TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny funksjonalitet rundt eiersider!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #91132  av CelicaTurbo
 
Da har jeg installert ny funksjonalitet for eiersider. Dette er knyttet til diskusjonsforumet og er basert på en phpBB-mod som jeg har modifisert til å passe oss bedre. Disse eiersidene vil erstatte de eiersidene som jeg har lagt ut på ts-ogn.no og de gamle eiersidene vil nok slettes om ikke så alt for lenge. Grunnen til at jeg har valgt å gjøre dette er at det blir mindre vedlikehold for meg og mer styring for dere, samtidig som det er tettere knyttet til dere som forumbrukere. Det vil i tillegg også frigjøre plass på websidene for annet materiell ;)

I praksis vil dette si at dere nå kan opprette og vedlikeholde deres egne eiersider med informasjon om din egen bil, og med bilder av denne. For å legge inn informasjon om din bil åpner du din profilside og legger inn info her. Dere kan se en liste over de bilene som hittil er lagt inn om dere trykker på linken "Medlemmenes biler"/"Members Car List" i menyen øverst på forumsiden. Denne listen viser i utgangspunktet alle bilene som er lagt inn, men man kan også filtrere etter ønsket modell. Det vil nå også være link til brukernes eierside rett under deres avatar i poster som brukeren skriver på forumet. Bare se under min avatar i denne posten så skjønner dere hvordan det ser ut. Når det gjelder bildene som vises på eiersiden så er dette bildene som er lastet opp til ditt personlige album. Trykk på "Album" linken i menyen øverst, og deretter linken "Your Personal Gallery", så trykk på knappen "Upload pic" for å laste opp et bilde til ditt galleri. Bildene vises både i galleri og på eierside som siste opplastede først. Det er ingen måte å bestemme at kun enkelte av bildene på gallerisiden vil vises på eiersiden; den viser de 9 siste bildene.

Mer info; på profilsiden har jeg lagt inn det jeg husket av Toyota/Lexus modeller og motorer i valglistene. Om du savner noe i disse valglistene så send meg en PM her på forumet med informasjon om hva du savner, så skal jeg legge det inn ganske snart. I mellomtiden velg f.eks. "Annen modell", du kan enkelt endre dette senere.

Til slutt; jeg har brukt en del tid på å sjekke at dette faktisk fungerer bra, særlig med tanke på at jeg har gjort en del endringer i koden på dette i forhold til hvordan forfatter av forumtillegg egentlig gjorde dette. Det vil si at det kan være feil eller mangler så send meg en PM om du opplever problemer med funksjonaliteten rundt disse eierlistene ;)

Lykke til, da håper jeg dette faller i smak for de fleste.
Sist redigert av CelicaTurbo den 30 jun 2006 19:34, redigert 1 gang totalt.

 #91136  av CelicaTurbo
 
Enda en ting: det er kun en bil per bruker. Dere får velge dere en favoritt om dere har flere biler ;)

 #91168  av Speeder
 
Se her ja, blir bra dette, mindre for deg å drive med, og lettere for oss å oppdatere. :)

Men vil man fortsatt ha tilgang til eiersidene fra førstesiden til ts-ogn? syns dette er en bra funksjon slik det er i dag, tenkte på kolonnen til høyre i bildet.

Syns også det skulle vært mulighet for litt mere info angående bilen, der man trykker på linken under avataren. Så man vet om man trykker for å se på en celica 1,8 eller en gt4.

 #91177  av @lpher
 
Exellent, Kristian..you da man! :D

@lpher

 #91310  av kake
 
Veldig bra,

men et par forslag har jeg!

Legge til en kategori som heter "utstyr" hvor man kan ha skrive original-utstyr som er på bilen.

Og et felt øverst hvor man kan skrive litt generelt om bilen.

 #91677  av kaimagne
 
Hva med å legge til 2ZZ-GE som motorvalg på Celica, siden dette er en sportsbil-side... ? ;)

 #91689  av CelicaTurbo
 
kaimagne skrev:Hva med å legge til 2ZZ-GE som motorvalg på Celica, siden dette er en sportsbil-side... ? ;)
Det er gjort så du kan nå endre motorvalget på profilsiden din. Det er nettopp av denne grunn at jeg ovenfor ba folk komme med tilbakemelding om dem savnet noe; det er umulig for meg å huske alle disse motorkodene ;)

 #91807  av Amund
 
ble bra dette Kristian. :D

 #91810  av Azrael
 
Detta var knall :D

 #93337  av Morten
 
Jeg har et problem... det ew ikke plass til å legge til alle motormodsene mine! dvs. at jeg legger inn alt og lagrer, men når jeg titter etterpå mangler de siste linjene :?
Er det satt noen max grense på dette?

 #93358  av Morten
 
Christian skrev:Luksusproblem :mrgreen:
Jepp, men regner med du "sliter" med det samme! :wink: :mrgreen:

 #93470  av CelicaTurbo
 
Morten skrev:Jeg har et problem... det ew ikke plass til å legge til alle motormodsene mine! dvs. at jeg legger inn alt og lagrer, men når jeg titter etterpå mangler de siste linjene :?
Er det satt noen max grense på dette?
hm.. ja det kan nok tenkes at det er en grense. Når jeg installerte modifikasjonen vurderte jeg ikke innholdet i databasescriptet men det er nok sannsynlig at grensen kanskje er lavere enn vi ønsker. Skal se om jeg får økt grensen..

 #94268  av Christian
 
:oops: Gikk ikke så bra det nei :oops:

Alle, bortsett i fra future mods, mangler endel linjer :lol:

 #94322  av Goose
 
Jeg tror det hadde vært bra med økt grense.

Du må nok progge fifisk i dokumentet + øke i databasen om den ikke er satt til en vis datatypet som tilatter uendelig tekst...