TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rabatt pÃ¥ orginaldeler

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #398996  av McLarren
 
Dette er et tema jeg har nevnt tidligere.

Som de fleste ved har Norsk Land Cruiser Klubb rabatt på deler og arbeid hos Toyota.
Har diskutert dette litt med mine kollegaer her på lageret i Trondheim, og de mener dette skal være mulig og få til får oss i TS-ogn også.

For at dette skulle gå gjennom kreves det fremvisning av medlemskort ved henting av deler, eller det bestilles direkte gjennom meg. (Kan sende oppkravspakker!)

Nevnte også noe tidligere ang. premium medlemsskap i forumet som gir enkelte fordeler mot ett lite honorar til forumet. Dette kan dekke medlemskort, drift av forumet og evt. treff som jeg vet enkelte her inne er gira på.

Men får å komme tilbake til tema, så skal jeg ta med dette videre til mine arbeidsgivere og diskutere dette med dem. Vet per i dag at NLCK har 5% på arbeid og mellom 10-18% på deler avhengig av summen på delene. Jo mere man handler for, jo større rabatt. Håper også dette kan gjøre det enklere for alle her inne som overhaler biler, da deler gjennom oss i Toyota er enklere og raskere å få tak i iforhold til ebay og andre nettsider. Dette vil gjelde ALLE deler, fra klips til komplette motorer og ekstra utstyr.

Kommer ikke på mer å skrive ang. dette i farten, men har dere spørsmål er det bare å komme med disse. Hjelper gjerne til med leting etter delenummer, priser, leveringstid osv. Håper dere som sitter høyt opp her inne i forumet tenker litt på dette, og som sagt skal jeg ta med dette videre opp til sjefene/lederne her hos oss.

Edit: Ang. premium medlemsskap tenker jeg da at man betaler en sum, f.eks. 250,- til forumet per år, og får da ett medlemskort som er gyldig ett år, gir tilgang til spesiell informasjon, do-it-yourself guider, og om Chris fra Bilradiospesialisten blander seg inn i dette så kanskje noen prosent hos dem også med hjelp av medlemskortet. Dette kortet vil da virke som ett id-kort bare så det er sagt. Ved å betale for dette medlemskapet hjelper man også til å gjøre det mulig å arrangere treff, "track day", og ett annet tema jeg har nevnt tidligere, "Månedens Bil" (vedlagt link), og er med å sponse trofè/diplom til vedkommende. Tar gjerne imot deres meninger om dette. På forhånd, takk! :D

viewtopic.php?f=45&t=39037
 #399004  av ArildM
 
Kjempegode nyheter! :)

Slike initiativ vi trenger for å drive klubben enda noen hakk videre :)
De nye klubbsidene har blitt designet mtp dette, og vi klubblederne har undersøkt litt ang slike fordelsavtaler, men kjempeflott å ha en såpass håndfast mulighet som dette.

Jeg tar kontakt med deg på PM så snart jeg har tid.
 #399143  av inzane2012
 
skal vi gjøre dette så må/bør klubben registreres som en ideel organisasjon om br.reg, og dette er noe som vil bli tatt opp på neste styre møte :)
men flott at du har tatt tatt dette initativet, viser at folk bryr seg om den videre driften av forumet/klubben. Har selv vert i kontakt med Toyota ang dette når vi begynte arbeidet med å omstruktureringen, der jeg fortalte litt om planene våres fremover og litt om ønskene våres. Dette virket han jeg snakket i markedsførings avd. hos Toyota Norge veldig positiv til, og ba meg ta kontakt igjen når arbeidet med di nye sidene var klare, og vi hadde staket ut en endelig kurs for om vi skulle ta steget videre å bli en registrert klubb eller bare fortsette som ett bil-forum.

SÃ¥ ting blir gjort, selv om kanskje ikke alt er like synlig ;)
 #399144  av Zepticon
 
Er ikke like overbevist om at betalt medlemskap er en god ide.
Tror den kommer til å kvele rekruteringen til forumet. Jeg personlig blir ikke veldig lenge på forum som krever at jeg betaler for å få tilgang til alle godsakene. Forumet koster heller ikke så mye å drive at betalt medlemskap skulle være nødvendig.

Et alternativ er et "Donating Member" medlemskap som gir disse ekstra rabattene hos Toyota og evt andre sammarbeidspartnere, dog med et helt annet beløp enn 250kr per år.
 #399149  av MR2i
 
Eller en paypal-ordning med en 5'er eller 10.. Funker det også. "Donate-knapp".

De som donerer, kommer på en underside på websida som viser hvem som har donert..

Eks: http://www.copenhagensuborbitals.com/donationlist.php
 #399166  av inzane2012
 
En slik ordning vil ikke kreve at medlemmene må betale for å få tilgang til forumet, men evt at di som vil betale for medlemskapet får til gang til mer av forumet, og slike tråder som off-topic tråden, kjærlighets tråden o.l blir flyttet over til ett forum som er kun for betalendes medlemmer, andre ting som gjør dette til en fristendes ide er at butikker er mer villig til å gi rabatter til skikkelige klubber, ikke bare ett nettforum...

Men som sagt, dette er noe som vil bli tatt opp under neste styremøte, og uansett så er ikke dette en ordning som blir innført over natten...
 #399193  av McLarren
 
inzane2012 skrev:En slik ordning vil ikke kreve at medlemmene må betale for å få tilgang til forumet, men evt at di som vil betale for medlemskapet får til gang til mer av forumet, og slike tråder som off-topic tråden, kjærlighets tråden o.l blir flyttet over til ett forum som er kun for betalendes medlemmer, andre ting som gjør dette til en fristendes ide er at butikker er mer villig til å gi rabatter til skikkelige klubber, ikke bare ett nettforum...

Men som sagt, dette er noe som vil bli tatt opp under neste styremøte, og uansett så er ikke dette en ordning som blir innført over natten...
Vet selv at dette ikke blir innført over natten, og å kreve penger fra medlemmer er ikke riktig.
Frem til dette blir en realitet så er det bare å ta kontakt med meg angående orginaldeler, og sender som sagt deler i oppkrav landet rundt om det trengs. Er bare glad for å hjelpe til. :)

Har også fått godkjennelse for å gi rabatt lik NLCK ved bestilling gjennom meg ettersom jeg følger med på forumet nesten døgnet rundt. Dette vil vell bli mulig hos alle forhandlere når dette med medlemskort blir innført. Jo mere man handler for jo mere sparer man.

Men fram til da er jeg tilgjengelig her på forumet (også via pm), mail (andreas@toyotatrondheim.no) og på telefon mellom 07:30 og 15:30. (Nummer kan fåes på pm). :)
 #399217  av ArildM
 
Her er IKKE pris fastsatt, men om man må betale 100,- per år for å få tilgang til de fordeler dette gir, så får det bli opp til hver enkelt det, du blir ikke kastet ut av TS-ogn av den grunn. Om du Zepticon ikke vil betale 100,- per år for at klubben som en ideell organisasjon skal få litt driftsinntekter og mulighet til å gi tilbake til medlemmene i form av ordninger som årets bil pokal, litt artigheter rundt treff, gode rabatter på Toyota og hos andre forretninger, årets TS-ogn kalender +++ Så er det ikke noe jeg skal tvinge deg til. Da får du og alle de andre som ikke har råa til en 100rings i året heller være uten medlemstrådene på forumet, medlemsbutikken, og de andre fordelene tidligere nevnt.

Alt i alt så er det fremdeles som nevnt tidligere ikke meningen at det som blir betalt i medlemsavgift skal gå i lomma til noen som helst, men heller gjøre klubben enda bedre og mer spennende for oss i TS-ogn familien. Og ser man sånn på det synes jeg de som velger å ikke betale 100 spenn er noen kjipe surpomper :mrgreen:
 #399221  av McLarren
 
ArildM skrev:Her er IKKE pris fastsatt, men om man må betale 100,- per år for å få tilgang til de fordeler dette gir, så får det bli opp til hver enkelt det, du blir ikke kastet ut av TS-ogn av den grunn. Om du Zepticon ikke vil betale 100,- per år for at klubben som en ideell organisasjon skal få litt driftsinntekter og mulighet til å gi tilbake til medlemmene i form av ordninger som årets bil pokal, litt artigheter rundt treff, gode rabatter på Toyota og hos andre forretninger, årets TS-ogn kalender +++ Så er det ikke noe jeg skal tvinge deg til. Da får du og alle de andre som ikke har råa til en 100rings i året heller være uten medlemstrådene på forumet, medlemsbutikken, og de andre fordelene tidligere nevnt.

Alt i alt så er det fremdeles som nevnt tidligere ikke meningen at det som blir betalt i medlemsavgift skal gå i lomma til noen som helst, men heller gjøre klubben enda bedre og mer spennende for oss i TS-ogn familien. Og ser man sånn på det synes jeg de som velger å ikke betale 100 spenn er noen kjipe surpomper :mrgreen:
+100 ganger på denne! :D

