TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Konkurranse: Klubblogo!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #383895  av Zepticon
 
EXS skrev:Bra revisjon John :D, men føler det hornet ikke stemmer helt, og kanskje prøvd og ghoste inn noe mer av toyota logoen
Enig ang hornet.
Sterkt uenig ang resten av logoen. Dersom den blir for tydelig mister den effekten. Jeg synes allerede nå at det er "for mye" den første var meget bra da den tydelg komuniserer devil logoen, noe alle som er over middels Toyota entusiast kjenner.
Jeg dreiv å skissa på noe lignende, men i steden for å legge gradient på logoen så prøvde je å få til en "tear" effekt. Slik at logoen ser ut som en sticker der bakerste del er slitt vekk.

Er vell bare sticker-tuners her så tenkte det passet bra;) resultatet ble dog ikke bra nok siden jeg ikke er så bevandret i Adobe som du kansje er. Så derfor tenkte jeg du kunne kansje prøve det på en av varisjonene..
 #383897  av Mr_Storbrua
 
Zepticon skrev:
Jeg dreiv å skissa på noe lignende, men i steden for å legge gradient på logoen så prøvde je å få til en "tear" effekt. Slik at logoen ser ut som en sticker der bakerste del er slitt vekk.

Er vell bare sticker-tuners her så tenkte det passet bra;) resultatet ble dog ikke bra nok siden jeg ikke er så bevandret i Adobe som du kansje er. Så derfor tenkte jeg du kunne kansje prøve det på en av varisjonene..
Etter som jeg forsto så er det vel bare forslag på design som man skulle legge ut, så om selve logoen ikke er 100% så kan sikkert noe ordne det seinere. Legg ut forslaget ditt :) Så kan eventuelt noen "proffer" lage den "ferdig", om du ikke selv er fornøyd.
 #383898  av ArildM
 
Helt enig, kommer det en god skisse som mange liker er det en ide som er gull verdt :)
Er også enig i at det er litt morsomt når logoen overlater littegrann til fantasien :)
 #383903  av john_e
 
Jeg kan lage et ark med flere utgaver samlet, så blir det lettere å sammenligne.
Skal prøve å dra inn endringsforslagene deres i de nye utgavene :)

Hornet satt jeg å vurderte litt, men gjorde ikke noe med det i første omgang på grunn av ubalanse i stroken. Fikser det på neste revisjon ;)
 #383906  av mr2storbrua
 
john_e skrev:Jeg kan lage et ark med flere utgaver samlet, så blir det lettere å sammenligne.
Skal prøve å dra inn endringsforslagene deres i de nye utgavene :)

Hornet satt jeg å vurderte litt, men gjorde ikke noe med det i første omgang på grunn av ubalanse i stroken. Fikser det på neste revisjon ;)
Et annet forslag er å kutte bunnen av T'en, slik at denne går likt med logoen...
 #383924  av john_e
 
mr2storbrua skrev:Et annet forslag er å kutte bunnen av T'en, slik at denne går likt med logoen...
Ja, prøvde det, men det så plutselig ut som en mr2 uten vinge (hvis det ga noe mening) Må evt. lengre ut i motsattt retning, altså legge T'en lengle mot venstre? :)
 #383961  av MR2i
 
Dere som tenker på logoen må ha visse ting i tankene når dere tegner:

1) Det kan ikke være toning. Det gjør at man ikke kan lage skiltplater, merker til klær, foliemerker osv.

2) Flere enn 1 farge fordyrer ALLE varer (dobler prisen på de fleste materialer)

3) For tynne streker gjør at merker på klær slites av mye raskere

Tror jeg har fått med meg det meste nå.. :)
 #383962  av inzane2012
 
kan vel bruke farger på klubbnavn, slagord og logo på nettsidene, mens merka som skal trykkes blir ensfaget vel?
 #383963  av MR2i
 
Ja, selvfølgelig. Men man må altså ta høyde for at man kan bruke logoen som ensfarget..
Fleste bedrifter har 2 variasjoner av logo... en for papirtrykk/web og en for lysskilt, reklamesammenheng osv...
 #383965  av MR2i
 
På denne måten som eks..
TS-OGN logo.jpg
TS-OGN logo.jpg (112.24 kiB) Vist 19354 ganger
 #383969  av MR2i
 
Outlines var litt ålreit da..
TS-OGN logo1.jpg
TS-OGN logo1.jpg (129.32 kiB) Vist 19353 ganger
Blir litt spedt med fonter her på hjemmemaskina.. har 118.000 fonter på jobben... litt mer å velge mellom..
Men er best med enkle fonter mener nå jeg..
 #383970  av MR2i
 
inzane2012 skrev:den der var faktisk ikke så galen :)
Takker.. nei, var faktisk ikke så ille.. men den siste jeg laget var enda bedre tror jeg.. hehe
 #383971  av MR2i
 
wembley.jpg
wembley.jpg (631.06 kiB) Vist 19352 ganger