TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mer kategorisering?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #107348  av Master
 
Hvordan er responsen på å f.eks kategorisere MR2/Celica forumene (som er de mest brukte teknisk-forumene) i ulike modeller? F.eks en egen gruppe under MR2 for MKI en for MKII og en for MKIII, samt en felles kategori over disse som kanskje angår alle sammen. I tillegg kan f.eks kjøp/salg forumet kategoriseres videre i ulike bilmodeller samt en diversekategori eller noe..

Jeg ser f.eks at dette er praktisert på det amerikanske MR2-forumet (dog noe større forum, men.. ) og gjør forumet mer ryddig og oversiktlig. Der har de gått så langt at de har en egen Turbo-kategori - men dette er vel strengt tatt ikke nødvendig i Norge enda ;)

Hvis ikke dette betyr enormt mye arbeid for deg kjære Kristian :) så stemmer hvertfall jeg for!

 #107358  av CelicaTurbo
 
Flere nivåer av kategorisering enn det er nå er ikke mulig med denne forumprogramvaren, og om jeg legger til mange flere kategorier til eksisterende struktur ender det bare med at forumet blir vannvittig uoversiktlig og når folk skal søke etter informasjon blir det vanskeligere for de å velge hvilken del av forum de skal begrense søket til.

 #107360  av Master
 
Ah.. okei. Men om du i fremtiden får tak i ny versjon eller det på annen måte lar seg gjøre, så hadde det vært supert :)

 #107362  av CelicaTurbo
 
Je, vi får se på det. Det kan bli forvirrende for folk om det blir for mye dybde i det også, altså som på http://www.mr2oc.com er det ikke alle som oppdager at det under mk2 er egen underkategorier for Turbo-modellen og JDM-relaterte diskusjoner.. Forumprogramvaren som de bruker er ikke gratis og koster en del penger, samt at den er tyngre i drift for server. Det jobbes med en nyere versjon av phpBB som vi bruker nå og jeg tror at denne versjonen skal støtte slike underkategorier mye bedre, samt et helt lass med andre forbedringer, men det er sannsynlig at jeg venter til en stund etter første lansering før jeg hopper på den nye versjonen for typisk ved slike nye versjoner er de fulle av bugs og sikkerhetsproblemer.. da er det bedre å bruke en trygg men eldre versjon frem til de har fått fikset det meste i den nye versjonen ihvertfall :)