TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Seriøsitet / Useriøsitet

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.

Er det for mye Off Topic og useriøsitet på TS-ogn?

JA, hold alt off topic i off topic forumene
17
31%
Seriøst, men tulletråder skal få inneholde tull
25
46%
NEI, det er greit med litt tull i alle tråder
12
22%
 #419538  av ArildM
 
Hei alle sammen!

Vi har fått tilbakemeldinger på at TS-ogn er for useriøst, og at det er for mye tullesnakk her inne. Vi klubblederne tar dette seriøst, og ønsker å få tilbakemeldinger fra dere som brukere på hvorvidt dere ønsker at vi skal innføre strengere modereringslinjer som i mye større grad fjerner all useriøsitet som ikke er postet under off topic tråder.

Vi takker for alle tilbakemeldinger vi får, uten tilbakemeldinger fra dere brukere skjer det heller ingenting med klubben.
 #419539  av ArildM
 
Bare en personlig melding fra min del ang saken:
Jeg synes TS-ogn er et morsomt forum å være på, og siden vi eier Toyota så er det kanskje fallgruven våres at det rett og slett er så lite feil på bilene våre at det fort sklir ut i vissvass her inne? Jeg synes det er morsomt med litt humor og vissvass, men samtidig skummelt om folk skyr forumet pga dette. Så jeg er spent på hva folk synes ang dette :)
 #419542  av MR2i
 
Burde kanskje vært et svaralternativ til: "Seriøst, men tråder som er lagt opp til å være tull skal også få inneholde tull."
Tenker på et par av trådene som kan være.. underholdende.. :)
 #419543  av ArildM
 
Oppdatert, men da forsvant alle stemmene som har kommet så langt :oops: Håper folk stemmer på nytt igjen :)
 #419548  av MR2i
 
ArildM skrev:Oppdatert, men da forsvant alle stemmene som har kommet så langt :oops: Håper folk stemmer på nytt igjen :)
Sletta den stemmene fordi du la på et nytt alternativ? Hmm.. teit.. men kanskje like bra.. for det er vel det alternativet som sikkert blir stemt mest på. :)

Blir alt stivt og for seriøst, da mister man en del av sjarmen med å "leve".
 #419550  av inzane2012
 
Rent personlig sett så er det den "lette" tonen, om jeg kan bruke det uttrykket, noe av det som har holdt meg til dette forumet så lenge som jeg har vert her. Det, og det at det er mye kunnskapsrike folk på forumet, og det er en kilde til MYE informasjon rundt vårt elskede bilmerke :)

Men er enig i at "useriøse" tråder og sånt bør holdes til OT delen av forumt, og at andre diskusjoner holdes mest mulig fri for tull slik av vi opprettholder (evt får tilbake seriøsiteten som noen kanskje syns er vekke).
 #419557  av Zepticon
 
Har ikke noe problem emd en "lett" tone som du sier, men "internhumor" og slikt bør holdes internt :)
 #419568  av MR2i
 
Zepticon skrev:Har ikke noe problem emd en "lett" tone som du sier, men "internhumor" og slikt bør holdes internt :)
*liker*
 #419578  av mr2storbrua
 
Jeg har egentlig ment at det har vært litt opp til trådstarter hvor seriøs tråden skal være, og forventer egentlig at h*n bruker rapporterknappen om h*n mener at en post er useriøs... Om dere brukere ønsker at vi skal moderere strengere er det selvfølgelig ikke noe problem, men vi tar gjerne imot hjelp ved at dere rapporterer.
 #419580  av MR2i
 
mr2storbrua skrev:Jeg har egentlig ment at det har vært litt opp til trådstarter hvor seriøs tråden skal være, og forventer egentlig at h*n bruker rapporterknappen om h*n mener at en post er useriøs... Om dere brukere ønsker at vi skal moderere strengere er det selvfølgelig ikke noe problem, men vi tar gjerne imot hjelp ved at dere rapporterer.
Veldig enig i dette.
Rapport-knappen er til for å brukes. Men noe som en person reagerer på, trenger ikke å være noe en annen reagerer på.
 #419586  av inzane2012
 
ett veldig godt poeng Yngve kommer med her. Men samtidig er det og viktig at dere brukere kommer med meldinger til oss om hva vi kan gjøre bedre.
 #419608  av Stiansen
 
Off-topic og generelt drittprat og usaklige ting, forum-rape etc.. Hold det i Off-topicen. Jeg ønsker på ingen måter å fremstå som en surpeis, men når omtrent alle trådene jeg ser innom, fordi de i utgangspunktet er interresante, etterhvert fylles opp med forum-rape`s, hjerter og alskens usaklige ting da lar jeg heller være.

Men det er min personlige mening. Har ingenting imot en spøk eller to, men jeg synes nå det har gått litt vel langt med enkelte her inne og de får holde på. Kanskje litt varme i trøya.

Jeg har vært på forumet her i 6-7 år, og aldri har det vært mer tøys og useriøsiterer her inne.
Dette er garantert en grunn til at mange av "ringrevene" som var veldig aktive for 3-4 år siden nå i grove trekk er borte.
 #419612  av ArildM
 
Takk til alle som har avgitt sin stemme, og skrevet kommentar om hva de synes i forhold til dette. Vi tar alle tilbakemeldinger seriøst, og strever for at TS-ogn skal være en klubb alle kan trives i. Yngve kommer med en god påminnelse her, og det er bruk av rapporteringsknappen hvis det er noe dere som brukere ikke liker.

Mange av veteranene har nok vokst fra TS-ogn, det er i alle fall en sannhet for flere av brukerne jeg vet av her inne. Det er også grunnen til at det ble hentet inn "friskt blod" i klubbledelsen. Ofte er det huskjøp, unger, eller bare rett og slett at en går lei som er årsakene til at man kjører andre ting enn Mr2, Celica og Supra.

Ellers er det kommet inn mange stemmer, vi i ledelsen har snakket litt internt, og vi vil prøve å fortsette balansegangen mellom humor og seriøsitet som TS-ogn alltid har hatt i følge flere av veteranene jeg har snakket med her inne. Vi er enige i at det har tatt litt av på enkelte punkter, og her vil det bli skjerpes inn.
 #419613  av hmsilset
 
Skjønner deg Stiansen.MEN, det var mye mer tullprat og intern humor her før synes jeg.Tror jeg har vært aktiv i perioder her inne i rundt 10 år.Alikevel bør det ikke køddes så mye i annonser og sånt.For mye intern humor vil få både veteraner og nye medlemmer til å føle seg litt utenfor.Irriterende kan det også bli om det er fjas hele veien :)
 #419614  av inzane2012
 
Jepp, rapporteringsfunksjonen her er det viktigste verktøyet, og det trenger ikke vere trådstarter som bruker den. Hvem som helst kan rapportere når en ser ting som en mener ikke hører hjemme i den aktuelle tråden en leser på. Så lenge modsa ikke ser klare regelbrudd, så kan det vere vanskelig å vite hvor hardt vi skal slå ned, men får vi derimot mye rapporteringer så blir det letter for oss å finne nøyaktig hvor skoen presser i hvert enkelt tilfelle, og vi kan lett gå inn og enten slette di useriøse innleggene, eller prøve å styre diskusjonen tilbake til ett seriøst nivå.