Ferdige Rockford basskasser perfekt til MR2 !!

All form for reklame fra firma eller reklame for andre ikkepersonlige nettsteder poster her.

Ferdige Rockford basskasser perfekt til MR2 !!

Innlegg chris 18 Apr 2008 10:22

Nå ser det ut som Rockford endelig har hørt på oss, og laget en ferdig basskasse som passer perfekt i MR2 mk2 (og kanskje mk1 også?) :D

Disse er helt fersk, kom på lager til oss i går og er derfor ikke kommet ut på nettsidene enda. Kassen inneholder et 10" Rockford P3 Shallow element på 300w RMS og pris er 2490,-

Til dere her på ts-ogn, så får dere denne til en pris på 2000,- :D

Send meg en mail om dere er interessert, på christian@bilradiospes.no

Kassen er trukket i sort stoff og sjekk disse målene:

Bredde: 48,5 cm
Høyde: 34,5 cm
Dybde nede: 13,5 cm
Dybde oppe: 8,5 cm

Med den dybden vil man ikke merke at kassen er bak setet engang :D :D
Vedlegg
RF_P3LS10_S.jpg
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook HER

moderator
Brukerens avatar
chris
Moderator

Re: Ferdige Rockford basskasser perfekt til MR2 !!

Innlegg ArildM 18 Apr 2008 10:47

Om jeg ikke husker feil så er dette rette måla for Mk1 også!
Sinnsykt slanke mål i bredden da, regna litt på kasser selv og tror jeg endte opp på dobbel bredde nede om jeg skulle få til noe!

Regner med det er bra lyd av disse?

Må vel nesten komme innom dere og hente et par stk :)
- Mr2 Mk1 87 - Styleauto
x Corolla KE25 71' (solgt)
Brukerens avatar
ArildM

Innlegg sindrejl 18 Apr 2008 17:24

jeg skal ha slik i rex! :D
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X)
Brukerens avatar
sindrejl

Innlegg chris 22 Apr 2008 20:54

ArildM skrev:Om jeg ikke husker feil så er dette rette måla for Mk1 også!
Sinnsykt slanke mål i bredden da, regna litt på kasser selv og tror jeg endte opp på dobbel bredde nede om jeg skulle få til noe!

Regner med det er bra lyd av disse?

Må vel nesten komme innom dere og hente et par stk :)

Vet ikke hvordan lyden er faktisk. Men det er jo P3 elementer, og de fungerer jo normalt bra. Shallow-versjonen er fryktelig stive, så de trenger en del innspilling. Har nettopp koblet opp en i butikken som skal få lov å stå og småspille litt de neste dagene. Men virker absolutt lovende, og er trolig det beste ferdig-alternativet til MR2 :D

Finnes i 12" versjon også, koster noen få kroner mer, og er en del bredere. Men dybden er den samme :)
-Chris-
Finn oss på Facebook HER

moderator
Brukerens avatar
chris
Moderator

Innlegg A_hjelme 07 Mai 2008 22:45

Ja? Hvordan spiller det?
Og er det plass til en 12" i en MKII?
Brukerens avatar
A_hjelme

Innlegg GhostRider88 11 Mai 2008 23:54

melder min interesse jeg også :) har sendt deg en mail. Men spør i denne tråden også.

Hvordan er den å montere, altså er det mye som må gjøres? Skal den settes oppå den originale og koble den fra, for så å koble til den nye?
Trenger man en forsterker i tillegg til denne ?

Som dere skjønner så er jeg ganske blank på dette området :P
Toyota MR2 MK2 GTI 91/92 SW20.
Motor: Twincam GTI 3SGE 160hk+.
Styling/Tuning: Nja; TRD effekter, TS-OGN emblemer, Mongoose racing cat/eksos.
Brukerens avatar
GhostRider88

Innlegg ArildM 12 Mai 2008 08:03

Var å kikka på denne selv og den så helt perfekt ut til min Mr2. Alt står ferdig montert i pent trukket kasse og det eneste du trenger er en forsterker og høyttalerkabel :)

Vet ikke helt hvordan det er på Mk2 men på Mk1 så passer den rett inn bak setene så det er så enkelt som det over hodet kan bli, tar maks 5 min å montere å koble opp 8)
- Mr2 Mk1 87 - Styleauto
Brukerens avatar
ArildM

Innlegg sindrejl 12 Mai 2008 11:53

GhostRider88 skrev:melder min interesse jeg også :) har sendt deg en mail. Men spør i denne tråden også.

