TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Gratis reklamering for alle firma!
 #424901  av David
 31 jan 2013 21:26
tar på meg endel jobb, dersom det skulle være noe man trengte hjelp til, uansett om det skulle være motor,understell,bremser,chassis, glassfiber/karbon støping,etc

har et delelager med mye deler mest rettet mot eldre toyota
har alltid motorer stående for salg, og kan skaffe det jeg ikke måtte ha inne relativt fort.

så om du skal ha skifta bremseklosser på din prius, bygd om til supra motor og 70 grader rattutslag i din veteran cressida driftebil, eller sømsveisa og stiva opp og bygd bur i en gate/løpsbil så ring
tlf 95406173 eller send PM

ps: gir gode priser til medlemmer av ts-ogn og tscn
 #424909  av Holger
 01 feb 2013 13:24
Veldig kurrant for folk som ikke har helt egenskapene eller utstyre til å gjøre det selv eller rett og slett har veldig lyst, men bare gidder ikke bygge!

De fleste har vel sett byggene til david før å vet at det er en som kan faget sitt :)
 #425028  av Makk
 04 feb 2013 11:42
Snuser på rearcut til mr2 sw20, 3s-gte seff.

Har du sånn cirka kostnad på å ta ut rundt 3-400hester I et bygg du kan kjøre til daglig uten å vær redd for motorhavari? MAO den må ver holdbar

Jeg settern inn sjøl, men du må vel ha den løs, å I bil etterpå om jeg ikke tar feil,? for testing å slikt..
 #425072  av Makk
 05 feb 2013 12:18
Da jeg hadde en Gtfour celica før, satt jeg på åpent filter, 3toms downpipe, race cat, fuel cut defender å boost controller, det gjekk meget kjapt det, men er det holdbart i lengden?? Var aldri og fikk den benka, brukte ikke full pedal ofte..

Brukte en del tid på å justere den boost controlleren, men det ble bra ved 1.2bar som er vel makstrykk på original turbo.

Sier du at det holder, å man trenger ikke stempler, råder, toppakningskift osv?
 #425074  av ArildM
 05 feb 2013 13:37
Blir litt off topic, så jeg beklager dette på dine vegne David, men; Hvis motor er i god stand er 1 bar i alle fall trygt å kjøre. 1.2 er i grenseland mtp turboen sin del. Spørs vel litt på kjørestil også.
 #425076  av Zepticon
 05 feb 2013 15:02
Kunne gjerne likt å se en "prisliste". Ikke noe nøyaktig, men et overslag på "standardjobber", om det finnes slikt.

Feks hva du har gjort før, og hva prisen ble totalt. For min del kunne det vært interessant å vite hvor mye feks sømsveising av en celica koster. Hvor mye du tar for å sette sammen en motor inkludert boring, honing og kansje porting. Hvor mye stripping, rustsveis og grunnning koster.

Jeg skjønner at det er vanskelig å gi prisoverslag i løse luften, men det kan være en god pekepin. I hvertfall om man lurer på hvor mye som må stå på kontoen før det er vits å ringe å spørre om detaljer.
 #425078  av David
 05 feb 2013 15:38
Makk skrev:Da jeg hadde en Gtfour celica før, satt jeg på åpent filter, 3toms downpipe, race cat, fuel cut defender å boost controller, det gjekk meget kjapt det, men er det holdbart i lengden?? Var aldri og fikk den benka, brukte ikke full pedal ofte..

Brukte en del tid på å justere den boost controlleren, men det ble bra ved 1.2bar som er vel makstrykk på original turbo.

Sier du at det holder, å man trenger ikke stempler, råder, toppakningskift osv?

En viss risiko vil det alltid være. Originalmotor raser det også
Men det går nok helt fint så lenge du holder deg under 1.2kg slik som Arild sier
 #425080  av David
 05 feb 2013 15:46
Zepticon skrev:Kunne gjerne likt å se en "prisliste". Ikke noe nøyaktig, men et overslag på "standardjobber", om det finnes slikt.

Feks hva du har gjort før, og hva prisen ble totalt. For min del kunne det vært interessant å vite hvor mye feks sømsveising av en celica koster. Hvor mye du tar for å sette sammen en motor inkludert boring, honing og kansje porting. Hvor mye stripping, rustsveis og grunnning koster.

Jeg skjønner at det er vanskelig å gi prisoverslag i løse luften, men det kan være en god pekepin. I hvertfall om man lurer på hvor mye som må stå på kontoen før det er vits å ringe å spørre om detaljer.

Prisliste blir vanskelig da ingen jobber er helt like!
Men det er bare å sende pm om du vil ha et overslag

jeg svarer ikke på pris her fordi
1: valuttakurser endrer seg
2:ingen bygg blir helt like
 #425400  av David
 15 feb 2013 03:56
prisliste ke70 deler: prisliste er pr dags dato denne blir skrevet, og den VIL forandre seg etter valutta og materialkostnader!

glassfiber deler ke70 - 80-81 2dørs (pre facelift)

glassfiber skjerm 1500kr pr stk
glassfiber panser 2000kr
glassfiber frontplate 1000kr
glassfiber frontleppe: ta kontakt, 2 typer 2000kr og 2500kr
glassfiber støtfanger: ta kontakt!
glassfiber dører: 5000kr pr stk
glassfiber bakskjermer: ta kontakt!
glassfiber bagasjelokk 1500kr / 2500 (med inv åpning)
glassfiber takplate: 3500kr
glassfiber bakfanger: ta kontakt
glassfiber bakplate: ta kontak

jeg støper i bra kvalitet, som ikke må sammenlignes med "rallycross-glassfiber", såvidt meg bekjent er det ingen andre i scandinavia som lager glassfiber deler til ke70 chassis!

obs: glassfiber takplate er ikke med A B eller C stolpe, det er kun takplata og ned til den originale tinninga, den originale takplate er lagt med overlapp, om du fjerner tinninga, du borrer ut alle punktene i taket, og sliper ned stolpene til du ser fjerner tinninga. etterpå limer du plata fast og eventuelt bruker popnagler over vindu dersom du skal ha lexan, og popnagler langs taklistene
eventuelt pusser du "overlappen" som vil være på C og A stolpa og legger på noe sparkel slikt at det ser helt originalt ut!
stor vektpesbarelse!! svært viktig å bruke riktig lim! så det ikke løsner over tid, det fins mange gode produkter som hefter komposit mot stål!

dersom man har tenkt å handle en større ordre ber jeg deg ta kontakt for et bedre tilbud!
alt blir lagd på bestilling, og noe ventetid må påregnes. grunnen til det er for at du kan få ønsket platetykkelse alt etter bruk, en som kjører racing bryr seg kanskje ikke om panseret blafrer litt i 200kmt, men på gata er det uakseptabelt!

tar også på meg montering, og lakkering av delene.
har også flere støpeformer til mer ymse bilmodeller, ta kontakt om det er noe man er ute etter
lager også former etter etterspørsel, og kan lage en "plugg" etter mitt eller ditt design, eventuelt kopiere et bilde/etc. bare fantasien setter begrensninger

lager også motor og girfeste fester til 4age til ke70/te71 og kp61 på bestilling.
bygger også om bil, pris på ombygning av ke70:
montere 4age og t50, på riktig plassering
bygge om til hydr. clutch
koble elektronikk
tillegg: custom eksos, bensinsystem, og andre ting alt etter ønske

som den eneste i norge kan jeg tilby 4A-GE 16v godkjent i vognkort i en KE70!
Sist redigert av David den 03 feb 2016 11:30, redigert 1 gang totalt.
 #425401  av David
 15 feb 2013 04:16
Zepticon skrev:Kunne gjerne likt å se en "prisliste". Ikke noe nøyaktig, men et overslag på "standardjobber", om det finnes slikt.

det er så mange variabler, alt etter hvordan du vil gjøre ting og budsjett, at mitt råd til deg er å spørre - selv om du ikke har penger IDAG. bare informer meg om det når du spør. men da må du noe spesifikt å spørre om, og gjerne med bilder om det er restaurering eller den slags inne i bildet!

punktsveising. alt fra 5k til 50k, alt etter om chassis er syreduppa/sandblåst, eller må demonters og renskes for lakk.. samt hvor mye av bilen, de som driver med "gatebil" og den slags som sier de sømsveiser, pleier å glemme å ta vindusåpninger,døråpninger,etc, kanskje de viktigste punktene av alle på enkelte biler!! hvertfall på toyota!!

en motorsagmotor tar kortere tid å overhale enn lexus v8, så vær så snill, send meg en fårespørsel med ditt problem på MELDING. uansett om du kun er nysjerrig, har penger og er klar for å handle, eller er usikker på om du har nok penger, så skal jeg svare med beste evne! men igjen informer meg om din situasjon, så jeg slipper å bruke lang tid på et tilbud dersom det kunne holdt med et anslag! :)
 #425404  av Zepticon
 15 feb 2013 13:42
David skrev:en motorsagmotor tar kortere tid å overhale enn lexus v8, så vær så snill, send meg en fårespørsel med ditt problem på MELDING. uansett om du kun er nysjerrig, har penger og er klar for å handle, eller er usikker på om du har nok penger, så skal jeg svare med beste evne! men igjen informer meg om din situasjon, så jeg slipper å bruke lang tid på et tilbud dersom det kunne holdt med et anslag! :)

Høres flott ut :) skal få rabblet sammen noe av det jeg tenker på :D