TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forslag til endringer for TS-ogn!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #383994  av ArildM
 
Kjempemessig :)

Kanskje en sånn hadde vært noe ja. Hadde hjulpet godt på vei i dialogen med Toyota også :)
 #384175  av Andrepedersen
 
Vet at det har vært nevnt før, men ang kjøp og salg, skulle det ha vært san som på ebay. At du får anmerkninger osv ?
Også har det vært prikken over i'en med chat? er travelt å ha en samtale over pm :(
 #384194  av inzane2012
 
chat har vert diskutert før, og det var ikke så veldig høy interesse for det da... men mulig vi kan se nærmere på det nå...
det med kjøp og salg er og en interessant tanke som kanskje blir sett nærmere på
 #384206  av mr2storbrua
 
Som sagt tidligere, så er det stor fare for at mye bra informasjon går tapt i chat siden det ikke blir lagret noen vei. Syns du det er tungvindt å ta det over PM, så er det selvfølgelig ingen som hindrer deg i å ringe personen. Dette er faktisk den beste måten hvis du har mange spørsmål, da det er mye enklere å forklare ting muntlig enn skriftlig :wink:
 #384230  av Andrepedersen
 
mr2storbrua skrev:Som sagt tidligere, så er det stor fare for at mye bra informasjon går tapt i chat siden det ikke blir lagret noen vei. Syns du det er tungvindt å ta det over PM, så er det selvfølgelig ingen som hindrer deg i å ringe personen. Dette er faktisk den beste måten hvis du har mange spørsmål, da det er mye enklere å forklare ting muntlig enn skriftlig :wink:

Ser den, du sa noe der :)
 #384370  av ke25-toyoglide
 
Det som hadde vert kjekkt, var at når du gikk inn og skulle lese de siste innleggene i et forum, så kom de 10 siste opp f.eks......
F.eks. Slik det er nå, så går en inn på siste side, så leser du der, finner ut at det er noen innlegg på nest siste du ikkje har lest, skifter til den siden, og leser der, og så skifter til siste side igjen for å få sammenhengen...... Tungvinnt.
Ikkje noe stort problem, men hadde vert kjekkt viss en kunne trykkt på en "knapp" og fått de 10 siste, eller 20 siste innlegg i f.eks. "forslag til endringer for TS-ogn!"
Men er det problematisk, så er eg meget fornøyd med forumet slik det er idag og. Stå på videre :D
 #384374  av ke25-toyoglide
 
Ja du misforstår meg litt der.
Eg og bruker "nye innlegg"
Men når en går inn på hver post for å lese, f.eks. denne posten...... så går en først inn på siste side, for så å gå på nest siste side, og tilbake til siste side igjen.....
Er det en travel post, så må en kanskje gå tilbake til 3. siste side før en har komt tilbake til der en var sist....
kanskje finnes dette allere¨de, at det er eg som er dum som ikkje har funnet det.....
 #384375  av Scotty
 
Hvis du går på "Se Nye Innlegg" og klikker på Bilde som befinner seg til venstre for emnetittelen så kommer du direkte til innlegget som er nytt siden sist du besøkte forumet. Hvis du ønsker å bla mindre i sider så kan det endres i instillinger hvor mange innlegg det er pr side. :) Nærmeste man kommer for å få til det du ønsker.
 #384383  av CelicaTurbo
 
Bare til info så kommer jeg ikke til å gjøre endringer i funksjonaliteten på forumet, slik som hvordan linker håndteres. Årsaken til det er at om jeg endrer programkoden i forumet blir det betydelig mer ressurskrevende å holde det oppdatert på siste versjon. Det er viktig å holde det oppdatert for å hindre spam og slikt tull.

Istedenfor at forumet skal åpne lenker i nytt vindu for dere, som ville vært en ganske plagsom oppførsel for mange brukere, så kan dere jo gjøre en innsats for å lære dere noen grunnleggende enkle snarveier for å oppnå det samme ;)

Hold Shift-knappen mens du trykker lenke = lenken åpnes i nytt vindu.
Hold Ctrl-knappen mens du trykker lenke = lenken åpnes i ny fane.
 #384391  av ArildM
 
Smarte tips her ;) Evt kan man også bruke en nettleser med gestures. Har konfigurert min slik at om jeg høyreklikker og drar i en lenke åpnes den automatisk som en bakgrunnsfane :)
Bruker Firefox4 + Firegestures, genialt når man browser en hvilken som helst side og har behov for å åpne flere faner i bakgrunnen (VG / Reddit / TS-ogn) :)
 #384400  av ke25-toyoglide
 
CelicaTurbo skrev:Bare til info så kommer jeg ikke til å gjøre endringer i funksjonaliteten på forumet, slik som hvordan linker håndteres. Årsaken til det er at om jeg endrer programkoden i forumet blir det betydelig mer ressurskrevende å holde det oppdatert på siste versjon. Det er viktig å holde det oppdatert for å hindre spam og slikt tull.

Istedenfor at forumet skal åpne lenker i nytt vindu for dere, som ville vært en ganske plagsom oppførsel for mange brukere, så kan dere jo gjøre en innsats for å lære dere noen grunnleggende enkle snarveier for å oppnå det samme ;)

Hold Shift-knappen mens du trykker lenke = lenken åpnes i nytt vindu.
Hold Ctrl-knappen mens du trykker lenke = lenken åpnes i ny fane.
HMMM, blei nesten litt såra nå. :cry:
Føler eg klare meg greit på dataen, men noe tusenkunstner er eg ikkje...
Eg har ikkje sett den knappen som gjør at eg kan lese de nye "direkte"
( som befinner seg til venstre for emnetittelen) TUSEN TAKK, Scotty. :!:
Nå åpner mine nye sider seg i stedet for de gamle, så eg bara går tilbake, det fungerer fint.
Men viss ikkje, så hadde ikkje eg visst om hva ctrl, og shift gjorde.
Og det hadde nok ikkje skadet viss "knappene" var mer synlige, sikkert flere knapper eg ikkje har sett, og mange med meg.....
Kanskje hatt et emne der en fortalte om fuksjoner, og knapper :?:
Men som sagt tidligere : ikkje forandre på ting for min skyld, eg klare meg, og synes forumet er meget bra, og ennå bedre nå når eg fikk forklart kor den knappen var.