TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva med ei egen chatte side pÃ¥ forumet??

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #297670  av inzane2012
 
Hva med å lage til ei ega chatte side til dette forumet? er en del som sitter innpå her til alle døgnets tider, og da kan det jo vere litt kjekt å kunne sankke sammen om alt mellom himmel og jord uten å starte en helt ny tråd:) hadde kanskje på en måte gjort det litt mer "sosialt" og:P
 #297671  av Daniel HS
 
Tror det kan være en måte for folk å bli bedre kjent på, pluss at man slipper å fylle opp alle tråder med off topic.... Problemet er jo at oss som skal tidlig opp blir sittende til langt på natt :P
 #297683  av inzane2012
 
har jo sett en god del forum og sånt som har egne sider for chatting:) og siden jeg tror det er veldig få som bruker f.eks mIRC lenger så er vel det letteste å lage til en sånn chatte greie her i forumet?
 #297797  av CelicaTurbo
 
Har sett et par slike chatteløsninger på betydelig større forum enn dette, og det er som regel aldri noen der ;) Men, dette har vært diskutert tidligere. Om jeg husker rett så var det en irc-kanal en periode som enkelte brukte, mulig vi fremdeles har en "sticky" post om det? Men en egen chatteside her på forumet har jeg satt meg imot tidligere pga at jeg ikke ønsker at faglig diskusjon skal pågå der istedenfor på forumet. Grunnen til det er enkel: alt som skrives på forumet er søkbart og det er dermed et stort arkiv med faglig informasjon og problemløsning, og det arkivet blir stadig bedre dess mer som skrives her. På en slik chatteside er det ingenting som arkiveres og alt faglig informasjon som skrives der går tapt for alltid. Jeg ønsker derfor ikke en chatteside pga at det vil medføre at forumet fungerer dårligere som arkiv ;) Det er klart at det meste som skrives i en slik chat er off-topic, men samtidig er det uungåelig at det vil bli en del faglig prat også.
 #297999  av inzane2012
 
jeg ser poenget ditt, men jeg tror egnetlig ikke forumet vil fungere dårligere om det hadde vert ei chatte side her og, for som du sier så er det jo ikke så mye folk der inne unasett, og det hadde jo bare vert ett tilbud til folk om å kunne prate mer fritt om det en måtte ønske, og den beste løsningen for å få vetige svar på det en måtte lure på ang. bil vil jo fortsatt vere å starte en tråd om det en måtte lure på, men med en chatte side så kan vi snakke om akkurat det vi vil uten å starte nye tråder hele tiden.... så jeg syns vertfall at en chatt her inne hadde vert ett fint supplement, og det kunne jo ikke skade å hatt i en liten prøveperiode heller, finnes jo en del enkle gratis greier en kan prøve...
 #308583  av tojo
 
Var irc-kanal en stund ja,men er enig med Celicaturbo.
 #308596  av ina
 
er jo mange her som har og bruker msn da... men har sett sider med sånn liten chatte ting, og det var fortsatt faglig ting som ble postet, greit nok det var et ganske useriøst forum i utgangspunktet, men...
 #313611  av ludde
 
Irc er tapsprosjekt siden det er sært og er i utganspunktet ikke freeware.

Men støtter chattekanal, hadde vært gøy. På diverse ulovlige undergrunds nettverk (siterer itavisen) så bruker vi endel mIRC og er stort sett tull og fanteri som til tider er veldig god underholdning.
 #313620  av Ivar
 
ludde skrev:Irc er tapsprosjekt siden det er sært og er i utganspunktet ikke freeware.
Nøyaktig hva er det som koster? Det finnes sikkert 100 forskjellige IRC-klienter og mange av dem er gratis.
mIRC er en av klientene som koster penger. IRC er en protokoll.

Det er ikke verre enn å bruke den eksisterende #ts-ogn (eller hva nå kanalen heter på EFNet) og eventuelt sette opp en java-klient her på siden hvis man på død og liv skal ha chat.