TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Egen kategori for "how to" guider?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #428767  av Andrepedersen
 
Har tenkt på dette mange ganger. vet ikke om det er prøvd eller ei, men det skulle ha vært en kategori der folk kan legge inn"how to" guider slik at vi kan dra enda mer nytte av forumet og lære mer av hverandre? :D

Hva sier folket?
 #428984  av Andrepedersen
 
mr2storbrua skrev:Har jo forsåvidt det her: viewforum.php?f=64
Gå inn på bilmodellen og der ligger det blant annet how to's :wink:
Den der var jo sørgelig rotete og lite brukervenlig.
er det flere som synes dette kunne vært noe ?

Topicet må jo legges feks atme prosjekter eller modelltyper. slik at det er godt synelig.
 #428989  av EXS
 
hva med og lage en tråd først der vi samler alle how2ene vi har kommet over på forumet og på våre reiser på internetten og så tar vi det derfra

tenker først og fremst da på og poste linker
 #428992  av ArildM
 
Hadde ikke vært så dumt :) Ressurs delen er vel mer for nettsider og forskjellige nettbaserte ressurser.
Ellers er det jo alltid en del How To guider under de modellspesifikke underforumene som kan settes som sticy.
Ser for meg at en How To del av forumet blir lite brukt og uoversiktlig hvis man ikke deler det inn i mange kategorier.
 #429011  av Andrepedersen
 
ArildM skrev:Hadde ikke vært så dumt :) Ressurs delen er vel mer for nettsider og forskjellige nettbaserte ressurser.
Ellers er det jo alltid en del How To guider under de modellspesifikke underforumene som kan settes som sticy.
Ser for meg at en How To del av forumet blir lite brukt og uoversiktlig hvis man ikke deler det inn i mange kategorier.
Det jeg ser for meg er at vi feks lager til et "topic" som heter how to's ved prosjekter. Der kan det deles inn i de mest populære bilmodellene vi har her og "andre" også kan vi lage forskjellige guider derifra ?
 #429020  av inzane2012
 
Egentlig ikke så dum idè dette. Tenkte selv på det en del når jeg hadde mr2'n min, men klarte aldri å få fingeren ut :)

Jeg tror ikke dette trenger å vere med innviklet enn at di som legger ut en How-to/DIY guide merker tråden med f.eks SW20 for mr2 mk2, AW11 for mr2 mk1 osv (husker ikke hva di andre modellene her inne bruker ;) )
Kanskje det vil fungere bedre å legge inn ett underforum i hver hovedgruppe for di forskjellige modellene og poste how-to'sa der?
 #429578  av Andrepedersen
 
inzane2012 skrev:Egentlig ikke så dum idè dette. Tenkte selv på det en del når jeg hadde mr2'n min, men klarte aldri å få fingeren ut :)

Jeg tror ikke dette trenger å vere med innviklet enn at di som legger ut en How-to/DIY guide merker tråden med f.eks SW20 for mr2 mk2, AW11 for mr2 mk1 osv (husker ikke hva di andre modellene her inne bruker ;) )
Kanskje det vil fungere bedre å legge inn ett underforum i hver hovedgruppe for di forskjellige modellene og poste how-to'sa der?
Det høres ut som en god ide! akkurat som jeg tenkte. Er dette mulig å få til ?
 #429592  av God
 
inzane2012 skrev:Egentlig ikke så dum idè dette. Tenkte selv på det en del når jeg hadde mr2'n min, men klarte aldri å få fingeren ut :)

Jeg tror ikke dette trenger å vere med innviklet enn at di som legger ut en How-to/DIY guide merker tråden med f.eks SW20 for mr2 mk2, AW11 for mr2 mk1 osv (husker ikke hva di andre modellene her inne bruker ;) )
Kanskje det vil fungere bedre å legge inn ett underforum i hver hovedgruppe for di forskjellige modellene og poste how-to'sa der?
Hørest ut som en god løsning. Måten "ressurser/linker" er satt opp i dag er rotete og vanskelig å finne ut av for nye medlemmer og ikke minst litt manglende informasjon.. Det er helt klart rom til forbedringer. ;)


Jeg stemmer på "HOW-TO/DIY - deretter underkategorier "MR2, Celica, Lexus, GT86 osv.. - inni disse kategoriene legger du inn modellene. Det kan også være en ide å legge inn en universal sticky som er ment for alle modellene.

Spørr medlemmer som allerede har laget HOW-TO's om dere kan bruker dem.

Du kan også spørre om noen vil melde seg frivillig til å lage noen rettledninger, så kan administratorene sette dem som sticky i underkategoriene, hvis dem er fornøyd eller påpeke hva som dem ikke er fornøyd med.

Da fikk dere min mening. :)
 #429593  av ArildM
 
Høres ut som en bra plan, må få det på plass til høsten, for varmt nå 8)
 #429899  av Andrepedersen
 
ArildM skrev:Høres ut som en bra plan, må få det på plass til høsten, for varmt nå 8)
Det hadde vært fantastisk. Har et par på lager til st185 :)
 #429904  av samejon
 
En liten ting jeg har erfart er at når man leter etter noe, for så å eeeendelig finne ut løsningen...så trykker man på link for å få se bilde, vips så finnes det ikke lenger eller linken er død. Prøve å kopiere inn mest mulig på forumet? Så slipper man å miste informasjon ettersom tiden går?
 #429909  av ArildM
 
Ja, det er alltid like irriterende når man finner gode gamle howtos bare for å oppdage at 90% av guiden er borte pga manglende bilder osv.
Må prøve å få lastet ned mest mulig og lastet det opp direkte på forumet :)