TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Strengere moderatorer...

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #102321  av kake
 
Syntes det er mye feilposting her, hadde folk postet i rett kategori hele tiden hadde alt vært mye mer oversiktlig. Moderatorene kan godt være strengere!

 #102327  av GT_rider
 
Enig. Merket det samme selv.

En løsning hadde kanskje vært å ha flere moderatorer?

Så er det hvordan en skal definere at moderatorene skal være strengere.

 #102348  av CelicaTurbo
 
Jepp, det er mye rart som skjer her og det er forferdelig mye å holde oversikten over så det er ikke alltid at vi oppdager feilpostinger. I tillegg føler jeg selv at en del tvilstilfeller går gjennom fingrene pga at det er en hårfin grense mellom hva folk opplever som rettferdig og korrekt til hva folk kan reagere sterkt på og f.eks. kalle grunnløs sensur eller meningsfavorisering (jepp, har blitt beskylt for slike ting tidligere :roll: ). Jeg ønsker at de aller fleste skal oppleve forumet som et fritt og åpent forum som ikke er styrt eller kontrollert i for stor grad, men det er ikke alltid lett så mye feilpostinger eller regelbrudd som det er gitt ;)

En annen ting som gjelder store avsporinger i diskusjoner eller diskusjoner hvor noen kommer med unødvendige negative kommentarer, poster med direkte personrettet innhold eller poster som er av privat karakter men kun er postet offentlig for å sverte person/firma: Hverken jeg eller de andre moderatorene har muligheten til å lese hver eneste nye post på dette forumet så vi er avhengig av at dere tipser oss med en PM om dette, enten dere står som skadelidende i diskusjonen eller om dere sitter på sidelinjen og ser at noe går helt over stokk og stein og utvikler seg til skittkasting så vær så snill og send en PM til enten meg eller Kennethx om situasjonen, så blir noe gjort i løpet av en halv dag :wink:

Men men, generellt om folks uvaner ved feilposting eller bruk av dialektspråk så skal jeg personlig prøve å være litt mer aktiv i moderering av slikt. :)

 #102356  av erling
 
kake skrev:Syntes det er mye feilposting her, hadde folk postet i rett kategori hele tiden hadde alt vært mye mer oversiktlig. Moderatorene kan godt være strengere!
Når man bruker "vis nye poster"-funksjonen, er det kanskje lett å overse posting i feil forum. Men jeg skal prøve å følge bedre med på det, fint hvis vi også blir tipset når en feilposting dukker opp.

Det jeg synes er mye mer plagsomt er nå topicen heter:

-HJELP!
-HJEELP!!
-Kan noen hjelpe?
-Dumt spørsmål

Osv. I det siste har jeg ca en gang til dagen lagt til ekstra info i topic's pga av slikt..

 #102373  av alex007
 
GT_rider skrev:Enig. Merket det samme selv.

En løsning hadde kanskje vært å ha flere moderatorer?

Så er det hvordan en skal definere at moderatorene skal være strengere.
Ser navnet ditt i VELDIG mange poster, du har min vote som moderator kandidat

 #102383  av GT_rider
 
Er litt aktiv innpå her ja. Tenkte ikke på meg selv da jeg skrev det om flere moderatorer.
Tenkte mere på at det ville blitt mindre jobb på de som allerede er moderatorer, og at alle moderatorene da kanskje hadde hatt lettere for å få med seg evt feilpostinger, o.l.

Men takk for tilliten :D

 #102386  av kake
 
Kanskje vi trenger et par moderatorer til ? Jeg kan godt ta den jobben hvis ønskelig :)

 #102391  av CelicaTurbo
 
vi prøver en periode med samme antall moderatorer først, eventuellt overføre ansvar om noen føler at de ikke vil være moderatorer lengre. Jeg vil ikke ha for mange heller; det bør ikke være så mange at forumets medlemmer mister oversikten over hvem som er moderatorer ;)

 #112400  av Remi
 
Har vell vært diskutert hvem som bør bli moderatorer her før eller kansje det var på IRC kanalen? Goose og Mr2Chris var vell rimelige godte kandidater.. men men dette er opp til deg og avgjøre da CelicaTurbo :wink: