TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Car of the month

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #396546  av McLarren
 
Til å begynne med, som tidligere Primera eier er jeg godt kjent med Nissan Primera Owners Club (npoc.co.uk), der driver de med noe de kaller for "Car of the month".

Det sier seg selv, hver måned blir noen kåret og man får en plankett/trofè med en enkel skrift på og de poster en del bilder av bilen og ett kort intervju med bileieren.

Dette er noe jeg kunne tenkt meg her på forumet og, det er både interessant og man blir litt bedre kjent med bileierne her på forumet.

To måneder i året (Januar og Juli) så blir ingen kåret, derimod i Januar står ett sammendrag av året som har vært, noen highlights fra treff og møter osv, og i juli om de store biltreffene, der også med mange bilder.

Legger ved ett bilde av ett slikt "trofè".
Vedlegg
tttro1.jpg
tttro1.jpg (38.48 kiB) Vist 20368 ganger
 #396548  av sindrejl
 
Ideen din er slettes ikke dum, men TS-OGN er en gratis klubb uten inntekter, så da er jo spørsmålet hvem som skal betale for et slikt trofe? :)
 #396549  av McLarren
 
sindrejl skrev:Ideen din er slettes ikke dum, men TS-OGN er en gratis klubb uten inntekter, så da er jo spørsmålet hvem som skal betale for et slikt trofe? :)
NPOC er likt TS-ogn, begge er gratis forum. Men NPOC har noe premium-medlemsskap sak, som gir tilgang til annen informasjon som er vanskelig å finne, samt andre fordeler.
Hadde vell hvert mulig å få tak i noe lignende her og mener jeg, vet at Norsk Land Cruiser-klubb viser frem medlemsbevis for å få rabatt på deler/arbeid hos Toyota. Dersom interessen for noe lignende her har hvert stor kunne medlemsskapsavgift (for de som ønsker det) kunne dekt mye.

Men igjen, sant det du sier. Og trofè'er er vell ikke billige de eller trur jeg.
 #396559  av MR2i
 
En plakett med messingskilt kommer på ca 150-200,- litt avhengig av størrelse. Vi har flere å velge mellom.
 #396561  av Zepticon
 
Trenger ikke annet enn heder og ære som premie:)
 #396562  av MR2i
 
Zepticon skrev:Trenger ikke annet enn heder og ære som premie:)
Nettopp.. feks ha "Vinner av månedens bil" på forsiden av websiden, samt egen tråd.. trengs ikke mer faktisk.
 #396566  av ArildM
 
Dette er en tanke jeg har tenkt på mye i det siste :) Startet med at jeg hentet frem Arne Rebell sin AW11 på forsiden, vurderte å kjøre en ukentlig eksponering av medlemmer sine biler på fremsiden. Men månedens bil hadde ikke vært dumt.

Premium medlemskap er også under vurdering, det har vært i tankene helt siden vi startet med utvikling av nye sider.

Annonsering er det allerede lagt opp for på de nye sidene, og vi har allerede ett firma som annonserer hos oss og som har gitt ut et ønske om å bidra med småting hvis vi ønsker. Det er foreløpig satt på hold siden vi ikke har registrert klubben i BR-reg, men når dette kommer på plass er det fritt frem for at vi ordner en konto tilhørende klubben som eventuelle annonse og premiuminntekter går til. Alt overskudd vil som sagt gå direkte tilbake til medlemmene i form av goder på treff og feks ting som blir nevnt her.

Viktig å huske at sidene er i "Public Beta" enda og at alt av funksjoner enda ikke er på plass. Dette er definitivt noe jeg vil ha på plass :) Vi klubblederne er på plass i løpet av August og da blir det mere jobbing med sidene :) Vi har kommet langt på ett år, men vi vil enda lengre. Takker for tipset :)
 #396586  av ArildM
 
Hva tenker du på Marius? Bil eller prosjekt?
Vi har ikke såå mye å velge i mellom at vi kan lage forskjellige kategorier, så jeg synes ikke det er noe poeng i å skille mellom de to.
 #396587  av Zepticon
 
ArildM skrev:Hva tenker du på Marius? Bil eller prosjekt?
Vi har ikke såå mye å velge i mellom at vi kan lage forskjellige kategorier, så jeg synes ikke det er noe poeng i å skille mellom de to.
Jeg tror det er det han mener, at gode prosjekter er like interesante som pene bilder fra show&shine
 #396588  av inzane2012
 
er en bra tanke dette her :)
blir nok sikkert diskutert på neste møte når vi alle er tilbake fra feriemodus :)
 #396589  av McLarren
 
Zepticon skrev:
ArildM skrev:Hva tenker du på Marius? Bil eller prosjekt?
Vi har ikke såå mye å velge i mellom at vi kan lage forskjellige kategorier, så jeg synes ikke det er noe poeng i å skille mellom de to.
Jeg tror det er det han mener, at gode prosjekter er like interesante som pene bilder fra show&shine
+1, prosjekter er like mye verdige til å vinne "Car of the month".
Men synes at en bil kan ikke bli trekt som vinner flere ganger igjen.
Om man har flere biler kan man vinne flere ganger, men med en annen bil vær gang.
 #396592  av celicat23
 
Helt riktig... Mente at det kan være måndens bil eller måndens prosjekt, siden det ikke akkurat renner over av nye biler her hver måned (som en og samme "kategori")
 #396596  av velo
 
Men for guds skyld, hold det på norsk :P
"MÃ¥nedens bil"
 #396600  av ArildM
 
Takk for korreksjon velo, var faktisk usikker på hvordan det skulle skrives :oops:
Forøvrig enig i det som sies her, var også det jeg tenkte selv :) Føler forøvrig at det bør ligge en årlig maksgrense på 1 nominasjon per bil. Men at en enkelt bil kan bli "car of the month" flere år på rad hvis den tilsier det, feks hvis man beholder bilen strøken eller om man gjør større endringer som forandrer bilens karakter?