TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye websider - v1.0(!) :)

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #394498  av ArildM
 
Windows Vista / Windows 7 har også en innebygget funksjon for å øke partisjonsstørrelse.

Om du har en partisjon d som du ikke bruker kan du slette denne og utvide størrelsen på C:.

Kjør (windowstast +r), skriv inn compmgmt.msc og trykk "OK".
Under diskbehandlig kan disse operasjonene gjøres. Tar intet ansvar for noe som helst, så ha litt peiling før du setter i gang hvis ikke kan du fort ødelegge mer enn hva sunt er.
 #394500  av MR2i
 
Backup er stikkordet.. ;)
 #394501  av Zepticon
 
Mer kvalm kritikk fra meg :mrgreen:

1) Den facebook ruta til høyre kan dere fjerne, den gir meg null og niks, i forhold til den "plassen" den tar så er den ubrukelig. Manisk implementering av facebook overalt er ikke praktisk lenger, men direkte plagsomt. Man får ikke være i fred lenger uansett hvor man går. Skal det absolut være "facebook" så leg til en "liker" mulighet på tråder og på hele siden. Men å se en liste av hvem som "liker" ts-ogn er bare piss:D

2) Er det noen som virkelig leser de random genererte toyota nyhetene på siden? Uansett så burde den "gule" postit-saken i bakgrunenn byttes ut, den har ingenting å gjøre i designet som er brukt ellers på siden.

3) Galleri-feeden må fikses. Slik den er nå er den bare piss. Jeg fikk opp et bilde nå av noen pakninger i en plastpose. Yay! Også er kvaliteten på bildene no ala det man fik til på de første kameratelefonene.
Har laget en liten sammenligning av hvordan det ser ut, og burde se ut :D
Image2.jpg
Image2.jpg (247.32 kiB) Vist 36316 ganger
Så, mine ønsker oppsummert:
- Fjern Facebook saken
- Flytt galleriet øver på høyresiden (øverst)
- Toyotanyheter under der (med ny "design")
- Innlogging under der igjen
(- Om dere ikke vil fjerne facebook, sett den nederst til høyre)
 #394506  av ArildM
 
Galleriet gikk til faen den dagen folk valgte å ignorere det faktum at vi IKKE ville ha skitne deler i et show and shine galleri som tydelig annonsert i førstepost.

For at galleriet skal bli bra må det moderatorer til, så det er bare fritt frem å melde seg.

Kan godt fjerne resterende, men håpet var kanskje å ha litt innehold på fremsiden. Men det også krever at noen har lyst å stille opp og bruke litt av sin fritid på å skrive om Toyotanyheter på fremsiden.

Takk for kritikk, har hele uken full av oppdrag fra 10-21 hver kveld så da blir det dårlig med fritid til TS-ogn.
 #394511  av Zepticon
 
ArildM skrev:Kan godt fjerne resterende, men håpet var kanskje å ha litt innehold på fremsiden. Men det også krever at noen har lyst å stille opp og bruke litt av sin fritid på å skrive om Toyotanyheter på fremsiden.
Når jeg skriver nyheter så mener jeg den der lille ruta på høyresiden med noen random google genererte nyheter som inneholder ordet toyota.
Den er forsåvidt grei og ha, men man burde se på hva som tar opp plass, og hvor det som tar opp plass er plasert, i sammenheng med hvor "viktig" og nyttig det er.
 #394514  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Galleriet gikk til faen den dagen folk valgte å ignorere det faktum at vi IKKE ville ha skitne deler i et show and shine galleri som tydelig annonsert i førstepost.

For at galleriet skal bli bra må det moderatorer til, så det er bare fritt frem å melde seg.
Kunne godt meldt meg som moderator, men har nok alt for lite peiling på data til at jeg får til noe som helst :P
 #394515  av Audun F
 
Melder meg herved som moderator til galleriet på fremsiden hvis det er ønskelig. Min mening er også at fremsiden kun skal vise show'n'shine bilder - og ikke delebilder (uansett om de er rene eller ikke ;))

Jeg er derimot ikke enig i at det som ligger på forsiden er feilplassert på noen måte. Nytte effekten av en facebook boks kan sikkert diskuteres, men resten er helt ok som det er etter min mening. Kudos til Arild som har dratt i gang dette.
 #394548  av MR2i
 
Zepticon skrev:Mer kvalm kritikk fra meg :mrgreen:

1) Den facebook ruta til høyre kan dere fjerne, den gir meg null og niks, i forhold til den "plassen" den tar så er den ubrukelig. Manisk implementering av facebook overalt er ikke praktisk lenger, men direkte plagsomt. Man får ikke være i fred lenger uansett hvor man går. Skal det absolut være "facebook" så leg til en "liker" mulighet på tråder og på hele siden. Men å se en liste av hvem som "liker" ts-ogn er bare piss:D

2) Er det noen som virkelig leser de random genererte toyota nyhetene på siden? Uansett så burde den "gule" postit-saken i bakgrunenn byttes ut, den har ingenting å gjøre i designet som er brukt ellers på siden.

3) Galleri-feeden må fikses. Slik den er nå er den bare piss. Jeg fikk opp et bilde nå av noen pakninger i en plastpose. Yay! Også er kvaliteten på bildene no ala det man fik til på de første kameratelefonene.


Så, mine ønsker oppsummert:
- Fjern Facebook saken
- Flytt galleriet øver på høyresiden (øverst)
- Toyotanyheter under der (med ny "design")
- Innlogging under der igjen
(- Om dere ikke vil fjerne facebook, sett den nederst til høyre)
Denne har jeg lyst til å svare på. :)

1) Du nevner ikke hvilket annet innhold som skal være på nevnte plass for å erstatte Facebook-boksen? Et blått felt med ikke.no i? Det er et bedre alternativ? Nei. Tanken med Facebookboksen er å være en del av det som 60-80 stk i dette landet har interesse av.. eller var det 6-800.000?
Nytteverdien av boksen er uansett bedre enn intet innhold.