Hvordan er den å montere, altså er det mye som må gjøres? Skal den settes oppå den originale og koble den fra, for så å koble til den nye?

du må ha egen forsterker på denne ja. ellers setter du den oppå den originale :)
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X)
Brukerens avatar
sindrejl

Innlegg GhostRider88 12 Mai 2008 13:09

sindrejl skrev:
GhostRider88 skrev:melder min interesse jeg også :) har sendt deg en mail. Men spør i denne tråden også.

du må ha egen forsterker på denne ja. ellers setter du den oppå den originale :)

Var nesten det jeg trudde ;) men hvilke forsterker trenger jeg? har ikke flust med penger så om noen vet om en temmelig bra forsterker som går overens med denne bassen, så hadde det vært knall :)
Hvordan er den å montere med tanke på kabler, demontering, montering osv? er det evt noen som kunne ha gjort dette for en? Blir sikkert ikke store jobben for evt den som skulle ha gjort det, siden det bare er denne basskassen og forsterker jeg skal montere :)

Jeg er helt blank på dette området..p :roll:
Toyota MR2 MK2 GTI 91/92 SW20.
Motor: Twincam GTI 3SGE 160hk+.
Styling/Tuning: Nja; TRD effekter, TS-OGN emblemer, Mongoose racing cat/eksos.
Brukerens avatar
GhostRider88

Innlegg ArildM 12 Mai 2008 13:19

Får kjøpt ferdige monteringssett?

Forsterkeren trenger:
Strøm rett fra batteri til forterker
Jording fra forsterker til metall (hos meg: kabel som sitter klemt fast i den ene bolten som holder fast setene)
Signal i fra Cd-spilleren din (vanlig signalkabel i fra spiller til forsterker)
Remote (en liten kabel som gir signal til forsterker om at den skal slå seg på hver gang du slår på cd spilleren)

Ez :mrgreen:
- Mr2 Mk1 87 - Styleauto
Brukerens avatar
ArildM

Innlegg chris 12 Mai 2008 18:06

GhostRider88 skrev:
sindrejl skrev:

Var nesten det jeg trudde ;) men hvilke forsterker trenger jeg? har ikke flust med penger så om noen vet om en temmelig bra forsterker som går overens med denne bassen, så hadde det vært knall :)
Hvordan er den å montere med tanke på kabler, demontering, montering osv? er det evt noen som kunne ha gjort dette for en? Blir sikkert ikke store jobben for evt den som skulle ha gjort det, siden det bare er denne basskassen og forsterker jeg skal montere :)

Jeg er helt blank på dette området..p :roll:

Forsterker til denne kommer seg på fra 2500,- og oppover, sånn ca :)
-Chris-
Finn oss på Facebook HER

moderator
Brukerens avatar
chris
Moderator

Innlegg chris 12 Mai 2008 18:07

A_hjelme skrev:Ja? Hvordan spiller det?
Og er det plass til en 12" i en MKII?

12"ern går ikke i mk2.. den blir for bred dessverre.
-Chris-
Finn oss på Facebook HER

moderator
Brukerens avatar
chris
Moderator

Innlegg inzane2012 13 Mai 2008 14:57

denne her ser jaggu snask ut i forhold til den lille subtuben jeg kjøpte hos biltema(som faktisk ikke er så allverst for ett utrent øre) mulig jeg tar meg en tur innom sjappa di chris når jeg flytter til vikhammer etter sommeren;)

PS: tar dere dere av montering og sånt i bilen og eller? isåfall hvilken pris ligger det på å få dette montert i bilen av dere??
Fortune Favors The Brave

93' MR2 GTI
oppgraderinger er på veg
Brukerens avatar
inzane2012

Innlegg chris 30 Mai 2008 18:13

inzane2012 skrev:denne her ser jaggu snask ut i forhold til den lille subtuben jeg kjøpte hos biltema(som faktisk ikke er så allverst for ett utrent øre) mulig jeg tar meg en tur innom sjappa di chris når jeg flytter til vikhammer etter sommeren;)

PS: tar dere dere av montering og sånt i bilen og eller? isåfall hvilken pris ligger det på å få dette montert i bilen av dere??

Antar du kommer en tur innom enten det er for å handle eller bare hilse på. Innom må du vettu :P

Montering kommer seg på mellom 1000 og 1500,-.. avhengig av hvor du skal ha forsterkeren. Kabler kommer utenom.
-Chris-
Finn oss på Facebook HER

moderator
Brukerens avatar
chris
Moderator

Innlegg inzane2012 11 Jun 2008 01:21

chris skrev:
inzane2012 skrev:denne her ser jaggu snask ut i forhold til den lille subtuben jeg kjøpte hos biltema(som faktisk ikke er så allverst for ett utrent øre) mulig jeg tar meg en tur innom sjappa di chris når jeg flytter til vikhammer etter sommeren;)

Antar du kommer en tur innom enten det er for å handle eller bare hilse på. Innom må du vettu :P

Montering kommer seg på mellom 1000 og 1500,-.. avhengig av hvor du skal ha forsterkeren. Kabler kommer utenom.

blir nok bare en tur innom for å hilse på og se meg litt rundt først og slå av en hyggelig prat, men skal ikke se bort ifra at jeg kanskje setter ifra meg gliset mitt der med tiden for å beefe opp annlegget mitt, kjører fortiden bare rundt med en liten sub fra biltema og en høgtaler fremme pga den ene hadde vist tatt kvelden...

og ang montering så tror jeg nok jeg går for montering bak fører stolen, er allerede lagt opp en strømkabel der som går fram til batteriet og som er skjult under teppet:) så tror nok det blir det letteste for alle parter:)
Fortune Favors The Brave

93' MR2 GTI
oppgraderinger er på veg
Brukerens avatar
inzane2012

Neste

Gå til Firma

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest