TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • bil historie?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #98025  av Elzin
 
hva med historie om div biler.

f.x alt en kan finne om gt4 og legger til etter hvert. slik at personer kan lese om bilen sin. på en egen side her?

hva er opphavet til bilen? hvilke perioder ble den kjørt i rally, hva har blit vunnet med cs?

osv osv bare masse om bilen.

kan også legge til hva bilen består av, hvilke turboer, osv osv osv. masse info for nye eiere og selv for dem som vet det meste fra før :)

jeg hadde i hvertfall lest den nøye

 #102031  av Elzin
 
ikke noe svar på dette? :(

hva med merkene? lexus\toyota har jo sykt med råe biler!
hva med en liste over bilene og noen bilder og litt sånn dilldall?

 #102071  av CelicaTurbo
 
hm, det var denne ja, glemte nok å svare på den etter første gang jeg leste den. Men, når ts-ogn først ble etablert var det MR2-relatert og da var det et slik enkel oversikt men nå blir det rett og slett alt for mye om jeg skal skrive en omtale om alle bilene i alle generasjonene. Jeg driver disse sidene på fritiden og det får da være grenser for hvor mye jobb jeg legger i det liksom ;) Erfaring tilsier at besøkende ikke gidder å se gjennom artikler eller se etter enkelt tilgjengelig informasjon; om de lurer på noe så spør de istedenfor å lete :roll: Men men, har du lyst til å skrive en slik artikkelserie med bilenes historie så kan du gjerne gjøre det. På forsiden finner du link "send inn artikkel/nyhet", den kan du bruke for å skrive slike artikler som jeg deretter godkjenner/redigerer. Men, i løpet av de siste to årene er det ikke en eneste person som har tatt i bruk den muligheten til tross for gjentatte oppmuntringer, med unntak av en 10-15 tilfeller hvor folk prøver å få en salgsannonse på forsiden og kanskje tror at deres "nyhet" vil offentliggjøres automatisk istedenfor å først gå gjennom en godkjenning ;)

Men men, helt seriøst så skulle jeg ønske at det var en del mer interessant innhold på disse sidene men det oppmuntrer lite når folk viser forsvinnende lite interesse for de artiklene som er tilstede og knapt vet at de eksisterer. Jeg har brukt en del tid i det siste på å vurdere et bytte til et annet rammeverk som er enklere å vedlikeholde nettopp med tanke på dette å legge ut artikler og annet innhold, og om jeg bestemmer meg for denne løsningen og "lanserer" det så må jeg nok først sette meg ned og skrive en god del tekst.

 #102075  av Elzin
 
jeg må si du har gjort en fantastisk jobb!!! og du som er bil interesert så holder du denne siden i tilleg!!
produkt testene som har blit lagt inn nå er geniale og jeg ber personer om å legge ut flere!!

mange her har senkesett!! er det bra? lett å montere? etter sommertreffet har dere kansje testet andree sine biler med andre senkesett, hvorfor ikke legge opp en test av det??

mange skifter deler til bilene sine, enkelte er aktive med å ta bilder med digitalt kamera, hvorfor ikke skrive en how to, og legge ved bilder!! det tar da vell ikke så lang tid??

jeg kommer selv til å gjøre dette med det jeg gjør nå.


men admin, kunne du laget en how to side? hvor vi kunne lagt opp bilder av ting vi har gjort på bilen? bare en enkel side. ikke noe dilldall.

har sett noen har gjort dette på prosjekter under bygging av stereo, men mer fyldig info hadde i hvertfall jeg satt pris på!

 #102077  av Elzin
 
hva med voting på fremsiden, hvor en kan legge inn forslag til neste ukes vote eller noe slikt.

f.x hva som mangler eller hva en kune fjernet på siden.
f.x : Om denne siden hadde hatt historien om bilene, hadde du vært interesert i å lese dette stoffet?
ja\nei\vet ikke
eller noe slikt, tror det kunne vært med p åå gjøre siden bedre!

ikke at jeg klager på noe ;) jeg er bare en liten ide freak ;)

tror du hadde fått mange forslag på en slik vote, hvilke størrelse dekk kommer du til å kjøpe neste gang?

hvilke luft filter lager grommest lyd

osv, osv dette var bare noen voter jeg kom på i farten...

 #102087  av GT_rider
 
Så vidt meg bekjent så var det snakk om å lage en forumdel, der folk, etter at de har byttet noe på bilen, kunne lage en liten guide om hvordan de gikk frem, med bilder osv. TRur ikke det blei noe av, på grunn av manglende interresse som celicaturbo nevnte i posten sin..
Kna jo være det eksisterer her inne ett sted, eller på forsiden som jeg jo ikke bruker så altfor mye :oops:

det der med ny voting hver uke...tja..kanskje en god ide,men osm celicaturbo selv sa, så driver han siden på fritiden, og på frivillig basis, og det er begrenset hvor mye jobb han faktisk kan legge ned i det.

Alt det får selfølgelig være opp til han å avgjøre, tenkte bare litt høyt rundt den praktiske biten nå jeg.

 #102105  av CelicaTurbo
 
slike avstemninger på forsiden kan jo være en tanke men jeg har inntrykk av at de fleste sider som har dette har det samme spørsmålet i voten hver i evigheter, men, om vi aktivt inviterer folk til å komme med forslag til voting slik du sier så kan jo dette egentlig bidra til at folk er mer observant på forsiden og hva som skjer der. Nå skjer det jo rimelig lite egentlig. Ellers var det jo snakk om how-to på forumet ja men slike ting blir bare med store ord og det skjer rett og slett ingenting. Det jeg har mest tro på er at faste personer fungerer som redaktører og bidrar til innhold og det er dette jeg tenkte å forsøke på med rammeverket som jeg nevnte ovenfor. Slik det er nå så jobber jeg med utseendet til sidene og modifiserer et skin som jeg likte, så får vi se om jeg finner ut at dette er veien å gå eller ikke ;)