TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Gratis reklamering for alle firma!
 #447181  av ArildM
 11 jan 2015 20:18
Dette er da Lauris som har gjort en utmerket jobb med begge mine MR2er, anbefales! :)
/
This is my friend Lauris, who did the chassis and paint job on both my MR2s, highly reccomended! :)
 #447341  av Philip
 21 jan 2015 09:12
er det noe å spare på dette da?
bilen skal jo fraktes ned og opp igjen i tillegg til lakkeringen..
Ble også litt skeptisk med tanke på bulkrettinga i videoen...
 #447345  av ArildM
 21 jan 2015 15:40
Med lav kronekurs er det vel strengt tatt ikke så ekstremt mye å spare, men noe er det jo å hente inn. Erfaringsmessig er råvarene/delene 10-30% billigere, men timeprisene er kanskje der man kan hente mest, så jo mer timer, jo mer sparer du. Betalte rundt 50 lapper for komplett restaurering av SW20en min forrige sommer, da med trekking av seter, rustsveis, komplett nedplukking, grunnarbeide og lakk, regreimbytte, mini overhaling og sjekk av motor, understellsbehandling, frontrutebytte og utallig mye annet arbeide som står logga i prosjektloggen min.

Tilsvarende arbeid hadde nok kostet opp mot 100 lapper i Norge, samt at jeg selv måtte ha kjørt mellom rette folkene og verkstedene for å få det gjort, da også må du ha god peiling på hvilke verksteder du benytter deg av. Det finnes mye bra billige verksteder og lakksteder i norge, men enda flere jallafolk som ikke gjør jobben godt nok.

Lauris og co dokumenterer med bilder underveis, hele veien, både på godt og vondt for oss som ikke er inne på dette. Du får sett alt som gjøres, og vet hva som skjuler seg under jobben de gjør. Det gjør du utrolig sjeldent noe som helst annet sted. Og driver man med karosseriarbeid er det ofte hammer og slegge som må til, det ser kanskje ikke godt ut, men jeg lever i troa om at flinke folk vet hva de gjør.

Her får du bilen henta opp, og levert på døra om du vil, av folk som i alle fall jeg har hatt veldig gode erfaringer med. Reklamasjon ble også tatt svært seriøst, og reparert gratis uten annet bryderi enn ekstra tid det tok (ble litt fargeforskjell på dørene).

Det første prosjektet mitt er snart 2 år siden det ble lakkert og utført mye sveisejobb, så langt holder bilen seg helt strøken enda. Jeg har forøvrig ingen knytning til verken Lauris eller Knut, annet enn at jeg har betalt for 2 restaureringer til de (ikke ansatt eller får noe som helst godgjørelser for å dele mine erfaringer).

Lauris: Is me commenting in Norwegian ok to you? If not we could make this thread in English.
 #447348  av Philip
 21 jan 2015 15:48
Det var et godt og utdypende svar!:-)
Takk for tilbakemld:)
 #447567  av Auto Premium
 03 feb 2015 20:49
This is the most biggest difference between our and other shop work. We do the best we can, to guaranty quality of the done job. Still im the shop's owner and the one, who makes all the paintjobs on all cars, i will keep my quality standarts, because its no other way to survive in this world :) Like Arlid said- it was a smal problem- we drived the car back, fixed the problem and i make a small extra paintjob on the rear engine hood- inside painting- it's all without chargin anything. Arild is a good customer, with cool cars and i am proud about my job im doing. You could say it was not the most lowest price. Our time cost's Money. Just fixing the fiberglass body kit on Arilds AW11 took two weeks. How mutch would cost twoo weeks in Norway? I bet more than i charged for it, but the result is the same, and it's fits perfect :)
Of course for small and simple project's it's not reasonable to send the car to other country, but in cases wen the project can turn from two weeks job to four or more weeks job, then You can save a lot of Money, but still get the best result. Like the Lincoln limou in the video. First need was just to repaint it from outside. Aprox 100-120 hour job with disambling and all bla bla bla. But it was so much extra job, that we are up to 500 hours now. And now we are close to finish it :)