :D

Men for å gi litt pirk også... er det mulig å nedjustere bredden som settes av til avatar-feltet noe? (tenker på hele den venstre kolonna her, ikke avatarbildet spesielt) Det tar grisemye plass for folk som surfer på maskiner med litt lavere oppløsning.
Jeg har tenkt på det samme selv men har ikke sett i koden til skinnet enda for å se om det er noe jeg kan gjøre. At det feltet tar så mye plass er en effekt av at jeg måtte bruke et modifisert skin med avatarene på venstre side siden folk her var så redde for forandringen med avatene på høyre side :D
 #278609  av jumbo
 
CelicaTurbo skrev:Jeg har tenkt på det samme selv men har ikke sett i koden til skinnet enda for å se om det er noe jeg kan gjøre. At det feltet tar så mye plass er en effekt av at jeg måtte bruke et modifisert skin med avatarene på venstre side siden folk her var så redde for forandringen med avatene på høyre side :D

Ok, det forsvarer brede avatarfelter i massevis... Avatar og info på høyre side er helt tragisk så glad det ikke har blitt noe av DET.