TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Viktig for alle: Nominasjon og valg av klubbledere

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #369298  av CelicaTurbo
 
Oppdatert: Dette innlegget er nå utdatert. Nye klubbledere er annonsert her


Det er nå straks ni år siden jeg først etablerte dette forumet. Neste høst feirer klubben 10-års jubileum. Jeg og Kenneth som administratorer på forum og ledere i klubbens nåværende form føler ikke lenger at vi har tid nok til å fylle oppgavene tilstrekkelig og være med på å bringe klubben videre i sin nåværende form. Vi er begge småbarnsforeldre og har andre aktiviteter og prioriteringer som tar vår tid og energi. Vi har derfor bestemt oss for å starte prosessen med å avhende styringen av klubben til andre individer som har tid, motivasjon og seriøsiteten som behøves for å bringe klubben videre.

Prosessen blir da som følger:
  • - Klubbmedlemmer nominerer kandidater.
    - Jeg og Kenneth presenterer en liste med aktuelle kandidater til valg.
    - Klubbmedlemmer velger tre kandidater ved avstemming. De tre kandidatene blir klubbledere.
    - Det blir klubbledernes oppgave å vurdere videre organisering og drift av klubben.
Alle medlemmer som ønsker å påvirke klubbens fremtid bør delta ved å nominere seg selv eller en annen person. Nominasjonen må presenteres med en kort begrunnelse, og om du nominerer deg selv må du skrive en meget kort presentasjon av deg selv. Nominerer du noen andre enn deg selv må du opplyse om brukernavn. Personer som nomineres av andre vil bli kontaktet av meg for å lodde interesse og eventuelt innhente presentasjon. Dere bør gjøre regning med at presentasjonen vil offentliggjøres på forumet i forbindelse med valget. Jeg vil be medlemmene gjøre seriøse nominasjoner av motiverte og voksne personer.

Nominasjon skjer som svar i denne diskusjonen eller som PM/melding til meg på forumet. Frist er innen midnatt til 1. oktober.

Det er ikke tillatt å kommentere nominasjoner eller nominerte på en negativ eller nedlatende måte i noen sammenheng som kan knyttes til nominasjonen. Medlemmer som bryter dette forbudet vil bli advart, nominerte som bryter forbudet vil bli diskvalifisert. Dette blir gjort slik for at valget skal foregå så ryddig som mulig.

Klubbledernes første oppgaver blir som følger:
  • - Definere klubbens langsiktige mÃ¥l og fremtidige organiseringsform om denne ønskes endret (f.eks etablering av styre, ansvarsfordeling, ev. registrering i Brønnøysund, medlemskontigent osv).
    - Vurdere samarbeid eller samhandling med TSCN.
    - Redefinere forumets moderatorgruppe.
    - Etablere en redaktør/journalistgruppe for klubbens nettsted.
Resten av dette innlegget forteller om hva som skjer fremmover. Teksten er ikke endelig, har status som forslag, og kan endres inntil valgresultatet er klart:
Formålet med prosessen er å velge tre personer som kan lede klubben de første steg videre. Disse personene får status klubbledere og har hver lik stemmerett. I tillegg setter jeg og Kenneth kriteriet at vi skal ha en viss påvirkning med en stemmerett på 13% hver, 26% samlet. Vi vil kun bruke stemmeretten når det gjelder tema vi er spesielt opptatt av, og om en av oss velger å ikke benytte sin stemmerett i et tema vil den andre ikke få sin stemmerett utvidet utover sine 13%. Uavhengig av fremtidig organiseringsform eller antallet stemmeberettigede skal jeg og Kenneth alltid ha minimum 26% samlet stemmerett. Jeg og Kenneth vil beholde administratorrett på forumet og nettstedet så fremt vi ønsker, i tillegg til klubbledere eller andre utnevnte personer. Jeg vil fremdeles være ansvarlig for den tekniske plattformen ved drift av server og forumprogramvare.

I forbindelse med overlevering av ansvar og styring til klubbledere vil en erklæring med ovenfornevnte punkt og kriterier bli forfattet. I denne erklæringen vil også klubbledernes og all fremtidig ledelse eller styres overordnede ansvar defineres, samt følgene av mislighold av alvorlig krenkelse av ansvaret. Erklæringen vil også inneholde demokratiske retningslinjer som krav om to-årig avstemming om hold av nyvalg av ledere/styre, og medlemmenes rett til å forkaste ledere/styre gjennom ekstraordinært valg. Dette for å sikre handlingsrett for alle medlemmer om vilkårene i erklæringen blir brutt eller klubben blir rævkjørt.
 #369305  av inzane2012
 
Da nominerer jeg Chris som en av klubblederne vertfall :)
en mann med lang erfaring, og som alltid har oppført seg med respekt for andre medlemmer, og som den med kanskje mest peiling når det kommer til bilstereo :)
 #369345  av Sven
 
Vil nominere FireFox og CelicaT23 jeg.
Begge er ganske aktive på forumet. Firefox har gode bilkunnskaper. CelicaT23 har etter hva jeg har forstått gode datakunnskaper. I tillegg er begge gode til å skrive å formulere seg, og de virker som voksne seriøse folk :roll: Ihvertfall når det gjelder :D
Sist redigert av Sven den 17 sep 2010 15:06, redigert 1 gang totalt.
 #369382  av Noxan8
 
vil nominere Mralboro 1310 og Predator
 #369400  av Amund
 
CelicaTurbo skrev: Nominasjonen må presenteres med en kort begrunnelse, og om du nominerer deg selv må du skrive en meget kort presentasjon av deg selv.
Siden alle tydeligvis ikkje har lest teksten skikkelig, så quoter eg Kristian for å klarere dette.
 #369408  av CelicaTurbo
 
Som Amund skriver, en kort begrunnelse på minimum en setning. Uten dette er ikke nominasjonen gyldig, så fint om dere redigerer innleggene deres slik at nominasjonen kan gjøres gyldig. ;) Inzane2012 har skrevet en god nominasjon.

