TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Chat?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #379360  av Andrepedersen
 
Har det vært noe her inne kansje?
 #379371  av hmsilset
 
Egentlig ikke.blir mye info som ikke blir lagret eller mulig å søke på som gir tapt. Den lille trafikken som er her må holdes oppe.
 #392600  av Toms_3S-GTE
 
Andrepedersen skrev:Har det vært noe her inne kansje?
Satt og tenkte på det samme selv faktisk.
hmsilset skrev:Egentlig ikke.blir mye info som ikke blir lagret eller mulig å søke på som gir tapt. Den lille trafikken som er her må holdes oppe.
Kanskje det hadde bli mer trafikk her inne når man viste at man kunne snakke med likesinnede når samboer, kone osv ikke er veldig sammarbeidsvillig :lol:
 #392653  av inzane2012
 
har og tenkt på det samme, og lagde en tråd på det... og mr silset sier det samme som blei sagt da... MEN, argumentet mitt da var at en chat ikke nødvendigvis trenger å vere en dårlig ting, men at det kan bare gir oss mulighete til å kommunisere litt kjappere, og kanskje få off-topicen inn på chat'n :)
 #392656  av Toms_3S-GTE
 
inzane2012 skrev:har og tenkt på det samme, og lagde en tråd på det... og mr silset sier det samme som blei sagt da... MEN, argumentet mitt da var at en chat ikke nødvendigvis trenger å vere en dårlig ting, men at det kan bare gir oss mulighete til å kommunisere litt kjappere, og kanskje få off-topicen inn på chat'n :)
Er det en ting jeg kan garantere deg så er det ihvertfall at chatten ofte kommer til å være off-topic :P Skulle det komme noe veldig viktig info på den chatten er det jo ikke værre enn at man kan kopiere det og poste det seinere ;)
 #392682  av Noxan8
 
+1 fra meg, lage poll på dette?
 #392684  av inzane2012
 
er mulig vi tar opp igjen denne diskusjonen når framsida er 100%, denne er vår første prioritet nå, og så fort denne er helt klar må vi 3 klubbledere ta ett nytt møte og diskutere veien videre, så da er det godt mulig denne saken her blir tatt med :)
 #392686  av Toms_3S-GTE
 
inzane2012 skrev:er mulig vi tar opp igjen denne diskusjonen når framsida er 100%, denne er vår første prioritet nå, og så fort denne er helt klar må vi 3 klubbledere ta ett nytt møte og diskutere veien videre, så da er det godt mulig denne saken her blir tatt med :)
Dere burde definitivt ta det opp ja. Vil kunne bidra til en mer sammensveiset klubb, når man faktisk kan "snakke sammen" isteden for å være "brevvenner" :lol:
Det har også andre fordeler som at dere kanskje slipper 30 poster om samme problem.
Eller unødvendige poster siden noen på chatten kanskje kan svare på det med en gang.
 #392700  av Zepticon
 
Toms_3S-GTE skrev:
inzane2012 skrev:er mulig vi tar opp igjen denne diskusjonen når framsida er 100%, denne er vår første prioritet nå, og så fort denne er helt klar må vi 3 klubbledere ta ett nytt møte og diskutere veien videre, så da er det godt mulig denne saken her blir tatt med :)
Vil kunne bidra til en mer sammensveiset klubb, når man faktisk kan "snakke sammen" isteden for å være "brevvenner" :lol:
Hvor mange forventer du at skal sitte fremfor skjermen i timesvis og "chatte"? Det er kansje 9-10 som er innom samtidig men det har admins tilgang til statestikker på. Regn med at kansje 10% av dem vil besøke en chat, så sitter man jo der alene. Det skal ikke mange bomturer dit før man ikke gidder det lenger.
Det har også andre fordeler som at dere kanskje slipper 30 poster om samme problem.
Er ikke noe forskjell på å svare i forumet eller i chaten, men om man svarer i chaten så kan ingen andre søke det opp om det er et "nytt" problem, og man kan heller ikke få input fra andre om det førsteman skrev var feil.
Eller unødvendige poster siden noen på chatten kanskje kan svare på det med en gang.
Det du kaller unyttige poster er grunnen til at forumet er her. Jeg henger ikke her for å være sosial og prate om hva kattia di spiste til middag, det er bil jeg er interesert i og den tekniske kompetansen. Om det er slik at jeg må treffe x i chatten for å få svar på det jeg lurer på så finner jeg meg et annet forum å henge på.
Noxan8 skrev: +1 fra meg, lage poll på dette?
En poll er forholdsvis ubrukelig spør du meg. Selv om 50 personer vil ha chat, så er det fremdeles 4000 medlemmer som ikke bryr seg. Så spørs det om man skal gjøre så mye arbeid for 1% av brukermassen?
Det må lederne finne ut om dette er noe de orker å gamble tid på. Jeg er i hvertfall temmelig siker på at det er en temmelig unyttig feature. Men meg om det.
Sist redigert av Zepticon den 05 jun 2011 04:36, redigert 2 ganger totalt.
 #392702  av Zepticon
 
Toms_3S-GTE skrev:Men så må du tenke på at kanskje 100 stykker av de 4000 medlemmene er aktive brukere også da, er langt ifra alle medlemmer som er innom her hver uke for å si det pent.
Nei, la oss si det er 100 aktive brukere. Av disse er det kansje 30 stykker som vil ha chat, mens de andre ikke bryr seg.
Det meste vi har vært online på en gang er 60 stykker eller noe slikt, i hele forumets historie.
Gjenomsnittelig er det kanjse 5-15 stykker som besøker det samtidig.
Om halvparten av disse besøker chatten, og halvparten av disse igjen blir sittende, så er du nede på et par stykker.

SÃ¥ logger det en stakkar klokken 10, og finner ingen i chatten, neste gang han logger er det heller ingen der. Tredje gang gidder han ikke sjekke.
Folk er late, det er kardinalregel nummer 1 som jeg har lært når det gjelder nettside og app design. Det skal ikke mange skuffelser til før folk ikke gidder å sjekke lenger, og så snart den ballen begynner å rulle så er løpet kjørt. Har sett det flere ganger, spesielt med IRC, der nettsider som denne har laget egen kanal, og det er en del folk der den 1 uken, men etter en måned er det ikke en kjeft der, fordi man får en ond sirkel av "skuffelser". Mener å huske at vi hadde en ts-ogn IRC før, men den led samme skjebne som jeg tror en slik chat vil få.

Men for all del, bare kjør på. det kan hende jeg tar grovt feil. :D
 #392703  av Toms_3S-GTE
 
Skjønner godt hva du mener. Men burde være rimlig enkelt å sette opp en "counter" som viser hvor mange som eventuelt er på chatten til en hver tid. Og med en chat er det jo også mulig at folk blir lengre/er mer aktive her inne når de vet at de kan snakke med likesinnede. Sier ikke at det garantert kommer til å skje, men det kan skje og er verdt ett forsøk mener nå jeg.

Chat systemer finnes vel i forhåndsprogramert form uansett så burde ikke være vanskelig å sette opp.
 #392706  av MR2i
 
Vel.. på websiden tar det meg 2 minutter å legge inn chat via shoutbox som kanskje kan gjøre den nytten det snakkes om her.

Jeg har gjort dette på flertall antall websider, med fellesnevner at det blir brukt en stund til nyhetens interesse har gått over.
Så kan det gå 2 måneder før noen sier noe.
Men som sagt, det er ingenting som hindrer å teste det. 2 minutters jobb.
 #392717  av Scotty
 
Jeg satte opp en chat for en stund siden på et forum som hadde større aktivtet enn dette, det var tilnærmet ingen på chatten samtidig, og det som ble skrevet var "halloo.. hvor er alle sammen" og "lite med liv her altså".

Man tenker gjerne at en chat funksjon hadde vært flott og blitt godt brukt, men det er ikke nødvendigvis realiteten.
 #392718  av MR2i
 
Scotty skrev:Jeg satte opp en chat for en stund siden på et forum som hadde større aktivtet enn dette, det var tilnærmet ingen på chatten samtidig, og det som ble skrevet var "halloo.. hvor er alle sammen" og "lite med liv her altså".

Man tenker gjerne at en chat funksjon hadde vært flott og blitt godt brukt, men det er ikke nødvendigvis realiteten.
Riktig.. sjeldent man er her samtidig..
Tanken med forumet er jo ikke et sosialt medium.. til det har man Facebook.. :)