TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvorfor virker ikke [img] med tinypic? AltsÃ¥ uten .jpg /.png

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #68910  av skody
 
Japp. Det mener jeg.
Må være noe med oppsettet til denne phpBB(?) saken. tscn.no sliter med akkurat det samme, men bilforumet.net takler tinypic uten å mukke.

Ellers prøvde jeg på gøy å [img]-linke til et bilde jeg har lagt i fotoalbumet. Det gikk heller ikke da det bildet mister .jpg-endelsen.

Noen som er korpulente nok til å svare?

 #68950  av CelicaTurbo
 
hm.. bilforumet.net bruker annen forumprogramvare, det er mulig forskjellen ligger der. Men det er godt mulig at dette forumet blir forvirret uten en skikkelig fil-ending.. skal se om jeg finner ut noe men jeg lover ingenting for jeg kommer ikke til å modifisere forumkoden i et forsøk på å støtte slike bilder ;)

Et lite triks som du kanskje kan prøve er å skrive &ext=.jpg (ev .gif) etter addressen.. Det er mulig det kan lure forumet til å tro at det er snakk om et bilde samtidig som websiden som lagrer bildet ikke bør bli forvirret av det tillegget (skal egentlig bare ignorere det).

 #68953  av CelicaTurbo
 
test fra albumet, uten triks:

Bilde

test fra albumet, med triks:

Bilde

 #68955  av CelicaTurbo
 
neh.. funket dårlig det gitt.. men men, jeg skal se om jeg finner noe info om dette på phpbb supportforumet senere i dag..

 #68977  av CelicaTurbo
 
Vel, følgende er svar: linking til dynamiske bilde-url'er (dvs bilder som kommer fra en generert datastrøm, slik som tinypic bruker) er ikke tillatt brukt i phpBB fra to versjoner siden (tilogmed 2.0.8.) pga sikkerhetsgrunner ;)

 #68978  av kennethx
 
d.v.s. at det har virket tidligerer, og kommer til å virke igjen senere?

 #69013  av CelicaTurbo
 
dvs at streaming av bildefiler er en svakhet som trolig kan utnyttes i Internet Explorer om streamen inneholder data som er tilsiktet å ta nytte av den svakheten.. siden mange brukere sjeldent oppdaterer sine systemer så tror jeg vi kan se langt etter at dette phpBB-utviklerne anser dette som trygt igjen :roll:

men.. istedenfor å legge opp bilder til slike gratis bilde-kataloger på nettet så legg dem ved som vedlegg i posten istedenfor.. det er også den greieste løsningen for websidene sin del pga at bildene vil da alltid være tilstede og aldri forsvinne med mindre jeg selv sletter dem ;)