TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mye spam pÃ¥ forumet.

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #446873  av inzane2012
 
Som dere helt sikkert har oppdaget har det vert mye spam på forumet den siste tiden.
Arild har sett på saken, og gidd beskjed til serveradmin(Kristian) om problemet. Men det kan se ut til at problemet ligger hos PhpBB. De ble i helgen som var utsatt for hacking, og de har som følger av dette tatt ned serverene sine. Passordet ditt her på vårt forum skal vere trygg, men for sikkerhetsskyld kan det vere lurt å endre det.
Arild fjernet automatisk aktivering slik at vi må manuelt aktivere nye medlemmer, men det ser ikke ut til å ha fungert, så det kan se ut til at de som spammer har funnet ett sikkerhetshull som lar de aktivere nye brukere umiddelbart.

Inntill PhpBB kommer med mer info og får fikset problemet er det sannsynlig at det vil komme flere spambots. Men vi lover å få fjernet faenskapet så fort vi ser det dukker opp noe.

Vi beklager at det kanskje kan komme en del spam, men vi lover å holde forumet så rent vi klarer inntil ny fix er på plass.
 #446922  av Zepticon
 
Jeg oppdaget det samme hos Mazda-ogn tidlig søndag og klarte heldigvis å stenge dem ute. Var kanskje 50 kontoer som var registrert, men jeg endret spørsmålet ved registreringen og det ser ut til å ha stoppet dem. Samtidig som blokkering av alle *@*.ru eposter ved registrering.

Dere burde ta en opprydding på medlemslista, da alle som spammet i dag ser ut til å ha registrert seg på søndag/mandag.
 #446924  av ArildM
 
Flott info Nicolay. Myye spam, og botene har også "registert" seg etter at vi satte manuell godkjenning og endret sikkerhetsspørsmål såvidt jeg forstår. Ergo må det være et sikkerhetshull de benytter seg av som gjør at de unngår normal registreringsprosedyre. Alternativet er evt å blokkere helt for registrering og se om det hjelper.

Som de fleste sikkert vet er Elkjøp et relativt travelt arbeidssted i Jula/Romjula/Januarsalget, så jeg har dårlig tid til å se på dette akkurat nå. Så moderatorene / admins får bare jobbe aktivt med å slette unna brukere enn så lenge.
 #446925  av ArildM
 
Har nå tatt en drastisk endring og slettet ALLE brukere med 0 innlegg.
Dette var snakk om 100vis, kanskje opp mot 1000 brukere siden rundt 2002 da forumet var "nytt".
Håper virkelig dette gjør en endring i spamminga som har vært, i alle fall ekstremt mange kunstige kontoer som ble fjernet nå.