TS-ogn

:) 

  • TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

  • Gratis reklamering for alle firma!
Gratis reklamering for alle firma!
 #406958  av GotSmoked
 15 feb 2012 17:18
Vi kjører nå kampanje på INT iridium tennplugger. solgte over 1000 stk av disse i fjor. og har fått ett ganske så bra rykte på seg. Ingen klager!
Passer til blant annet: SR20DET CA18DET RB20DET RB25DET RB26DETT 1JZ-GTE 2JZ-GTE

Bilde
PRIS: 119,- KR PER STK
VI HAR STORT PARTI PÅ LAGER!

Link: http://gotsmoked.no/tuningshop/detail/6 ... ef=hccccfp

Iridium tennpluggene sørger for en optimal gnist. Ved hjelp av spesial elektroder dannes konsentrert og kraftig gnist, betydelig mer effektiv enn det som er normalt.
Iridium Power krever lav spenning og sørger for høy antenning, noe som minker feiltenning samtidig som det forbedrer forbrenningen.

Med disse pluggene får du:
- Bedre forbrenning
- Økt effekt
- Bedre respons i alle typer værforhold
- Lavere forbruk
- Raskere akselerasjon

Og som en bonus, renere miljø grunnet bedre forbrenning og lavere forbruk av drivstoff. Og rimligere pris. Normal pris er opp til kr 150,- per stk.

Disse selges selges per stykk.

De pluggene vi har på lager tilsvarer:

NGK - BKR7EIX: Passer fra de som er litt over moderat trim. Kaldhetsskala på 7, tilsvarer 22 i Denso.
NGK - BKR8EIX: Passer til middels/høyt trimmede motorer. kaldhetsskala på 8, tilsvarer 24 i Denso.
 

DENSO - IQ20: Passer til lett trimmede motorer. Kaldhetsskala 20, tilsvarer 6 i NGK.
DENSO - IK27: Passer til høyt trimmede motorer. Kaldhetsskala 27, tilsvarer 9 i NGK.
Sist redigert av GotSmoked den 15 feb 2012 23:11, redigert 1 gang totalt.
 #406961  av Zepticon
 15 feb 2012 18:17
Iridium tennpluggene sørger for en optimal gnist. Ved hjelp av spesial elektroder dannes konsentrert og kraftig gnist, betydelig mer effektiv enn det som er normalt.
Iridium Power krever lav spenning og sørger for høy antenning, noe som minker feiltenning samtidig som det forbedrer forbrenningen.

Med disse pluggene får du:
- Bedre forbrenning
- Økt effekt
- Bedre respons i alle typer værforhold
- Lavere forbruk
- Raskere akselerasjon

Og som en bonus, renere miljø grunnet bedre forbrenning og lavere forbruk av drivstoff. Og rimligere pris. Normal pris er opp til kr 150,- per stk.


Haha... Så mye fjas "fakta" har jeg ikke sett siden jeg leste avisanonsen til den lokale healern.

Om noe, så sørger iridium for at du får feiltenning, på en bil som ikke har tenningssystem ment for iridium. Iridium har høyere indre motstand enn kobber, og vil derfor trenge høyere spenning for å skape en gnist. Dette fører igjen til at det elektriske systemet i bilen slites mer. Det betyr også at gnisten kan bli forsinket, eller at det ikke gnistrer i det hele tatt. Jeg ser du skriver "spesial" elektroder og "krever lavere spenning". Vell, alle som har drevet litt med elektronikk,v et at den indre motstanden, altså ledeevnen, til et materiale er den store fienden. I stereoinnstalalsjoner legger man tjukke kabler for å hindre spenningsfall. Og spenningsfallet over en iridiumplugg, er høyere enn over en kobberplugg.

Kopper, som er i vanlige tennplugger: Electrical conductivity 60.7 x 10^6 S/m
Iridium: Electrical conductivity 21.3 x 10^6 S/m

Det som er fordelen med Iridium plugger, er at iridium er et meget korrosjonsbestandig materiale, så du slipper å bytte plugger like ofte som om du bruker kobber. Der en vanlig kobberplugg ville blitt skadet og slitt i løpet av kansje 1000-2000 mil, så vil en iridium plugg vare mye lengere. Produsenter anbefaler iridium i nye biler nettop av den grunn. Men da har de også dimensjonert og tunet bilens tenningssystem til å bruke iridium. Din gammle traver fra midten av 90tallet er ikke det.

Så, dersom du kjører en stock bil, med stock tenningssystem så er det 0 vits bytte til Iridium. Det er ikke noe mirakelkur for noe som hellst. Kjører du derimot en bil med oppgradert tenningssystem så gjør iridium at du slipper å bytte plugger like ofte.

Ellers så tror jeg ikke TS har lov å hevde noe som hellst av det han gjør uten å kunne dokumentere det, da det er viledende reklame.
 #406999  av GotSmoked
 15 feb 2012 23:32
Har du noen innvendinger mot det som står i tråden, får du sende en klage til moderatorene på dette forumet.

Mer volt iforhold til kobber plugger? Ta en titt her du for å friske opp litt: http://www.densoiridium.com/voltagerequirements.php

Original bil eller tenningssystem? Les hele tråden før du begynner å begi deg utpå noe. Har aldri anbefalt disse til noen med en helt original bil.

NGK - BKR7EIX: Passer fra de som er litt over moderat trim. Kaldhetsskala på 7, tilsvarer 22 i Denso.
NGK - BKR8EIX: Passer til middels/høyt trimmede motorer. kaldhetsskala på 8, tilsvarer 24 i Denso.
DENSO - IQ20: Passer til lett trimmede motorer. Kaldhetsskala 20, tilsvarer 6 i NGK.
DENSO - IK27: Passer til Høyt trimmede motorer. Kaldhetsskala 27, tilsvarer 9 i NGK.
 #409271  av camryv8
 22 mar 2012 03:15
største fordel med iridium pluggene er jo at smeltepunktet til iririum er nesten 1400 grader celsius høyere en det for kobber... dermed kan elektrodene være myyye tynnere og det gir større kontroll over gnisten og høyere feltspenning(volt pr mm2). Man har også kontroll på at gnisten slår over på nøyaktig samme plass hver gang og det gir bedre respons og jevnere forbrenning som igjen gir mindre forbruk eller økt effekt.. vi snakker ikke mye hk men det er både målbart og merkbart. Angående innvendingene fra zepticon så er det bare den delen av pluggen som befinner seg i forbrennings kammeret , altså anode og katode, som er produsert av iridium. lederen igjennom pluggen er som normalt produsert av kobber og/eller en legering av kobber og det er inni her motstanden i pluggen blir bestemt så det å henvise til motstanden i råvaren som da er reint og ubehandlet er ett helt feil og irrelevant argument..
Angånde det å ikke bruke den på 90 talls bil.. siden loven om katalysator kom 1.1-89 så ble faktisk de fleste biler levert med platinaplugger eller iridium originalt allerede da.
Dette pga en lambda regulert motor går mye magrere og dermed med høyere temp i forbrennings kammeret.
Ett siste p.s : Hvis det finnes en iridium plugg til din bil uansett alder så funker den på det originale tenningsannlegget siden pluggen da har den indre motstand som er oppgitt av produsent av bilen.
Jeg har solgt denso iridium plugger i bøtter og spann til 250 kr pluggen så dette er billig folkens. har heller ingen negativet erfaringer verken på original eller trimmet bil eller mc :)
Så løp og kjøp :)
 #409714  av GotSmoked.no
 29 mar 2012 16:18
camryv8 skrev:største fordel med iridium pluggene er jo at smeltepunktet til iririum er nesten 1400 grader celsius høyere en det for kobber... dermed kan elektrodene være myyye tynnere og det gir større kontroll over gnisten og høyere feltspenning(volt pr mm2). Man har også kontroll på at gnisten slår over på nøyaktig samme plass hver gang og det gir bedre respons og jevnere forbrenning som igjen gir mindre forbruk eller økt effekt.. vi snakker ikke mye hk men det er både målbart og merkbart. Angående innvendingene fra zepticon så er det bare den delen av pluggen som befinner seg i forbrennings kammeret , altså anode og katode, som er produsert av iridium. lederen igjennom pluggen er som normalt produsert av kobber og/eller en legering av kobber og det er inni her motstanden i pluggen blir bestemt så det å henvise til motstanden i råvaren som da er reint og ubehandlet er ett helt feil og irrelevant argument..
Angånde det å ikke bruke den på 90 talls bil.. siden loven om katalysator kom 1.1-89 så ble faktisk de fleste biler levert med platinaplugger eller iridium originalt allerede da.
Dette pga en lambda regulert motor går mye magrere og dermed med høyere temp i forbrennings kammeret.
Ett siste p.s : Hvis det finnes en iridium plugg til din bil uansett alder så funker den på det originale tenningsannlegget siden pluggen da har den indre motstand som er oppgitt av produsent av bilen.
Jeg har solgt denso iridium plugger i bøtter og spann til 250 kr pluggen så dette er billig folkens. har heller ingen negativet erfaringer verken på original eller trimmet bil eller mc :)
Så løp og kjøp :)

Takk for gode argument og erfaringer :)
 #409741  av camryv8
 29 mar 2012 22:39
ErikG skrev:Passer disse på en 4e motor?

4e motor har samme dimensjon på pluggen som 3s-gte så bare finn varmeverdien du vil ha så skaffer han deg plugger :)