I tillegg, til info: Det kan virke som at jeg legger veldig mange oppgaver på lederne, men saken er den at den viktigste oppgaven de utnevnte lederne får er å vurdere videre organisasjonsform for klubben. Dvs vurderinger som om man ønsker å etablere et styre osv. De utnevnte lederne kan like gjerne konkludere med at den nåværende organisasjonsformen (leder, ikke styre, ikke registrert organisasjon, ikke medlemskontigent) er best men istedet bruke sin energi på organisering av treff etc. Det blir altså opp til de utnevnte lederne å bestemme hvilken innsats de vil gjøre for klubben og hva som er riktig.

Konklusjonen er da: om du ønsker å nominere deg selv, men vegrer deg for ansvaret som følger med en registrert organisasjon med styre, årsberetning osv, så vil jeg si at du ikke trenger å være redd; du vil selv være en av de som bestemmer hva innholdet i ditt eget ansvar skal være.
 #369422  av ArildM
 
Er ikke verre enn at jeg nominerer meg selv. Føler at jeg har noe å bidra med, samtidig som jeg henger her ganske mye.
 #369433  av Sven
 
ArildM skrev:Er ikke verre enn at jeg nominerer meg selv. Føler at jeg har noe å bidra med, samtidig som jeg henger her ganske mye.
Det er bra, er enig.
Men det var den korte presentasjonen da :wink:
 #369458  av ArildM
 
Vel jeg jobber som selger/reparatør/drifter/webutvikler innen data. Startet som selvstendig og nå er vi to stykker som har en butikk med millionomsetning allerede etter første år som så fint ble hetende finanskrisen. Jeg gir meg ikke på det jeg vil. Høstsesongen og frem mot jul er jeg mest opptatt jobbmessig, med relativt lite ledig tid. Våren og frem mot sommeren er lavsesong for jobb, men høysesong for Mr2.

For TS-ogn ønsker jeg at de nominerte og utvalgte kan avholde minst ett, men gjerne opp mot 4 møter i mnd hvor vi tar opp saker som kan jobbes med. Ønsker ikke et slipskodemøte, men heller et aktivt styre som kan ta klubben videre, ikke noen ekstreme veier, men heller en videreføring og mulig forbedring. Her er det om å gjøre å sette seg reelle mål, og ikke sikte opp i skyene for så å bli skuffet og bare gi faen. De som i dag arrangerer treff på ACR kan gjerne få lov å ta arbeidet sitt videre, og synes de gjør en flott jobb. Et aktivt styre trenger ikke å ta alle slike oppgaver, men heller være med å veilede og hjelpe.

Regner med at eksisterende admins/styre vil være med de tre nye i oppstartsfasen og kanskje ikke nødvendigvis vil være med så aktivt utover, men heller ha en styrende hånd og en stemmerett slik som presentert i første post i denne topic.

Viktige saker for meg er allerede nevnt, mtp medlemmskap med fordeler (uten å måtte stenge ute nyrekruttering), registrering i brreg, arrangementer, kanskje nyorganisering av klubbmateriell og sånne ting. Jeg ser ikke for meg norges største klubb, gull og grønne skoger, men en sunn og aktiv klubb for Toyota entusiaster. Siden jeg også er ganske aktiv på TSCN vil jeg gjerne ta kontakt med de ansvarlige for TSCN og få i gang en fornuftig dialog sånn at vi i fremtiden kan stå samlet.

Større visjoner slik som en Jap-Car paraply for alle Japanske bileiere i Norge hadde ikke vært noe ufornuftig, men det er en visjon, og noe som må jobbes med en flerårsplan om det i hele tatt er mulig å gjennomføre. Men heck, noen må starte det løpet også.
 #369459  av MR2i
 
@ArildM

Din presentasjon er mer enn nok for meg til å også innstemme med at du burde/bør være en av lederne.

Det er svært sjeldent at folk mener de er godt skikket til lederskap. Og har gode argumenter for det.
Det viser selvtillit, lederegenskaper og innsikt for temaet det gjelder.

Min lille erfaring med ArildM er at han er pliktoppfyllende og handler etter det han sier.
HÃ¥per min beskrivelse er beskrivende nok.

//MR2i
 #369533  av Andrepedersen
 
Vill også stemme på Arild Marken, Grunnen til det er at jeg er veldig enig i di planene han har for fremtiden av forumet, og rett og slett pga han er en veldig aktiv bruker av dette forumet.

André
 #369535  av Sven
 
Stemmer også på ArildM, er meget enig i hans tanker og planer om "klubben"
 #369544  av ArildM
 
Var da svært :oops:
Takk for det :) Så er det bare å få nominert flere som ønsker å være med å bidra :)
CelicaT23, inzane2012 og chris virker som aktive brukere med litt fart/tæl i, så jeg har lyst å nominere disse 3.