TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

All form for reklame fra firma eller reklame for andre ikkepersonlige nettsteder poster her.

TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg GotSmoked » 15 Feb 2012 18:18

Vi kjører nå kampanje på INT iridium tennplugger. solgte over 1000 stk av disse i fjor. og har fått ett ganske så bra rykte på seg. Ingen klager!
Passer til blant annet: SR20DET CA18DET RB20DET RB25DET RB26DETT 1JZ-GTE 2JZ-GTE

Bilde
PRIS: 119,- KR PER STK
VI HAR STORT PARTI PÅ LAGER!

Link: http://gotsmoked.no/tuningshop/detail/6 ... ef=hccccfp

Iridium tennpluggene sørger for en optimal gnist. Ved hjelp av spesial elektroder dannes konsentrert og kraftig gnist, betydelig mer effektiv enn det som er normalt.
Iridium Power krever lav spenning og sørger for høy antenning, noe som minker feiltenning samtidig som det forbedrer forbrenningen.

Med disse pluggene får du:
- Bedre forbrenning
- Økt effekt
- Bedre respons i alle typer værforhold
- Lavere forbruk
- Raskere akselerasjon

Og som en bonus, renere miljø grunnet bedre forbrenning og lavere forbruk av drivstoff. Og rimligere pris. Normal pris er opp til kr 150,- per stk.

Disse selges selges per stykk.

De pluggene vi har på lager tilsvarer:

NGK - BKR7EIX: Passer fra de som er litt over moderat trim. Kaldhetsskala på 7, tilsvarer 22 i Denso.
NGK - BKR8EIX: Passer til middels/høyt trimmede motorer. kaldhetsskala på 8, tilsvarer 24 i Denso.
 

DENSO - IQ20: Passer til lett trimmede motorer. Kaldhetsskala 20, tilsvarer 6 i NGK.
DENSO - IK27: Passer til høyt trimmede motorer. Kaldhetsskala 27, tilsvarer 9 i NGK.
Sist endret av GotSmoked den 16 Feb 2012 00:11, endret 1 gang
GotSmoked TUNINGSHOP
post@gotsmoked.no
http://www.GotSmoked.no
Bilde
Alt innen tuning til japsebiler!
Brukerens avatar
GotSmoked
 
Innlegg: 16
Registrert: 07 Mar 2009 11:31

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg Zepticon » 15 Feb 2012 19:17

Iridium tennpluggene sørger for en optimal gnist. Ved hjelp av spesial elektroder dannes konsentrert og kraftig gnist, betydelig mer effektiv enn det som er normalt.
Iridium Power krever lav spenning og sørger for høy antenning, noe som minker feiltenning samtidig som det forbedrer forbrenningen.

Med disse pluggene får du:
- Bedre forbrenning
- Økt effekt
- Bedre respons i alle typer værforhold
- Lavere forbruk
- Raskere akselerasjon

Og som en bonus, renere miljø grunnet bedre forbrenning og lavere forbruk av drivstoff. Og rimligere pris. Normal pris er opp til kr 150,- per stk.


Haha... Så mye fjas "fakta" har jeg ikke sett siden jeg leste avisanonsen til den lokale healern.

Om noe, så sørger iridium for at du får feiltenning, på en bil som ikke har tenningssystem ment for iridium. Iridium har høyere indre motstand enn kobber, og vil derfor trenge høyere spenning for å skape en gnist. Dette fører igjen til at det elektriske systemet i bilen slites mer. Det betyr også at gnisten kan bli forsinket, eller at det ikke gnistrer i det hele tatt. Jeg ser du skriver "spesial" elektroder og "krever lavere spenning". Vell, alle som har drevet litt med elektronikk,v et at den indre motstanden, altså ledeevnen, til et materiale er den store fienden. I stereoinnstalalsjoner legger man tjukke kabler for å hindre spenningsfall. Og spenningsfallet over en iridiumplugg, er høyere enn over en kobberplugg.

Kopper, som er i vanlige tennplugger: Electrical conductivity 60.7 x 10^6 S/m
Iridium: Electrical conductivity 21.3 x 10^6 S/m

Det som er fordelen med Iridium plugger, er at iridium er et meget korrosjonsbestandig materiale, så du slipper å bytte plugger like ofte som om du bruker kobber. Der en vanlig kobberplugg ville blitt skadet og slitt i løpet av kansje 1000-2000 mil, så vil en iridium plugg vare mye lengere. Produsenter anbefaler iridium i nye biler nettop av den grunn. Men da har de også dimensjonert og tunet bilens tenningssystem til å bruke iridium. Din gammle traver fra midten av 90tallet er ikke det.

Så, dersom du kjører en stock bil, med stock tenningssystem så er det 0 vits bytte til Iridium. Det er ikke noe mirakelkur for noe som hellst. Kjører du derimot en bil med oppgradert tenningssystem så gjør iridium at du slipper å bytte plugger like ofte.

