TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AngÃ¥ende spambots pÃ¥ forumet!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #379896  av Scotty
 
Spambots har holdt på en liten stund på forumet nå, veldig irriterende, noen ganger værre enn andre. Men nå når jeg gikk inn på forumet tok det helt av.

Se bildet:
toyota.jpg
toyota.jpg (612.32 kiB) Vist 11394 ganger
For meg så senker dette veldig kvaliteten og seriøsiteten til forumet. Jeg pleier å rapportere når jeg ser spam, men nå gir jeg opp. Det skal gis kreditt til moderatorerene her som har hendene fulle med å slette innlegg, men det kan ikke fortsette slik. Ikke bare ødelegger det brukeropplevelsen av forumet å se mye spam hver gang man logger på, men det ødelegger statistikk og oversikt over medlemmer(ser man på medlemmer og sorterer etter nyest er det flere hundre spambots som har registrert seg).

Det er en enkel sak å sette inn et par sperrer som gjør at spambots ikke når frem, men noen må gjøre det.. og de to administratorene vi har her er innaktive. Det har jo blitt satt opp til at ny ledelse kommer til å ta over på et punkt. Men hva skal vi brukere gjøre i mellomtiden? Se på forumet falle sammen grunnet det ikke er noen ansvarlige for vedlikehold? Noen tilbakemeldinger fra moderatorer angående dette? Noen her som har mulighet for å komme i kontakt med administratorene?
 #379901  av Scotty
 
Supert!

Sendte PM til CelicaTurbo 18. januar, men ikke blitt lest, sist logget på var 11 okt. i fjor, så ser litt mørkt ut derfra i hvertfall.
 #379907  av erling
 
Scotty skrev:Supert!

Sendte PM til CelicaTurbo 18. januar, men ikke blitt lest, sist logget på var 11 okt. i fjor, så ser litt mørkt ut derfra i hvertfall.
Melding er sendt på FEISEN, der har han vært på idag. Bilde
 #379909  av ArildM
 
Gi meg moderatorrettigheter så skal jeg alltids klare å ta unna litt spam.
Så bør vi kanskje vurdere om sikkerheten på forumet har blitt for lav siden det har vært såpass mye i det siste.
Kan umulig ta mer enn en time eller to å forandre på verifiseringen av nye brukere slik at vi slipper slike boter.
 #379918  av chris
 
Jeg er innom jevnlig og prøver å slette fortløpende. Hadde jeg hatt mulighet til å slette brukere hadde det vært gjort på et blunk, nå må jeg inn å slette hver eneste tråd.. og enda værre om de har lagt inn innlegg i eksisterende tråd.. da må man inn på tråden og slette innlegg. Har sendt PM til CelicaTurbo om jeg kunne få denne muligheten, men ikke fått svar enda. :P

Vi skulle vel gjerne hatt et par moderatorer ekstra også.

PS! Jeg tror jeg nå har fått slettet alle trådene til denne spamboten som nevnes i starten av denne tråden.
 #380080  av mr2storbrua
 
CelicaTurbo har vært innom på forumet og lest PM'en, men jeg har ikke fått noe svar. Regner med han holder på å fikse litt nå, ser blant annet at vi har fått en ny funksjon som heter "Vis uleste meldinger"...
 #380100  av CelicaTurbo
 
Det stemmer at jeg har vært innom forumet og fikset litt, jeg ser at fra 17. januar ble det registrert et stort antall nye spambots på forumet. Jeg antar det skyldes at det da ble oppdaget en svakhet i forumprogramvaren som kunne utnyttes. Jeg har nå slettet noen hundre slike brukere, oppdatert forumprogramvaren og gjort noen andre grep for å hindre nye slike registreringen. Jeg har endret fra vanlig "captcha" (skrudd bilde med bokstaver man må taste inn) til en enkel "spørsmål og svar"-løsning som bot'er ikke bør forstå ;)

Tusen takk til alle moderatorer som har brukt sin tid på å slette alle innlegg som er gjort av disse brukerne!
 #380107  av ArildM
 
Takk til både moderatorer og deg for jobben dere gjør :)
 #380126  av lexusmann
 
Veldig bra, dette...var mye en stund ja....håper dette løser problemet.... :wink:
 #380127  av hmhaga
 
CelicaTurbo skrev:Jeg har endret fra vanlig "captcha" (skrudd bilde med bokstaver man må taste inn) til en enkel "spørsmål og svar"-løsning som bot'er ikke bør forstå ;)
Bruker samme på IDCN-forumet, og der har det ikke dukket opp én eneste SPAM-bot med denne funksjonen aktivert. -De vet visst ikke hvem som vant WRC i 2003 :mrgreen:
 #380158  av CelicaTurbo
 
hmhaga skrev:
CelicaTurbo skrev:Jeg har endret fra vanlig "captcha" (skrudd bilde med bokstaver man må taste inn) til en enkel "spørsmål og svar"-løsning som bot'er ikke bør forstå ;)
Bruker samme på IDCN-forumet, og der har det ikke dukket opp én eneste SPAM-bot med denne funksjonen aktivert. -De vet visst ikke hvem som vant WRC i 2003 :mrgreen:
Jeg har tro på at dette skal fungere bra for jeg brukte dette tidligere på en eldre versjon av phpbb, men når jeg oppgraderte til phpbb 3.x bestemte jeg for å ikke bruke noen modifikasjoner, og da var ikke denne funksjonaliteten tilgjengelig før i fjor en gang. Når jeg da prøvde å bruke den så fungerte den jammen det ikke, så da har den stått ubrukt til nå. Jeg fant endelig ut at det var en feil med malene som var årsaken :p