TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye websider - v1.0(!) :)

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #394619  av ArildM
 
Har "bare" 40/40, holder relativt fint synes jeg da ;) Laster ned serier på ~5 minutter i 720p kvalitet, høyst akseptabelt synes jeg :)
 #394657  av MR2i
 
ArildM skrev:Har "bare" 40/40, holder relativt fint synes jeg da ;) Laster ned serier på ~5 minutter i 720p kvalitet, høyst akseptabelt synes jeg :)
Jaja.. bare vri kniven rundt du.. :)

Sitter på ADSL 7000/600 jeg.. og var nr 1 i kommunen som hadde den linja.. utenom de ansatte i selskapet da.. hehe..

Men i dag er det omtrent som da jeg fikk mitt første 1200 baud modem i sin tid.. forrige årtusen.. :)

btw.. det modemet har jeg enda.. i originalemballasje
 #394682  av Zepticon
 
MR2i skrev: 1) Du nevner ikke hvilket annet innhold som skal være på nevnte plass for å erstatte Facebook-boksen? Et blått felt med ikke.no i? Det er et bedre alternativ? Nei. Tanken med Facebookboksen er å være en del av det som 60-80 stk i dette landet har interesse av.. eller var det 6-800.000?
Nytteverdien av boksen er uansett bedre enn intet innhold.
Tenker at forsiden kan gå helt til ventre kant, og at alt annet er på høyresiden. Har ikke anelse om hvordan dette blir i bruk, jeg bare kaster ut litt ideer:D Kan kansje se litt på det selv med photoshop før jeg går i bresjen for forandringer.
2) Design og smak er ulikt fra en til annen. Uansett hva man legger som bakgrunn, vil det alltid være noen som ikke liker det. Det må man bare leve med. Men la oss prøve en vri og se reaksjonene på det :)

Felles for disse 2 punkter at de er kun synlig når man går inn på forsiden. Så fort man går inn i forumet hvor de fleste av oss tilbringer tida på websiden, er man helt uten annet enn menyen i toppen. Det samme nå også i galleriet.
Jeg liker forum løsningen svært godt. Jeg får det jeg kommer dit for å finne, og slipper "maset" fra alle andre ting som vil ha min oppmerksomhet.

4) Gallerifeeden har 3 alternativer til å vise bilder
a) thumbnails på 4-8kb som er kjapt å laste ned
b) normal visning som er 100-250kb
c) originalbilde som kan være hva som helst opptil 2mb.
Ettersom flere har nevnt at ting har gått litt tregt, ble thumbnails valgt iogmed forhåndsvisning er jo tross alt på kun 167px

Jeg har dog nå slått av visning av undermapper slik at kun hovedmappene blir vist.
Jeg har også slått på normalvisning av bilder i steden for thumbnails. Så får vi se hvor lenge det går før noen klager over at bildene er sene til å bli lastet inn.. hehe..
Jeg ser det har skjedd ting på forsiden nå og det er til det bedre etter min mening!
Hvordan hadde det vært å flytte facebooken over til høyre, mellom "innlogging" og "nyheter", og utvidet "galleriet" til å rekke så langt ned som siden rekker?
 #394683  av MR2i
 
Zepticon skrev:
MR2i skrev: 1) Du nevner ikke hvilket annet innhold som skal være på nevnte plass for å erstatte Facebook-boksen? Et blått felt med ikke.no i? Det er et bedre alternativ? Nei. Tanken med Facebookboksen er å være en del av det som 60-80 stk i dette landet har interesse av.. eller var det 6-800.000?
Nytteverdien av boksen er uansett bedre enn intet innhold.
Tenker at forsiden kan gå helt til ventre kant, og at alt annet er på høyresiden. Har ikke anelse om hvordan dette blir i bruk, jeg bare kaster ut litt ideer:D Kan kansje se litt på det selv med photoshop før jeg går i bresjen for forandringer.
2) Design og smak er ulikt fra en til annen. Uansett hva man legger som bakgrunn, vil det alltid være noen som ikke liker det. Det må man bare leve med. Men la oss prøve en vri og se reaksjonene på det :)

Felles for disse 2 punkter at de er kun synlig når man går inn på forsiden. Så fort man går inn i forumet hvor de fleste av oss tilbringer tida på websiden, er man helt uten annet enn menyen i toppen. Det samme nå også i galleriet.
Jeg liker forum løsningen svært godt. Jeg får det jeg kommer dit for å finne, og slipper "maset" fra alle andre ting som vil ha min oppmerksomhet.