Ellers så tror jeg ikke TS har lov å hevde noe som hellst av det han gjør uten å kunne dokumentere det, da det er viledende reklame.
Bilde
Mazda 626 GT - 2.5 V6 KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Brukerens avatar
Zepticon
 
Innlegg: 1702
Registrert: 19 Sep 2004 23:01
Bosted: Trondheim

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg GotSmoked » 16 Feb 2012 00:32

Har du noen innvendinger mot det som står i tråden, får du sende en klage til moderatorene på dette forumet.

Mer volt iforhold til kobber plugger? Ta en titt her du for å friske opp litt: http://www.densoiridium.com/voltagerequirements.php

Original bil eller tenningssystem? Les hele tråden før du begynner å begi deg utpå noe. Har aldri anbefalt disse til noen med en helt original bil.

NGK - BKR7EIX: Passer fra de som er litt over moderat trim. Kaldhetsskala på 7, tilsvarer 22 i Denso.
NGK - BKR8EIX: Passer til middels/høyt trimmede motorer. kaldhetsskala på 8, tilsvarer 24 i Denso.
DENSO - IQ20: Passer til lett trimmede motorer. Kaldhetsskala 20, tilsvarer 6 i NGK.
DENSO - IK27: Passer til Høyt trimmede motorer. Kaldhetsskala 27, tilsvarer 9 i NGK.
GotSmoked TUNINGSHOP
post@gotsmoked.no
http://www.GotSmoked.no
Bilde
Alt innen tuning til japsebiler!
Brukerens avatar
GotSmoked
 
Innlegg: 16
Registrert: 07 Mar 2009 11:31

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg camryv8 » 22 Mar 2012 04:15

største fordel med iridium pluggene er jo at smeltepunktet til iririum er nesten 1400 grader celsius høyere en det for kobber... dermed kan elektrodene være myyye tynnere og det gir større kontroll over gnisten og høyere feltspenning(volt pr mm2). Man har også kontroll på at gnisten slår over på nøyaktig samme plass hver gang og det gir bedre respons og jevnere forbrenning som igjen gir mindre forbruk eller økt effekt.. vi snakker ikke mye hk men det er både målbart og merkbart. Angående innvendingene fra zepticon så er det bare den delen av pluggen som befinner seg i forbrennings kammeret , altså anode og katode, som er produsert av iridium. lederen igjennom pluggen er som normalt produsert av kobber og/eller en legering av kobber og det er inni her motstanden i pluggen blir bestemt så det å henvise til motstanden i råvaren som da er reint og ubehandlet er ett helt feil og irrelevant argument..
Angånde det å ikke bruke den på 90 talls bil.. siden loven om katalysator kom 1.1-89 så ble faktisk de fleste biler levert med platinaplugger eller iridium originalt allerede da.
Dette pga en lambda regulert motor går mye magrere og dermed med høyere temp i forbrennings kammeret.
Ett siste p.s : Hvis det finnes en iridium plugg til din bil uansett alder så funker den på det originale tenningsannlegget siden pluggen da har den indre motstand som er oppgitt av produsent av bilen.
Jeg har solgt denso iridium plugger i bøtter og spann til 250 kr pluggen så dette er billig folkens. har heller ingen negativet erfaringer verken på original eller trimmet bil eller mc :)
Så løp og kjøp :)
http://www.facebook.com/kaarsteinmotorservice Rustsveising. custom eksos. motoroverhaling. understell. overhaling av bremser. +++ Er det ødelagt fikser jeg det :)
camryv8
 
Innlegg: 97
Registrert: 05 Mar 2011 19:06
Bosted: porsgrunn

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg ErikG » 22 Mar 2012 18:39

Passer disse på en 4e motor?
Erik
12 GT86
99 Starlet
x 12 Avensis
x 09 Avensis
x 90 Celica gt4
Brukerens avatar
ErikG
 
Innlegg: 2795
Registrert: 20 Apr 2004 18:57
Bosted: Akershus - Bærum

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg GotSmoked.no » 29 Mar 2012 17:18

camryv8 skrev:største fordel med iridium pluggene er jo at smeltepunktet til iririum er nesten 1400 grader celsius høyere en det for kobber... dermed kan elektrodene være myyye tynnere og det gir større kontroll over gnisten og høyere feltspenning(volt pr mm2). Man har også kontroll på at gnisten slår over på nøyaktig samme plass hver gang og det gir bedre respons og jevnere forbrenning som igjen gir mindre forbruk eller økt effekt.. vi snakker ikke mye hk men det er både målbart og merkbart. Angående innvendingene fra zepticon så er det bare den delen av pluggen som befinner seg i forbrennings kammeret , altså anode og katode, som er produsert av iridium. lederen igjennom pluggen er som normalt produsert av kobber og/eller en legering av kobber og det er inni her motstanden i pluggen blir bestemt så det å henvise til motstanden i råvaren som da er reint og ubehandlet er ett helt feil og irrelevant argument..
Angånde det å ikke bruke den på 90 talls bil.. siden loven om katalysator kom 1.1-89 så ble faktisk de fleste biler levert med platinaplugger eller iridium originalt allerede da.
Dette pga en lambda regulert motor går mye magrere og dermed med høyere temp i forbrennings kammeret.
Ett siste p.s : Hvis det finnes en iridium plugg til din bil uansett alder så funker den på det originale tenningsannlegget siden pluggen da har den indre motstand som er oppgitt av produsent av bilen.
Jeg har solgt denso iridium plugger i bøtter og spann til 250 kr pluggen så dette er billig folkens. har heller ingen negativet erfaringer verken på original eller trimmet bil eller mc :)
Så løp og kjøp :)

Takk for gode argument og erfaringer :)
GotSmoked.no TUNINGSHOP
post@gotsmoked.no MOB: 45214270 (Ring fra 16:30 til 20:00) MANDAG til FREDAG
http://www.GotSmoked.no
Bilde
Alt innen tuning til japsebiler!
GotSmoked.no
 
Innlegg: 71
Registrert: 01 Aug 2010 17:26

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg GotSmoked.no » 29 Mar 2012 17:19

ErikG skrev:Passer disse på en 4e motor?

Det er jeg desverre usikker på :? 4E-FE motor?
GotSmoked.no TUNINGSHOP
post@gotsmoked.no MOB: 45214270 (Ring fra 16:30 til 20:00) MANDAG til FREDAG
http://www.GotSmoked.no
Bilde
Alt innen tuning til japsebiler!
GotSmoked.no
 
Innlegg: 71
Registrert: 01 Aug 2010 17:26

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg ErikG » 29 Mar 2012 17:20

Toyota 1,3 fra corolla, starlet+++
Erik
12 GT86
99 Starlet
x 12 Avensis
x 09 Avensis
x 90 Celica gt4
Brukerens avatar
ErikG
 
Innlegg: 2795
Registrert: 20 Apr 2004 18:57
Bosted: Akershus - Bærum

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg GotSmoked.no » 29 Mar 2012 18:11

ErikG skrev:Toyota 1,3 fra corolla, starlet+++

får ikke opp noen av disse nei desverre
GotSmoked.no TUNINGSHOP
post@gotsmoked.no MOB: 45214270 (Ring fra 16:30 til 20:00) MANDAG til FREDAG
http://www.GotSmoked.no
Bilde
Alt innen tuning til japsebiler!
GotSmoked.no
 
Innlegg: 71
Registrert: 01 Aug 2010 17:26

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg Andrepedersen » 29 Mar 2012 19:12

har du til celica st185? 3sgtemotor.
Toyota Celica GT4 ST185 - Sommerbil/prosjektbil (SELGES)
VW Golf MK4 4MOTION 1.9tdi Highline. 170hk - Bruksbil/vinterbil (SELGES)
Ford Transit connect 2007mod- Bruksbil/arbeidsbil
Brukerens avatar
Andrepedersen
 
Innlegg: 1655
Registrert: 04 Jan 2010 16:33
Bosted: Møre og Romsdal

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg GotSmoked.no » 29 Mar 2012 21:26

Andrepedersen skrev:har du til celica st185? 3sgtemotor.

alle INT pluggene passer 3S-GTE (1990-1995). Bare å velge seg en varmescala :)
GotSmoked.no TUNINGSHOP
post@gotsmoked.no MOB: 45214270 (Ring fra 16:30 til 20:00) MANDAG til FREDAG
http://www.GotSmoked.no
Bilde
Alt innen tuning til japsebiler!
GotSmoked.no
 
Innlegg: 71
Registrert: 01 Aug 2010 17:26

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg camryv8 » 29 Mar 2012 23:39

ErikG skrev:Passer disse på en 4e motor?

4e motor har samme dimensjon på pluggen som 3s-gte så bare finn varmeverdien du vil ha så skaffer han deg plugger :)
http://www.facebook.com/kaarsteinmotorservice Rustsveising. custom eksos. motoroverhaling. understell. overhaling av bremser. +++ Er det ødelagt fikser jeg det :)
camryv8
 
Innlegg: 97
Registrert: 05 Mar 2011 19:06
Bosted: porsgrunn

Re: TILBUD Iridium tennplugger - SR20 CA18 RB 2JZ 1JZ

Innlegg GotSmoked.no » 23 Mai 2012 02:22

bump :)
GotSmoked.no TUNINGSHOP
post@gotsmoked.no MOB: 45214270 (Ring fra 16:30 til 20:00) MANDAG til FREDAG
http://www.GotSmoked.no
Bilde
Alt innen tuning til japsebiler!
GotSmoked.no
 
Innlegg: 71
Registrert: 01 Aug 2010 17:26


Gå til Firma

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron