TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye websider - v1.0(!) :)

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #393738  av ArildM
 
Repeterer dette:

Når du registrerer deg i Joomla (forsiden) blir du automatisk registrert på forumet!

Tingen er at når du logger deg inn på den nye fremsiden blir du automatisk logget inn i PhpBB, så det er en sømløs integresjon ute å går i bakgrunnen her :) Man bruker selvfølgelig sitt gamle passord og trenger ikke å gjøre noe som helst for å få dette til å fungere dersom man er registrert på forumet fra før av.
 #393747  av magnesmurf
 
Hva er greia med at det skal være så komplisert å laste opp bilder på galleriet?

Har prøvd å følge alle innstrukser, men får bare et rødt "error" felt i feltet man velger bilder i. Og ja, jeg har laget mappe osv.
EDIT: Hverken java opplastingen eller den "vanlige" opplastingen fra pcen fungerer i galleriet for meg.

Kan noen legge ut en enkel bruksanvisning på hvordan man får lastet opp bilder i galleriet?
 #393750  av ArildM
 
Det er en av tingene vi har under planlegging før sidene lanseres i endelig versjon :)
Vet galleriet er litt lite intuitivt så derfor kommer det en guide :) Ønsker meg også en FAQ side, en infoside om klubben og en side med informasjon til annonsører som har lyst å annonsere i TS-ogn. Planen er å samle dette til et eget punkt som heter "Siden" i toppmenyen, hvor det kommer en dropdown meny med undersider under det igjen.

Må bare med en gang si at vi i webutviklerlaget kan være litt grente og lei av hele siden i en periode fremover (har i alle fall personlig litt lyst på en pause fra den adminstrative biten ettersom jeg har brukt utrolig mye fritid på det). Så derfor setter vi stor pris på om noen ønsker å bidra med slike ting! Beklager på forhånd om jeg kan virke sur og gretten :mrgreen:

Altså, har du fått til galleriet og har lyst å skrive en guide, si fra -> gjør det -> send den per PM til en av klubblederne. Ønsker du å bidra enten med nyheter eller noe annet, ta kontakt med oss!


Ingen får betalt for noe som helst her, selv ikke vi klubbledere, men vi setter enormt stor pris på alle som tar i ett tak og heder vil bli gitt til alle bidrag! :)
 #393759  av MR2i
 
Kunne kanskje lagt ut på forsiden (som en nyhet) av ts-ogn.no at all regisrering både på webside og forum skjer på forsiden av websida.. ?
 #393775  av ArildM
 
Absolutt, kan godt lage en egen nyhet på dette.

Står også under: "Velkommen til nye klubbsider for TS-ogn" nyheten som ligger på forsiden, ref:
Ny innlogging / registeringsfunksjon:

- Alle brukere er importert til Joomla, med deres gamle brukernavn og passord. Du kan nå bruke felles login og registrering for TS-ogn sidene og TS-ogn forumet. Det samme gjelder også registrering som skjer via Joomla, når du har registrert deg på Joomla vil du automatisk bli registrert på forumet.
 #393776  av MR2i
 
Ser ikke.. :)
 #393787  av MR2i
 
Toms_3S-GTE skrev:Galleriet har STORE problemer med å få lastet opp biler :/
Nei, ingen problemer. Testet nå med å legge inn første bilde av min egen MR2.

Hva som skjedde hos deg? Og hvordan gikk du frem til å oppleve problemet?
 #393796  av Zepticon
 
ArildM skrev:Det er en av tingene vi har under planlegging før sidene lanseres i endelig versjon :)
Vet galleriet er litt lite intuitivt så derfor kommer det en guide :) Ønsker meg også en FAQ side, en infoside om klubben og en side med informasjon til annonsører som har lyst å annonsere i TS-ogn. Planen er å samle dette til et eget punkt som heter "Siden" i toppmenyen, hvor det kommer en dropdown meny med undersider under det igjen.

Må bare med en gang si at vi i webutviklerlaget kan være litt grente og lei av hele siden i en periode fremover (har i alle fall personlig litt lyst på en pause fra den adminstrative biten ettersom jeg har brukt utrolig mye fritid på det). Så derfor setter vi stor pris på om noen ønsker å bidra med slike ting! Beklager på forhånd om jeg kan virke sur og gretten :mrgreen:

Altså, har du fått til galleriet og har lyst å skrive en guide, si fra -> gjør det -> send den per PM til en av klubblederne. Ønsker du å bidra enten med nyheter eller noe annet, ta kontakt med oss!


Ingen får betalt for noe som helst her, selv ikke vi klubbledere, men vi setter enormt stor pris på alle som tar i ett tak og heder vil bli gitt til alle bidrag! :)
Ang galleri, er det ikke bedre å fikse sykdommene i steden for symptomene? Om gallereiet er lite intuitivt så må dere gjøre det mer intuitivt, ikke skrive en guide:D
 #393797  av MR2i
 
Zepticon skrev:
ArildM skrev:Det er en av tingene vi har under planlegging før sidene lanseres i endelig versjon :)
Vet galleriet er litt lite intuitivt så derfor kommer det en guide :) Ønsker meg også en FAQ side, en infoside om klubben og en side med informasjon til annonsører som har lyst å annonsere i TS-ogn. Planen er å samle dette til et eget punkt som heter "Siden" i toppmenyen, hvor det kommer en dropdown meny med undersider under det igjen.

Må bare med en gang si at vi i webutviklerlaget kan være litt grente og lei av hele siden i en periode fremover (har i alle fall personlig litt lyst på en pause fra den adminstrative biten ettersom jeg har brukt utrolig mye fritid på det). Så derfor setter vi stor pris på om noen ønsker å bidra med slike ting! Beklager på forhånd om jeg kan virke sur og gretten :mrgreen:

Altså, har du fått til galleriet og har lyst å skrive en guide, si fra -> gjør det -> send den per PM til en av klubblederne. Ønsker du å bidra enten med nyheter eller noe annet, ta kontakt med oss!


Ingen får betalt for noe som helst her, selv ikke vi klubbledere, men vi setter enormt stor pris på alle som tar i ett tak og heder vil bli gitt til alle bidrag! :)
Ang galleri, er det ikke bedre å fikse sykdommene i steden for symptomene? Om gallereiet er lite intuitivt så må dere gjøre det mer intuitivt, ikke skrive en guide:D

Enig..
Men sykdommer? Problemer?

Prøvde meg i natt, og hadde ingen problemer.

Gikk inn i kontrollpanel. Lagde min egen mappe som jeg kalte MR2i..som jeg la i hovedkategori VÃ¥re biler -> MR2. SÃ¥ la jeg et bilde dit. Ferdig.

Testet nettopp igjen. Gikk inn i kontrollpanel. Valgte min mappe. Valgte fil. Opplastet. Ferdig.

Ser ikke problemet.
 #393800  av ArildM
 
Ikke jeg heller, skulle være relativt intuitivt, da de jeg plukket ut for betatesting fikk det til ganske enkelt. Men enkelte av oss er flinke på en ting, mens enkelte er flinke på andre ting. Derfor er en Guide essensielt for enkelte av oss uansett hvor enkelt vi som har utvilket galleriet synes det er :)

Men i korte steg slik som MR2i nevner:
1: Lag mappe
2: Plasser mappen i korrekt folder (Har du en MR2 plasserer du den under våre biler -> Mr2)
3: Last opp bilde

Ikke glem at sidene er i beta enda da, så litt småprakk må dere bare godta :) Men feedback er uansett kjempemessig, slik at vi vet hva som må forbedres.
 #393808  av magnesmurf
 
Desverre hadde jeg like dårlig erfering med å laste opp bilder som andre her.

Gjorde flere forsøk og det feilet hver gang.

Her er problemene jeg støtte på:

Ved opplasting fra java i alternativ 3 begynte den å laste opp, men fikk bare feilmelding "upload failed" på alle bilder. Den skulle sende beskjed til moderator, men også der fikk jeg feilmelding.

Vanlig opplasting fra pc i alternativ 1: GJorde som man skulle, men fikk bare røde felt der jeg lastet opp bildene, med feilmelding "undefined"

Se bilde:
Vedlegg
feil 1.png
feil 1.png (205.54 kiB) Vist 4896 ganger
 #393809  av Mr_Storbrua
 
ArildM skrev:Ikke jeg heller, skulle være relativt intuitivt, da de jeg plukket ut for betatesting fikk det til ganske enkelt. Men enkelte av oss er flinke på en ting, mens enkelte er flinke på andre ting. Derfor er en Guide essensielt for enkelte av oss uansett hvor enkelt vi som har utvilket galleriet synes det er :)

Men i korte steg slik som MR2i nevner:
1: Lag mappe
2: Plasser mappen i korrekt folder (Har du en MR2 plasserer du den under våre biler -> Mr2)
3: Last opp bilde

Ikke glem at sidene er i beta enda da, så litt småprakk må dere bare godta :) Men feedback er uansett kjempemessig, slik at vi vet hva som må forbedres.
Om du trenger en "grønnskolling" til og teste ting, så mener jeg at jeg kan passe godt inn i den kategorien :) Får jeg det til på data, så får de fleste andre det også til :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15