Gjør ikke meg noe å legge en hundrings i måneden en gang om det går til klubben, med tanke på at det hjelper til med å lage treff osv.
Det gjør klubben bedre etter min mening, får bedre innblikk i prosjekter på treff og sånt, mye info å dele, nye bekjentskaper, hjelp til småtteri i fremtiden, kalender hadde hvert kult å ha hengende på pulten på jobb, rabatter her og der osv, enn hundrelapp er jammen ikke stor men den kan hjelpe om alle ser litt positivt på det. Og med tanke på hva man får for den lille røde lappen så er jo ikke dette noen utgift eller. :lol:
 #399232  av ArildM
 
For de som ikke er klar over det:

100,- er mindre enn:
- Rabatten du får om du kjøper én ting til 1200 spenn med 10% rabatt på Toyota
- 2 øl på byen
- 2 pakker sigaretter
- 2 dåser med snus
- 4 liter bensin (aka det man bruker ekstra på en tank bare fordi det er morsomt å gi på litt)
- 4 sjokoladeplater
Osv osv...

Og det blir FRIVILLIG, men de som betaler får bare fordeler med det :)
 #399235  av Zepticon
 
ArildM skrev:Her er IKKE pris fastsatt, men om man må betale 100,- per år for å få tilgang til de fordeler dette gir, så får det bli opp til hver enkelt det, du blir ikke kastet ut av TS-ogn av den grunn. Om du Zepticon ikke vil betale 100,- per år for at klubben som en ideell organisasjon skal få litt driftsinntekter og mulighet til å gi tilbake til medlemmene i form av ordninger som årets bil pokal, litt artigheter rundt treff, gode rabatter på Toyota og hos andre forretninger, årets TS-ogn kalender +++ Så er det ikke noe jeg skal tvinge deg til. Da får du og alle de andre som ikke har råa til en 100rings i året heller være uten medlemstrådene på forumet, medlemsbutikken, og de andre fordelene tidligere nevnt.

Alt i alt så er det fremdeles som nevnt tidligere ikke meningen at det som blir betalt i medlemsavgift skal gå i lomma til noen som helst, men heller gjøre klubben enda bedre og mer spennende for oss i TS-ogn familien. Og ser man sånn på det synes jeg de som velger å ikke betale 100 spenn er noen kjipe surpomper :mrgreen:
Det er ikke et spørsmål om penger, men hva jeg får for de pengene:)
Et annet poeng er at det man får må være nok til at folk orker å melde seg inn. Du ville blitt overasket over hvor mye mer latskapen har å si enn pris. Bare det å måtte logge inn i nettbank og sende en regning kan være nok til at mange rett og slett ikke gidder. Så er det å huske å dra med seg dette kortet når man skal å handle.

100kr er en shot på byen, så det kan jeg betale uten problemer, dere må bare gjøre det atraktivt å være medlem, og ikke minst praktisk (la bedriftene kunne logge inn her og sjekke om du er medlem selv, slik at man ikke står der med postkassa full av sjegg om man glemmer medlemskortet).

Samtidig må ikke innførelsen av et slikt medlemskap føre til noen negative endinger for dem som velger å ikke være emdlem, da dette som nevnt gjør at folk finner et annet forum. Jeg som har vært her i årevis ser verdien, men om klubben hadde vært betalklubb når jeg joinet så hadde jeg kansje ikke vært aktiv her.
 #399236  av MR2i
 
ArildM skrev:For de som ikke er klar over det:

100,- er mindre enn:
- Rabatten du får om du kjøper én ting til 1200 spenn med 10% rabatt på Toyota
- 2 øl på byen
- 2 pakker sigaretter
- 2 dåser med snus
- 4 liter bensin (aka det man bruker ekstra på en tank bare fordi det er morsomt å gi på litt)
- 4 sjokoladeplater
Osv osv...

Og det blir FRIVILLIG, men de som betaler får bare fordeler med det :)
Får du kjøpt 2 øl for 100-lappen?? Noen som har det.. hehe..
 #399237  av mr2storbrua
 
ArildM skrev:For de som ikke er klar over det:

100,- er mindre enn:
- 4 liter bensin (aka det man bruker ekstra på en tank bare fordi det er morsomt å gi på litt)
Koster bensinen så mye der oppe? :wink:
 #399241  av ArildM
 
Pfft dere kverulanter skjønner poenget, ble kanskje skrevet litt for fort det der ;)

Zepticon: Om du ikke gidder å logge inn i nettbanken for å betale regningene dine så tror jeg du får en viss problematikk finansielt sett etterhvert.

Ellers, det må være et klart skille mellom det å være medlem og det å ikke være medlem, hvis ikke er det jo ingen vits i å ha medlemskap heller. '

Jeg har med meg Coop kortet hver gang jeg handler på Coop og det gir meg kanskje et par prosent rabatt? Om jeg vet at jeg har et kort som gir meg 10-18% rabatt de få gangene jeg er hos Toyota og handler så er det ikke verre enn at jeg tar med meg kortet.