TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye websider - v1.0(!) :)

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #393392  av ArildM
 
Da har jeg og MR2i ordnet litt i de sene kveldstimer, mest merkbart er kanskje ny forumtematikk. Lik den eller ei, den er standard og eneste valg akkurat nå. Vi skal endre litt på den, men det blir i all hovedsak slik forumet vil se ut fremover :)

Plugin for automatisk resize av bilder til forumet kommer også, så slipper vi problemer med bilder som ikke vises. Er også enklere å oppdage problemer med forumet nå som alle bruker samme tematikk.

Neste steg er å få inn noen produkter i Webbutikken vår 8)
 #393394  av ArildM
 
BUG: Ser at bildene av bilene våre på forsiden noen gang "flyr rett til skogs" :lol: Skal kikke på det når jeg får tid :)
 #393397  av Zepticon
 
Da skal jeg være første man ut med kritikk :)

Forum:
Hvit forumtema suger geitepikk.
Mitt første intrykk av besøket her er at jeg har rota meg bort i et dårlig formatert word dokument.

- Hvitt er _veldig_ følsom for farger. Med en gang du legger en farge på hvit bakgrunn blir den fargen utrolig klar og sterk. Slik er det også her, svart og rødt på hvit bakgrunn fungerer kansje på en logo, men ikke på tekst som skal leses.

- Det er ingen klare skiller mellom poster. Jeg ser det er en sort strek men den gjør en veldig dårlig jobb. Det burde etter min mening være en nyanseforskjell mellom hver post og den neste slik default temaet har.

Forsiden:
- Hvit bakgrunn er slitsomt for synet om du skal lese. Har dere prøvd andre nyanser av grått?

- Rødt på hvit og grått på hvit er dårlig kombinasjon for lesbarheten.

- Den svære headern med bilder fra galleriet er totalt ubrukelig, spesielt når det bare ruller halvdårlige mobilkamerabilder på den. Den brukbare delen av forsiden får _mindre en halvparten_ av tilgjengelig skjermplass hos meg, og jeg har en unormalt stor skjerm. I tilleg presterte et bilde og starte neders og bare zoome vidre nedover slik at hele bildet forsvant.


Positivt:
- Dere har flyttet mye unødig søppel til høyre del av skjermen (facebook, min avatar, og random toyotanyheter)
- Logo og topmeny er godt håndtverk.
 #393405  av magnesmurf
 
All cred til dere som har stått på og gjort en veldig god jobb med å forbedre forumet.
Men jeg må nesten si meg litt enig med zepticon, det ble veldig mye hvitt og det ble litt slitsomt å lese tekst med så mye hvitt på siden.
 #393408  av Zepticon
 
magnesmurf skrev:All cred til dere som har stått på og gjort en veldig god jobb med å forbedre forumet.
Ja, det er ejg enig i! Så jeg håper kritiken tas med godt mot, kansje litt krass tone, men var på mitt 2. døgn uten søvn. Masteroppgaveinnspurt :D
 #393412  av celicagt4205nord
 
helt enig med zepticon her,det var bedre som det var før!
 #393413  av Scotty
 
Kudos til Zepticon for konstruktiv og detaljert tilbakemelding :) Enig i mye av det du sier. Føler at forumet trenger mer tyngde i fargevalget, det ble mye hvitt og det kan gi inntrykk av en nettside som ikke er lastet ferdig i nettleseren. Føler at Detailersclub har vært flinke på fargene, kan kanskje være en kilde å trekke inspirasjon fra?

Det skal selvsagt sies at dere har gjort en utrolig god jobb allerede! Det legges merke til at det har blitt lagt ned endel tid i å få det slik, nå er det kun snakk om relativt enkle endringer for at det skal bli fullført! Så takk for alt som er blitt gjort hittil :)



Scott
 #393422  av MR2i
 
Konstruktiv kritikk er bare bra. Hehe..

Hva som var tenkt videre med dette grunnprinsippet var å "sprite" opp ikoner og knapper på det som allerede er her.
Problemet oppstår iogmed vi egentlig har 2 websider med 2 design som er satt sammen til ett, uten at man legger merke til at det er 2 steder i det hele tatt.

Vært 8 templates totalt innom for å teste om det går. Pluss ca 10 til som har vært inne på diskusjon. Kriteriene har vært grunnfarger må være likt, frameless, 100 % bredde på forum-template, og generell fargesammensetning.

Altså vært vanskelig å finne ting som matcher.

Denne designen har samsvar mellom joomla og phpBB3. Denne har vi mulighet til å dandere etterhvert med fargesammensetninger, ikoner osv.

Så det er selve layouten som nå har blitt funnet som beste alternativ.
 #393424  av Zepticon
 
Scotty skrev: Føler at Detailersclub har vært flinke på fargene, kan kanskje være en kilde å trekke inspirasjon fra?t
Veldig enig der ja! De ahr en mye tydeligere skille mellom postene for eksempel, det hjelper veldig mot det overveldene hvite. De har faktisk mye grått på den siden, og det hjelper!
 #393425  av MR2i
 
Har sjekket Detailers club.
Ser poenget.
Skulle være en enkel sak å få fikset tydeligere markeringer mellom postene.

Skal teste litt utover kvelden så får vi se hvordan det blir etterhvert man får pyntet på litt..
 #393432  av ArildM
 
Lurte litt på hvilken skjerm du har og hvordan det ser ut til deg, men hos meg med farge og kontrastjustert skjerm ser det meget bra ut. Dette er også en smakssak, og mange henger seg fort på lasset som tilsier at alt var bedre før :)

Sjekket derimot forumet på en billig pc med lav oppløsning og dårlig skjerm (no offence), og der så ting litt blast ut. Siden er også laget ganske bred mtp å få størst mulig forumbredde, slik at det også kan bli litt bredt på skjermer med lav oppløsning, da kan det kanskje også bli litt for mye av det hvite. Vi tar en ny vurdering på det en gang i kveld.

Synes også at postene er meget godt adskilt, og at det ikke er noe problem å skille mellom de forskjellige postene da det er en kraftig markert sort linje mellom hver post?

Standard PhpBB tema er ikke noe å diskutere, det krasjer totalt med fargene som vi kjører på forumet per dags dato.

Tanken var hele tiden et lett og luftig fargetema for forumet. Hvis hvitt blir for hvitt ville jeg kanskje ha justert litt på skjermen slik at den blir mer lesevenlig. Sitter du mye på kveldene vil jeg også anbefale F.lux som justerer fargetonen på skjermen i hendhold til mengden lys det er utenfor.

Takker uansett for tilbakemelding alle innspill blir tatt opp og vurdert.

Tanken med bildeboksen på forsiden var å få litt grafikk og ikke bare tekst inn på fremsiden, kan fort bli kjedelig med bare tekst, men skjønner også her at det går litt på skjermoppløsning siden det fort kan ta mye plass om man ikke har så høy oppløsning. Buggen du nevner har jeg allerede notert posten jeg skrev i går ("BUG: .... osv") lenger oppe i tråden. Ser nå at MR2i har flyttet showcasen av våre bilder til sidemenyen. Forsvant kanskje litt der men men.
 #393444  av MR2i
 
Nå skal det sies at jeg har gjort fleste designelementer litt mørkere.. :)
 #393446  av ArildM
 
Aha, flott jobbet MR2i :)
 #393449  av ArildM
 
Gjort litt endringer samt at vi prøver noen nye temaer.

Håper på respons :)

Det er konstruktiv kritikk vi lærer av, og som sagt tidligere, det er snakk om justeringer, ikke store endringer for å få ting slik at flest mulig blir fornøyde :)

PS: Kom akkurat hjem fra en lang dag bak servicedisken etter en langhelg som tilogmed inneholdt lynnedslag, sånn blir det sure og furtne kunder av :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15