TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye websider - v1.0(!) :)

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #394106  av MR2i
 
ArildM skrev:Sånn jeg også tenkte det inne i hodet mitt :mrgreen:
Da fikser vi det.. i morgen.. hehe..

Først 7 timer jobb, så 7 timer skruing av MR2 gjorde susen for å sovne tidligere enn normalt.. nåja.. 01:30.. sent nok.. hehe..
 #394125  av FireWalk
 
logget meg inn, får opp bildene men hvordan i allverden får jeg lest kommentarer og avgitt stemme? klikker på et bilde så kommer det opp i full størrelse, ikke noe mer enn det. Satt og fiklet litt i 5 minutter uten å finne ut av det og da gadd jeg ikke mer. :p
 #394126  av MR2i
 
FireWalk skrev:logget meg inn, får opp bildene men hvordan i allverden får jeg lest kommentarer og avgitt stemme? klikker på et bilde så kommer det opp i full størrelse, ikke noe mer enn det. Satt og fiklet litt i 5 minutter uten å finne ut av det og da gadd jeg ikke mer. :p
Beklager, det var min feil. Jeg deaktiverte den funksjonen når jeg letet etter en feil med noe javastyr. Glemte å resette den funksjonen når jeg var ferdig.

Er på plass nå.
 #394192  av Scotty
 
Er det bare jeg som opplever at forumet er tregt? For hver gang jeg skal laste en ny side på ts-ogn så fryser hele nettleseren i 3-4 sekunder. Det skjer kun ved ts-ogn, ikke ved noen andre nettsider. Har slettet alt av cache osv men tregheten er fremdeles der.
 #394193  av Tribalti
 
Scotty skrev:Er det bare jeg som opplever at forumet er tregt? For hver gang jeg skal laste en ny side på ts-ogn så fryser hele nettleseren i 3-4 sekunder. Det skjer kun ved ts-ogn, ikke ved noen andre nettsider. Har slettet alt av cache osv men tregheten er fremdeles der.
Du er nok alene der, har det akkurat sånn jeg også. Trodde det bare var datamaskinen først jeg :p

Edit: Bruker du Firefox 5.0?
 #394197  av Acidron
 
Jeg sliter også med at det er tregt, bruker veldig lang tid før jeg kan scrolle eller trykke på ting på siden...
 #394206  av celicat23
 
Glemte å logge meg inn, og prøvde å svare på ett innlegg. Får opp noe sånt database error opplegg da... Regner ikke med det skal være sånn :D
 #394207  av ArildM
 
Fungerer relativt kjapt her.
Usikker på hvilken serverløsning det er vi har, mulig at den nye siden er for krevene i henhold til spesifikasjoner på server. Og at den derfor kan være treg i perioder med mye last.
 #394211  av celicat23
 
Fungerer hjemme her også. Kan prøve igjen på jobb i morra og se om det fortsatt gir feil.

**edit** Det fungerer fint i FIREFOX, men med internet explorer så gir det følgende:

Generell feil

SQL ERROR [ mysql4 ]

Table 'tsogn_forum.captcha_questions' doesn't exist [1146]

En databasefeil forekom under lastingen av siden. Vennligst ta kontakt med forumets administrator hvis dette problemet vedvarer.

Vennligst gi beskjed til en forumadministrator eller webansvarlig: kristian@ts-ogn.no
 #394212  av MR2i
 
celicat23 skrev:Fungerer hjemme her også. Kan prøve igjen på jobb i morra og se om det fortsatt gir feil.

**edit** Det fungerer fint i FIREFOX, men med internet explorer så gir det følgende:

Generell feil

SQL ERROR [ mysql4 ]

Table 'tsogn_forum.captcha_questions' doesn't exist [1146]

En databasefeil forekom under lastingen av siden. Vennligst ta kontakt med forumets administrator hvis dette problemet vedvarer.

Vennligst gi beskjed til en forumadministrator eller webansvarlig: kristian@ts-ogn.no
Jeg bruker nå Internet Explorer for å svare på dette innlegget.
Riktignok er det bare IE8.

Hvilken versjon av IE bruker du?


Leser forøvrig at det er captcha i phpBB som svikter.

ArildM: Deaktiver captcha i phpBB.
Ref: http://www.jfusion.org/forums/viewtopic ... 58&start=0
 #394213  av mr2storbrua
 
Du er tydeligvis logget inn når du svarer, Dag... Det er ikke Marius når han prøver å svare... Det skal sikkert komme opp en melding om at man må være logget inn for å svare.

Edit: Kommer opp samme melding her i IE8, har ikke prøvd i Opera...

Btw, er det meningen at man ikke skal kunne se webbutikk uten at man er logget inn?
 #394220  av celicat23
 
MR2i skrev:Jeg bruker nå Internet Explorer for å svare på dette innlegget.
Riktignok er det bare IE8.

Hvilken versjon av IE bruker du?


Leser forøvrig at det er captcha i phpBB som svikter.

ArildM: Deaktiver captcha i phpBB.
Ref: http://www.jfusion.org/forums/viewtopic ... 58&start=0
Du missforstår.. Feilmeldingen kommer opp i IE når du prøver å svare på ett innlegg UTEN å være innlogget :wink: Prøver du å svare på en melding uten å være innlogget med firefox så kommer du til pålogging... Med IE = feilmelding.
 #394221  av MR2i
 
celicat23 skrev:
MR2i skrev:Jeg bruker nå Internet Explorer for å svare på dette innlegget.
Riktignok er det bare IE8.

Hvilken versjon av IE bruker du?


Leser forøvrig at det er captcha i phpBB som svikter.

ArildM: Deaktiver captcha i phpBB.
Ref: http://www.jfusion.org/forums/viewtopic ... 58&start=0
Du missforstår.. Feilmeldingen kommer opp i IE når du prøver å svare på ett innlegg UTEN å være innlogget :wink: Prøver du å svare på en melding uten å være innlogget med firefox så kommer du til pålogging... Med IE = feilmelding.
Ah.. sånn.. da får jeg teste... :)
 #394223  av Acidron
 
Men servern kan vel ikke være overbelastet til alle døgnets tider?

Her er det tregt uansett...
 #394224  av MR2i
 
celicat23 skrev:
MR2i skrev:Jeg bruker nå Internet Explorer for å svare på dette innlegget.
Riktignok er det bare IE8.

Hvilken versjon av IE bruker du?


Leser forøvrig at det er captcha i phpBB som svikter.

ArildM: Deaktiver captcha i phpBB.
Ref: http://www.jfusion.org/forums/viewtopic ... 58&start=0
Du missforstår.. Feilmeldingen kommer opp i IE når du prøver å svare på ett innlegg UTEN å være innlogget :wink: Prøver du å svare på en melding uten å være innlogget med firefox så kommer du til pålogging... Med IE = feilmelding.
Jeg fikk feilmeldingen i Firefox 5.0

Dette er feil i captcha-spørsmålet som kommer opp når man logger inn/registrerer seg..
Jeg tror fortsatt det løser seg når man deaktiverer captcha i phpBB.
Evt. lager tabellen..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15