TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mitt intrykk av ts ogn.no

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #53157  av Oas
 
først så har jeg merket meg at noen ganger må man scrolle til venstre for å få lest allt skriften :roll:

og hvor for har dere ikke sånn at man kan legg bilder til profilen sin og anmeldelser av forskjellig ting må mailes til admin :roll:

fin og enkel layout kanskje litt trist :D

kanskje egen avdeling for 7gen celica og nye mr2 osv. vanskli og finne fram hvem poster som er om t23 blant alle de andre som ikek intreserer meg serligt :D

kanskej lage et meber gallery hvor man kan poste bilde av bilene sine

jeg har blant annet fått ny celica t23 i sølv mens den gammle t23 var rød men det blir så pes å drive å sende inn flere bilder via email osv for å få endra bildene som står under nicked mitt og at det hade vert muligth å trykke på nicked til en mens man leser posten av han for eksempel for å sjekke om han har automat , t-sport , og vilken model han har og vilken modes han har mekka på bilen pluss 5-6 bilder han selv har lagt der
den profil greia som er ser litt dau ut liksom ikke noe vits å se på andres profiler står så lite :oops:

http://www.everythingcelica.com/ubbthre ... art=1&vc=1

noe alla det der dessvere er det noe klikk med oppdateringa av bilder der lol så jeg får ikke bytta der heller :roll:

har dere liten server plass??

eller kjempe fin side 8) :wink:

 #53200  av CelicaTurbo
 
gode tanker det der.. men, vi har ikke lite serverplass og vi har ganske god båndbredde så det er ikke der problemet ligger. Både diskusjonsforumet og rammeverket for resten av innholdet på ts-ogn er driftet av programvare som jeg ikke har utviklet selv. Det betyr at det har tatt mye mindre tid, er mye mer stabilt og mye mindre jobb, men det betyr også at ting står i fastere rammer. Slik som profilsiden er det vanskelig for meg å gjøre noe med. Og om jeg gjorde forandringer i programvaren så ville jeg få en god del problemer hver gang jeg må installere en oppdatering fra produsenten pga at jeg da måtte ha gjort mine forandringer på nytt.. alt for tidkrevende til at det er realistisk. Det eksisterer en rekke "modifikasjoner" som utvikles av andre mennesker som jeg kan installere på forumet, blandt annet er muligheten for vedlegg i diskusjoner en slik modifikasjon. Ulempen med slike er at jeg er avhengig av at utviklerne av modifikasjonene lager en ny versjon av disse for hver gang programvaren for diskusjonsforumet er oppdatert av deres utviklere. I tillegg krever hver modifikasjon en del tid å installere og dem må installeres på nytt hver gang jeg oppdaterer programvaren. Derfor er det mest hensiktsmessig å holde antallet og kompleksiteten av slike modifikasjoner nede. Det eksisterer sikkert en modifikasjon som tillater mer kontroll over brukerprofilene slik at man kan få en profilside som ligner mer på hva du ønsker, men det kan føre til problemer den dagen utvikleren av denne modifikasjonen ikke gidder å videreutvikle lenger. Resultatet av det kan være at en programoppdatering av diskusjonsforumet ikke er kompatibel med modifikasjonen og jeg blir nødt til å fjerne denne, eller å velge å ikke oppgradere forumet. Å ha muligheten til å oppdatere diskusjonsforumet enkelt er viktig med tanke på sikkerheten; det vil alltid være småfeil eller svakheter i slik programvare og personer med kunnskap kan utnytte dette til å skape problemer for ts-ogn. Det kan være alt fra personer som misliker meg til grupper som ønsker å presentere politiske budskap, eller kun personer som ser muligheten til å ødelegge. Det er ikke alle oppdateringer som er viktigte, men i vår var det to oppdateringer innen en måned som begge var meget viktige, og jeg hadde vært meget lei om jeg måtte ha tatt ned forumet hele dager i slengen for hver gang (som hadde vært nødvendig om jeg hadde hatt for mange modifikasjoner eller forandringer i programvaren). Den ene fiksen som jeg gjennomførte rundt mai var av en slik karakter at personer som viste hvilken programvare ts-ogn bruker (står nederst på skjermen) og som fulgte med på websider som omhandler sikkerhet for webmastere enkelt kunne ha skrevet en linje i nettleserens addressefelt som dermed tillot personen å hente hvilken som helst informasjon ut fra databasen. Den informasjonen kunne ha inkludert samtlige passord for alle brukere her inkludert mitt (passordene er kryptert men med rett programvare vil det kun ta noen timer å finne ca 90% av alle passordene), eller brukeren kunne ha hentet ut samtlige personlige meldinger på forumet siden tidenes morgen.. En slik hendelse kunne ha ødelagt fantastisk mye dessverre.. så, av den grunn prøver jeg å holde innholdet på disse sidene på en slik måte at dem er enkle å drifte og enkle å oppdatere, men det fører også dessverre til at jeg i høy grad prøver å unngå ting som ikke er absolutt nødvendig :)

Men, alle brukere som har registrert en bruker på forsiden kan selv legge inn eiersider om dem ønsker (men jeg må godkjenne dem før dem blir publisert for å hindre bullshit-artikler, og dessverre er det knotete å legge til en slik side for dem som ikke har gjort det tidligere), og alle brukere av diskusjonsforumet har et signaturfelt hvor de kan skrive enkel informasjon om seg selv og f.eks gi en link til sin eierside :)

Men, jeg forstår at det er ikke helt ideellt slik det er nå.. det hadde vært kjekt om brukerne selv kunne gjort mer av jobben men selv om jeg da slipper en del jobb på ett område så vil kompleksiteten og arbeidsmengden på andre områder ble vesentlig større :?

 #53238  av VeilSide
 
Jeg vet ikke om det er ønskelig å bytte ut selve ts-ogn sidene men jeg tar meg frihet til å anbefale http://www.mamboserver.com/ . Qee her på forumet hjalp meg med å sette opp dette selv og det fungerer utmerket. Kanskje dette er litt lettere å bruke der også registrerte har mulighet for å bidra med mere en kun artikkler.

Slik ser siden ut : http://www.race4fun.net
 #53243  av chris
 
Oas skrev:først så har jeg merket meg at noen ganger må man scrolle til venstre for å få lest allt skriften :roll:
dette skjer vel bare om det er et STORT bilde på samme siden. for teksten vil fylle ut like mye i bredda som bildet gjør