TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • lukking av forum

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #330678  av chris
 
Et lite forslag.. siden det er så mye styr nå med biltrangsynet og politi osv.. Hva med å låse f.eks. "prosjekter" forumet til å kun være tilgjengelig for registrerte brukere? Sånn at ikke alt ligger åpent for gud og hvermann?
 #330682  av hmsilset
 
Trodde ikke de snoka rundt på sånne forum jeg, siden jeg enda ikke har sett noen i den etaten ha god smak akkurat :D

Men det er vel på tide kanskje, og særlig med tanke på biltyver som er ute etter gromdeler.
 #330693  av ErikG
 
Er vel bare for dem å regge seg for å lese da. Tar 2 min å regge seg så er ikke sikker på om det vil hjelpe noe særlig. Men går vel ann å skrive noe om at det bare skal brukes i privat sammenheng eller no i den duren i et skjema man må godkjenne når man regger seg.
 #330713  av chris
 
ErikG skrev:Er vel bare for dem å regge seg for å lese da. Tar 2 min å regge seg så er ikke sikker på om det vil hjelpe noe særlig. Men går vel ann å skrive noe om at det bare skal brukes i privat sammenheng eller no i den duren i et skjema man må godkjenne når man regger seg.
Det jeg mente ja, at man kan ta noen forbehold - og dermed kan det liksom ikke brukes mot en.
 #330714  av celicat23
 
Tror de driter fint i det. I kommunist landet norge så er staten større enn deg og dine rettigheter, så folk vil få en innkallelse til teknisk kontroll enten helt uten noe grunnlag for det, eller med "etter tips om trimming".

Hvis folk ikke vil ha lapp i postkassa så får de slutte og være så kåte på å legge ut skiltnummeret sitt. Så lenge BT hverken har navn eller skiltnummer så er det ikke noe problem.
 #330717  av Amund
 
Kva med å kun la registrerte brukere lese prosjeker OG at dei må ha minst 15 poster f.eks? Då unngår ein at dei registrerer seg kun for å lese.... :roll:
Har sett at andre forum praktiserer dette med hell....
 #330728  av tojo
 
Amund skrev:Kva med å kun la registrerte brukere lese prosjeker OG at dei må ha minst 15 poster f.eks? Då unngår ein at dei registrerer seg kun for å lese.... :roll:
Har sett at andre forum praktiserer dette med hell....
Godt tips,evnt om det i tillegg går ann å "godkjenne" brukerne som skal være i prosjektforumet(opp mot brukernavn osv)
 #330729  av Daniel HS
 
tojo skrev:
Amund skrev:Kva med å kun la registrerte brukere lese prosjeker OG at dei må ha minst 15 poster f.eks? Då unngår ein at dei registrerer seg kun for å lese.... :roll:
Har sett at andre forum praktiserer dette med hell....
Godt tips,evnt om det i tillegg går ann å "godkjenne" brukerne som skal være i prosjektforumet(opp mot brukernavn osv)
Der er to gode forslag iallefall... :)
 #330785  av chris
 
tojo skrev:
Amund skrev:Kva med å kun la registrerte brukere lese prosjeker OG at dei må ha minst 15 poster f.eks? Då unngår ein at dei registrerer seg kun for å lese.... :roll:
Har sett at andre forum praktiserer dette med hell....
Godt tips,evnt om det i tillegg går ann å "godkjenne" brukerne som skal være i prosjektforumet(opp mot brukernavn osv)
Den likte jeg :)
 #330894  av ArildM
 
Amund skrev:Kva med å kun la registrerte brukere lese prosjeker OG at dei må ha minst 15 poster f.eks? Då unngår ein at dei registrerer seg kun for å lese.... :roll:
Har sett at andre forum praktiserer dette med hell....
+1 på den ja.
 #330900  av Supramk3turbo
 
Ja, dette hadde virkelig vært noe :D
 #331273  av tojo
 
celicat23 skrev:Kan vi lukke forumet for spam først og fremst? :lol:
Slettet spam innlegget du refererer til. :D
 #331286  av CelicaTurbo
 
Først off-topic: Har gjort noen nye grep mot spam, så får vi se hvor effektivt det er. Det er dessverre slik at de som sender spam også bruker mye krefter på å finne måte for bot'ene deres å komme seg forbi de hindrene som designerne av phpBB legger opp til.

Så on-topic: Jeg mener å huske at dette har vært diskutert tidligere uten at jeg husker argumentene den gang. Jeg ser vel et poeng i at det kan være greit å kreve registrering men det er jo klart at det er ingen garanti på noen måte. En form for godkjennelse har ingenting for seg, for biltilsynets ansatte kan være akkurat like mye privat som vi selv er, det er jo bare å registrere seg med en hotmail-adresse eller sin egen private adresse ;)