2) Design og smak er ulikt fra en til annen. Uansett hva man legger som bakgrunn, vil det alltid være noen som ikke liker det. Det må man bare leve med. Men la oss prøve en vri og se reaksjonene på det :)

Felles for disse 2 punkter at de er kun synlig når man går inn på forsiden. Så fort man går inn i forumet hvor de fleste av oss tilbringer tida på websiden, er man helt uten annet enn menyen i toppen. Det samme nå også i galleriet.

4) Gallerifeeden har 3 alternativer til å vise bilder
a) thumbnails på 4-8kb som er kjapt å laste ned
b) normal visning som er 100-250kb
c) originalbilde som kan være hva som helst opptil 2mb.
Ettersom flere har nevnt at ting har gått litt tregt, ble thumbnails valgt iogmed forhåndsvisning er jo tross alt på kun 167px

Jeg har dog nå slått av visning av undermapper slik at kun hovedmappene blir vist.
Jeg har også slått på normalvisning av bilder i steden for thumbnails. Så får vi se hvor lenge det går før noen klager over at bildene er sene til å bli lastet inn.. hehe..
 #394574  av Scotty
 
MR2i skrev:Har fungert fint for min del også. Både på XP med Firefox 4.*, 5.0 og IE7.
Samt Win7 med IE8 og Firefox 5.0 som jeg bruker nå.

Jeg kjører alltid via forsiden.
NÃ¥ virker det som at tregheten er borte hos meg hvertfall.. noe endringer som har blitt gjort?

Det var forsiden som var problemet ettersom det gikk fint med linken som browset direkte.
 #394583  av ArildM
 
Takker forresten til både magnesmurf og Audun F som melder seg som moderatorer for bildegalleriet! :) Jobben er slettes ikke vanskelig, blir vel kanskje litt delebilder nå i starten før folk får med seg at dette er ment som et show and shine galleri, og at delene legger man i prosjekttråden på forumet. Som moderatorer står dere også fritt til å komme med forslag på endringer i struktur som gjør ting enklere både for dere og brukere.

Vi får snakkes litt nærmere om hvordan modereringen av bildene skal foregå, kommer tilbake til dere når jeg får kikket på dette, takker for at dere stiller opp :)
 #394587  av MR2i
 
ArildM skrev:Takker forresten til både magnesmurf og Audun F som melder seg som moderatorer for bildegalleriet! :) Jobben er slettes ikke vanskelig, blir vel kanskje litt delebilder nå i starten før folk får med seg at dette er ment som et show and shine galleri, og at delene legger man i prosjekttråden på forumet. Som moderatorer står dere også fritt til å komme med forslag på endringer i struktur som gjør ting enklere både for dere og brukere.

Vi får snakkes litt nærmere om hvordan modereringen av bildene skal foregå, kommer tilbake til dere når jeg får kikket på dette, takker for at dere stiller opp :)
Jeg har ordnet det sånn at ingen undermapper vises på forsiden.
Det vil si at om jeg har lagt ut min MR2 i MR2 forumet så vises kun de bildene.
Legger man så kategorier/mapper i sin bilmappe, feks. mappen "MOTOR" i min mappe MR2i og legger motorbilder i motormappen, så vises de i galleriet men ikke på forsiden.


Jeg anser saken løst.
 #394593  av chris
 
Synes det er smart med den facebook saken. Faktum er jo at facebook er blitt en viktig sosial ting - både her til lands og i resten av verden. De fleste nettbutikker med respekt for seg selv linker til sin egen facebook side - og det er en genial måte å få sine kunder til nettopp sin egen facebook side. Sånn er det. Man får ikke fred. Da må man slutte å bruke internett da.

:)
 #394600  av MR2i
 
chris skrev:Synes det er smart med den facebook saken. Faktum er jo at facebook er blitt en viktig sosial ting - både her til lands og i resten av verden. De fleste nettbutikker med respekt for seg selv linker til sin egen facebook side - og det er en genial måte å få sine kunder til nettopp sin egen facebook side. Sånn er det. Man får ikke fred. Da må man slutte å bruke internett da.

:)
Hehe.. tror du ikke kommer deg unna uansett..
GÃ¥r du i butikken ser man reklame for facebook og websider.
Radio, TV.. all medie er snart linket sammen.

Snart får vi nok fiberlinje som erstatter all form for samband utenom via radio.
Nett, telefon, TV og radio... alt i ett.

Man må også tenke på nye folk som kommer innom på websiden. Folk som kjøper bil for første gang. Kanskje en MR2, en Celica.. han ser oss på Facebook, og så er han på forumet her.
 #394609  av ArildM
 
Facebook blir værende, null tvil :)
Nett, telefon, TV og radio... alt i ett.
Du tenker på Altibox? Har det her allerede :mrgreen:
Jeg anser saken løst.
Genialt Dag :mrgreen:

Prioriterer betalt jobb fremfor frivillig jobb på TS-ogn for tiden, så jeg "beklager" at jeg ikke har så mye tid å sette av.
Stor takk til de som jobber i bakgrunnen her (Dag), til dere som kommer med tilbakemeldinger og forslag, og til dere som melder dere frivillig til å ta seg av jobbene vi klubbledere og webutviklere ikke har tid til å gjøre :)
 #394616  av MR2i
 
Altibox ja.. hmm.. 400/400 mbit.. ja,takk.. :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15