TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Konkurranse: Klubblogo!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #384380  av ArildM
 
Enig, streetcar=gatebil=meeh (for min del i alle fall :) )
 #384401  av john_e
 
ArildM skrev:Enig, streetcar=gatebil=meeh (for min del i alle fall :) )
Enig, streetcar høres litt jalla ut.

Men folkens, må VIRKELIG forumet bli kjedelig for å bli akseptert av Toyota? Kan da godt være litt edgy men seriøs i fremtoninga.
Syns det blir for dumt å fjærne sportscar... Lufta går ut av ballongen.
 #384412  av Zepticon
 
chris skrev:Jeg er uenig i at man skal bruke devilhorn på logoen. Da gjør man seg fort "ikke seriøs nok" ovenfor både litt eldre medlemmer, og kanskje også forhandlere man skal ha avtaler med etc. Dropp hornene, eller bruk de som en tilleggslogo for spesielt interesserte.
Samtidig er jeg FOR å ta bort "sportscar", og sørge for at dette blir en seriøs Toyota-klubb (som da antakeligvis også fanger Toyota Norge's interesse)
Uenig:) det er viktig å kjøre et eget konsept det man sier klart hvor man står. Dersom man skal fange folk må vi være spesielle. Ikke bare "nok et bilforum".
Den første devil logoen som ble postet her av John_e er i mine øyne svært god. Den har røtter til Toyota logoen (form) samtidig som den viser egenart og sier litt om hva vi tenker å være.

Så er jo spørsmålet hva skal vi være? Et forum for Toyota entusiaster, eller et forum for Toyota eiere? I og med at vi har "sportsbil" i navnet så regner jeg med det er det første. Dersom hvermansen med avensis skal føle seg hjemme her, så tror jeg de fleste av dagens brukere kommer til å pakke kofferten.

Toyotalogoen er et meget sterkt merkenavn, men den skriker "traust" lang vei. Audi og BMW har for eksempel andre verdier knyttet til merket, og ingen av disse oppfattes som traust, men heller status og performance ( og derfor er de svært populære ungdomsbiler)

Så mitt "råd" ville vært å spille minst mulig på "Toyota" siden av toyota, og heller mer på F eller TRD, eller noe "nytt".


Mens jeg sitter å skriver kommer jeg jo på alt vi har lært om dette på skola:D og logovalg er vell ett av de siste stegene i "relansering" av bedrifter. Først må vi få klarhet i hva vi er, og hvilke verdier vi skal ha.
Devil logoen er jo en "modifisert" Toyota, i slemmere utgave. Og det er jo også bilene til alle på forumet, så det passer bra. Hadde vi derimot vært flest veteranbiler her så hadde kansje den orginale 1960 talls logoen vært et bedre utgangspunkt. Det er i hvertfall slik jeg tenker. Derfor har jeg også litt blandete følelser til sol logoen, siden den roper old-school.
 #384414  av inzane2012
 
er mange god forslag for og imot, og ikke minste gode argumenter for begge, og det er ekstra viktig, alt dette vil bli tatt med i vår vurdering når vi endelig bestemmer oss
 #384422  av chris
 
john_e skrev:Her er en kjapp rev2 av forslaget herfra :)
Skjermbilde 2011-03-15 kl. 16.38.56.png
EDIT: Ser at det er noen allignments i den som kan rettes opp i enda.
Hvis man skal ha med horn i logoen er dette utkastet klart det beste så langt. :)
 #384534  av ArildM
 
Da stenger jeg disse trådene, vi klubblederne ønsker å takke alle for bidrag! :)

Vi vil nå trekke oss tilbake og vurdere de forslagene som har kommet og etterhvert vil det bli offentliggjort hvilken logo og slagord vi vil bruke for klubben.
Siden vi tenker å bruke både logo og slagord til vår nye forside kan det ta litt tid før avgjørelse faller. Vi vurderer også å kjøre en poll hvis det ikke blir enighet internt om hvilket forslag vi ønsker å benytte oss av.

Takk så langt, dere blir holdt oppdatert etterhvert som ting skjer 8)
Klubblederne
 #387118  av ArildM
 
Da vil vi gratulere john_e med seier i Klubblogokonkurransen, vi klubblederne ønsker å takke for alle bidrag som har kommet, det er flott å se at dere deltar og ønsker å hjelpe klubben videre!

Endelig versjon av klubblogo er under utarbeiding og vil bli offentliggjort så snart den er på plass :)
 #387187  av erling
 
Audun F skrev:Ikke for å pirke så mye, men kanskje bruke Toyota sine rødfarge også? Ellers så den fin ut selv om jeg personlig ville styrt unna djevel horna :roll:
Enig, djevelhorn må bort..
 #387188  av ArildM
 
Åpner denne igjen slik at vi får gratulert vinneren og slik at eventuelle forslag til finpuss får kommet frem :)
 #387191  av Zepticon
 
erling skrev:
Audun F skrev:Ikke for å pirke så mye, men kanskje bruke Toyota sine rødfarge også? Ellers så den fin ut selv om jeg personlig ville styrt unna djevel horna :roll:
Enig, djevelhorn må bort..
Uenig :)
 #387203  av erling
 
Zepticon skrev:
erling skrev:
Audun F skrev:Ikke for å pirke så mye, men kanskje bruke Toyota sine rødfarge også? Ellers så den fin ut selv om jeg personlig ville styrt unna djevel horna :roll:
Enig, djevelhorn må bort..
Uenig :)
Ser nå at jeg var litt sutrete i min forrige post. Viktig å få med at jeg faktisk likte john_e sitt forslag best av disse, forutsatt at man tar bort hornet. :wink:
 #391108  av Haugrud
 
chris skrev:Jada, jeg vet denne nok ikke passer inn, men jeg synes likevel den er stilig :D

Ey, kanskje ordtaket er verdt noe!
Skrivebordsbakgrunn:)