4) Gallerifeeden har 3 alternativer til å vise bilder
a) thumbnails på 4-8kb som er kjapt å laste ned
b) normal visning som er 100-250kb
c) originalbilde som kan være hva som helst opptil 2mb.
Ettersom flere har nevnt at ting har gått litt tregt, ble thumbnails valgt iogmed forhåndsvisning er jo tross alt på kun 167px

Jeg har dog nå slått av visning av undermapper slik at kun hovedmappene blir vist.
Jeg har også slått på normalvisning av bilder i steden for thumbnails. Så får vi se hvor lenge det går før noen klager over at bildene er sene til å bli lastet inn.. hehe..
Jeg ser det har skjedd ting på forsiden nå og det er til det bedre etter min mening!
Hvordan hadde det vært å flytte facebooken over til høyre, mellom "innlogging" og "nyheter", og utvidet "galleriet" til å rekke så langt ned som siden rekker?
Et godt forslag... testes. :)
 #394684  av MR2i
 
Modulen nekter for mer enn 7 bilder gitt.. hmm.. men det må vel kunne gå an å endre litt i kildekoden på...
 #394687  av MR2i
 
Det var bare ikke flere bilder å vise.. hehe..
Har fått ordnet det..
 #394690  av ArildM
 
Dette ble knall ja :)
 #396973  av Xlr8
 
er de bare jeg som har "problem" med oppløsninga på sia?
på jobb så har jeg "gammal" pc med dårlig oppløysning og hjemme har jeg bare en mini pc,
dette fører til sinsykt mye scrolling sidelengs, føler forumet har blitt mer strekkt ut sidelengs en før
 #396989  av sindrejl
 
Er vel bare du som har for lav oppløsning ja.. fleste nettsider er laget for widescreenskjermer nå, altså fra 1366x768 og oppover. En minipc sliter med de fleste nettsider og derfor har jeg tidligere anbefalt folk å heller kjøpe 11,6" skjermer.

Kjører denne nettsiden både på jobbpc'ene med 1280x768 og 13" macbook'en som jeg tipper er 1366x768
 #396993  av ArildM
 
Det sto i mellom å lage sider optimalisert for skjermer med 1200 eller større i bredde, eller å lage en "trang" side med plass til lite innehold på forumet (feks når folk legger ut bilde så er det greit med litt sidebredde).

Dette er litt dumt for folk som kjører lavoppløsning (1024x768 feks), men dette gjelder kun et fåtall av våre brukere. Som sindrej sier, de fleste skjermer i dag støtter mer enn 1024px i bredden. Anbefaler å bruke en nettleser der du kan zoome ut nettsiden slik at du får vist hele sidebredden uten å scrolle så mye. Ellers så er jo skjermer med 1024 i bredde et jevnt over stort problem i dag siden få bruker det.

Mitt råd blir som sagt enten å zoome ut eller å skaffe deg en pc med bedre oppløsning på :)
 #397044  av Xlr8
 
hehe rekna nesten med de, får nok heller leve med litt scrolling en stund til:P
 #397360  av FireWalk
 
Opplever at forumet er er ekstremt tregt av og til. Klikker på en link så kan det ta intil 10-15 sekunder før siden kommer opp. jeg sitter forøvrig selv på 50 mbit fiber så feilen er ikke hos meg. Mye load på serveren?
 #397366  av ArildM
 
Er ikke alt som er ordnet 100% etter serverbytte.

Regner med at både nedetiden vi har vært plaget med og responstiden vil bedre seg når alt er skikkelig konfigurert. Hvis ikke må vi vurdere å bytte server :)
 #397502  av henningl
 
Hei, kan bekrefte at det skyldes justeringer på server, paralellt med at vi har hatt et problem med trege disker på database-serveren som nå skal være ordnet opp i. Det kan tenkes at det blir litt mer justeringer, men det begynner å se bra ut nå.
 #397540  av ArildM
 
Flott jobbet Henning :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15